کد خبر: ۳۶۴۶۱۸
زمان انتشار: ۰۰:۳۷     ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان و دولت حتی شعارها و مواضعی را مطرح کرده‌اند که برخی دولت‌ها هم نتوانسته‌اند آنها را اجرا کنند!

به گزارش پایگاه 598، تعدادی از نامزدهای لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران، اخیراً و در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان به نوبت پشت تریبون مراسم رفته و به بیان مواضع خود پرداخته‌اند.

در ادامه به محورهای اشاره شده از سوی چند تن از این کاندیداهای فهرست ائتلاف دولت و اصلاح‌طلبان که برخی از آنها هم نامزدهای خانم هستند، به روایت سایت جماران اشاره می‌کنیم.

_غلامرضا حیدری: اجرایی کردن برجام.

_ فریده اولاد قباد: فکّ حصر زندانیان سیاسی.

_ فاطمه سعیدی: همین جا به دولت و مجلس اصلاحات اعلام می‌کنم که همه ما خواستار شکستن حصر هستیم _ من آمده‌ام تا بیرق افتاده خانواده شهیدی را که رد صلاحیت شده است، به دست گیرم.

_ سهیلا جلودارزاده: آمده‌ام تا حقوق کارگران را ارتقا ببخشم.

_ ابوالفضل سروش: همراهی با دولت جهت اجرای برجام دو.

_ پروانه مافی: ریشه‌کردن فقر و بیکاری!

_ فاطمه حسینی: می‌خواهیم صدای کسانی باشیم که با بی‌مهری رد صلاحیت شدند.

_ محمدجواد فتحی: آمده‌ایم تا حیثیت از دست رفته مجلس را به خانه ملت بازگردانیم.

_ محسن علیجانی: امیدوارم با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه بتوانیم با رمز یا زهرا مجلس دهم را در اختیار بگیریم! _ ما مجلسی می‌خواهیم که بتواند قفل مشکلات اقتصادی کشور را باز کند ما مجلسی می‌خواهیم که به دنبال تحریم نباشد.

 

*غیر از محورهای اشاره شده، دو نامزد دیگر لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و دولت نیز پشت تریبون رفته و یکی از آنها (الیاس حضرتی) اینطور گفته است که شور حاضر در جلسه اصلاح‌طلبان او را به یاد شور انتخاباتی سال 88 می‌اندازد! و دیگری (احمد مازنی) هم گفته است: من افتخار می‌کنم که شاگرد شیخ اصلاحات بودم من در سال 57 به زندان رفتم که دیگر زندانی سیاسی نداشته باشیم!

یکی دیگر از این نامزدها (بهروز نعمتی) نیز به بیان علل چرایی چشمک زدن خود به ظریف در جلسه کمیسیون بررسی برجام پرداخته است.

همانگونه که محرز است؛ حمایت از فتنه‌گران و لیدرهای در حصر شده‌ی فتنه، کنایه به شورای نگهبان، دستاوردسازی برای بی‌دستاوردهای برجام و دادن وعده‌هایی که اساساً در اختیار یک نماینده و یا حتی در اختیار کلیّت مجلس هم نیستند در کنار مشتی سخنان کلی و غیر قابل محاسبه؛ محور عمومی این صحبت‌ها را تشکیل داده‌اند.

جالب آنکه کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان و دولت حتی شعارها و مواضعی را مطرح کرده‌اند که برخی دولت‌ها هم نتوانسته‌اند آنها را اجرا کنند!

در کنار این حقایق آشکار، این جای سؤال نیز وجود دارد که در مواضع ابراز شده مثلاً هیچ ردّی از مبارزه با «فساد» دیده نمی‌شود. و ایضاً گویا نامزدهای موصوف، اساساً هیچ انتقادی هم به برجام ندارند، تمام رفتارهای دولت فعلی را می‌پسندند و گویا فقط به مطالبات بر زمین مانده خود از سال 88 می‌اندیشند...

این حقایق می‌تواند برای افکار عمومی جای تأمل بسیاری داشته باشد.

گفتنیست جریان سیاسی خاص به این دلیل در ایام یک هفته مانده به انتخابات اقدام به دادن وعده‌های کلی، غیر قابل محاسبه و وعده‌های سیاسی جناحی کرده و حتی عنوان کرده است «هیچ قولی را در زمینه حل مشکلات اقتصادی به مردم نمی‌دهد»! که خود می‌داند در انتخابات آتی هم همچون 14 سال گذشته نمی‌تواند حائز رأی اکثریتی مردم شود و برای همین قصد کرده است همانند سال 92 خود را به هر قیمتی پیروز انتخابات بنامد.

این جریان از هم‌اکنون با برآورد اینکه اصولگرایان اکثریت مجلس دهم را نیز به دست خواهند گرفت؛ تلاش کرده است تا با ایجاد تفارق و تمایز میان اصولگرایان با استفاده از برچسب‌هایی مثل «معتدل» و «تندرو» و همچنین اظهار ارادت مقطعی به برخی اصولگرایان شاخص، خود را هم‌طیف فراکسیون اکثریت مجلس فعلی جلوه داده و با استفاده از همین راهبرد، خود را پیروز انتخابات اسفند 94 نیز بنامد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
تندرو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
گرگ های داخلی و خارجی انقلاب با زهم دندان تیز کرده اند............
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها