کد خبر: ۳۶۴۴۴۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
فاطمه آلیا عضو ائتلاف اصولگرایان تهران با بیان اینکه جهت‌گیری دولت به سمت ارتباط با غربی‌ها بود لذا وعده حل مشکلات بعد برجام را دادند گفت: بعد برجام هم با این بهانه که قرار نیست بعد از برجام اتفاقی بیفتد، وعده برجام ۲ را دادند و الان هم منتظریم حل مشکلات اقتصادی مردم را به بعد از برجام ۳ و ۴ و ۵ موکول کنند.
به گزارش پایگاه 598، فاطمه آلیا عضو ائتلاف اصولگرایان تهران در نشست خبری بانوان ائتلاف اصولگرایان تهران که با حضور فاطمه آلیا، لاله افتخاری، زهره الهیان، فاطمه رهبر و زهره طبیب زاده در محل خبرگزاری «نسیم آنلاین» برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر وضعیت کنونی اقتصاد بر نهاد خانواده و زنان گفت: در خصوص حق معیشت و امنیت  شغلی برای زنان گفت: در این موارد همیشه مد نظر ما به طور خاص زنان سرپرست خانوار هستند و بعد زنان به صورت عام آنچه همواره مطالبه مردم نظام و رهبری است جایگاه زنان و تکریم بانوان است که باید تلاش شود هم در حوزه رشد معنوی هم خانواده آنچه مطلوب جایگاه اسلام است محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر رویکرد محرومیت زدایی در اولویت باشد بحث معیشت مطرح می شود گفت: در خصوص زنان سرپرست خانوار این نگاه باید همواره در اولویت باشد و در خصوص این مورد دستگاه های حمایتی به صورت موثر طبق اصل 21 قانون اساسی باید برای زنان خانوار عمل کنند.

آلیا افزود: وقتی که دولت گرفتار رکود است در جامعه ما هم زنان و هم مردان فشار اقتصادی را احساس می کنند. رکود در هر بخش اقتصادی بیشتر متوجه زنان جامعه است طبق آماری که در مراجعات عمومی وجود دارد این فشارها بیشتر بر روی بانوان  هر خانواده است.

عضو ائتلاف اصولگرایان تهران با بیان اینکه در بحث اشتغال اولویت باید زنان سرپرست خانوار باشند اظهار داشت: باید شغل هایی ایجا شوند که تناسب بیشتری با روحیه زنان داشته باشند اگر ما به دنبال معیشت و امنیت هستیم و پیشرفت را مطرح می کنیم باید به این وجه تمایز توجه داشته باشیم اگر می گوییم معیشت و امنیت یعنی رشد که همراه با عدالت معنویت است.

وی گفت: فرهنگ در همه برنامه ریزی های معیشتی و پیشرفت نباید فراموش شود چرا که از لحاظ امنیت ما در ثبات هستیم اما برای تثبیت این ثبات باید در همه ابعاد تلاش کنیم.

آلیا در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما در خصوص اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده صد روزه حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی مطرح می‌شد، بعد از انتخابات و گذشت صد روز وعده حل مشکلات مردم به بعد از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها موکول شد و امروز هم می‌گویند بعد از انتخابات مجلس مشکلات حل می‌شود چیست؟ گفت: مشاورین تبلیغاتی دولت نیازهای جامعه را احساس کردند که آن شعارهای هنرمندانه را دادند خیز دولت و جهتگیری آن به سمت ارتباط با غربی ها بود لذا وعده انتظار برجام را دادند بعد از آن که مذاکرات تمام شد ایدئولوژی های دولت آمدند افکار را به این سمت سوق دادند که قرار نیست بعد از برجام اتفاقی بیفتد و وعده برجام 2 را دادند الان نیز منتظریم حل مشکلات اقتصادی مردم را به بعد از برجام 3 و 4 و 5 موکول کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت سیاست پولی مشخصی ندارد گفت: دولت در توزیع سبد کالا ناکام بود و الآن هم بعد از مذاکرات با شرایط به وجود آمده دولت به سمت سرمایه داری می رود. معنی آن این است که فقر بیشتر خواهد شد تعداد ضعفاء بیشتر می شوند.

عضو ائتلاف اصولگرایان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به تعداد کم خانم ها در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی چه تاثیری می توانند در بهبود شرایط زنان داشه باشند گفت: این سوال قبلاً در حضور آقا مطرح شد با اینکه ایشان این سوال را قبول داشتند فرمودند باید فکری کنیم که تعداد خانم ها در همه عرصه ها بیشتر شود.

وی افزود: شاید در این انتخابات تعداد خانم ها بیشتر باشد اما آنچه مشخص است در همین مجلس نهم حضور خانم ها کیفی بوده هم فعالیتشان در فراکسیون ها قابل قبول بوده و هم در کمیسیون ها.

آلیا اظهار داشت: برای افزایش خانم ها در این مورد باید ساز و کار درستی داشته باشیم و باید کمیسیونی با عنوان زن و خانواده تشکیل شود که در آن از اندیشه ها و مشورت های همکاران آقا نیز در این حوزه استفاده شود و اگر لازم است در بخش هایی از قانون بازنگری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها