کد خبر: ۳۶۴۶۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
دکتر عبدالملکی در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸ عنوان داشت:
این اقتصاددان افزود: در اقتصادهای مختلف دنیا قشرهای مرفه و سرمایه داری وجود دارند که به دنبال استثمار توده های مردم هستند و بخصوص الگوهای اقتصادی که قرابت فکری با آمریکایی ها داشتند. الگوی اقتصادی آمریکایی در کشورهای مقصد فاصله طبقاتی شدید ایجاد می کند و ایالات متحده با کمک به قشر سرمایه دار در اصل مرفهین را به عامل منافع خود در کشورهای هدف تبدیل می کند.
دکتر حجت‌اله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و از کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه 598، در خصوص مولفه های رفتاری جریان اشرافی در کشور اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی ایران اهداف اقتصادی انقلاب نیز بیان گردید و در کلام حضرت امام خمینی(ره) عمدتاً کلید واژه ای هایی چون مستضعفین، محرومین و پابرهنگان را مشاهده می کنید و مقصود حضرت امام توده جامعه است که بخش عمده مردم و جامعه را تشکل می دهند مردمی که از حقوق حقه خودشان محروم شده اند.


این اقتصاددان افزود: در اقتصادهای مختلف دنیا قشرهای مرفه و سرمایه داری وجود دارند که به دنبال استثمار توده های مردم هستند و بخصوص الگوهای اقتصادی که قرابت فکری با آمریکایی ها داشتند. الگوی اقتصادی آمریکایی در کشورهای مقصد فاصله طبقاتی شدید ایجاد می کند و ایالات متحده با کمک به قشر سرمایه دار در اصل مرفهین را به عامل منافع خود در کشورهای هدف تبدیل می کند و یکی از ابزارهای امریکا برای نفوذ در کشورها ایجاد قشر اشرافی است که بشدت از این قشر حمایت می کند.

دکتر عبدالملکی در ادامه بیان نمود: البته این قشر عمدتا سعی می کنند در منظر عمومی شناخته نشوند ولی گاهی اوقات در مسند وزارت، نمایندگی مجلس و مدیریت های کلان کشوری قرار می گیرند و از روی روش و منش افراد می توان آنها را شناخت.

وی گفت: وزیر و نماینده ای که حاضر نیست محل و منطقه زندگی خود را بگوید یعنی خانه ای متعلق به اوست که اگر توده مردم بدانند با واکنش منفی روبرو می شود و با ایدئولوژی اقتصادی انقلاب اسلامی در تعارض است و همچنین این قشر زمانی که در مسندی قرار می گیرند نوع سیاست گذاری آنها و تصمیماتی که می گیرند به نفع توده مردم نیست مثل سیاست هایی که تشویق کننده واردات باشد، چه کسانی از واردات نفع می برند طبیعتا قشر خاصی که وارد کننده هستند منتفع می شوند.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی تهران با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت یازدهم در حمایت از قشر اشرافی جامعه اظهار داشت: افزایش واردات در سه سال اخیر به حدی بوده که یورو استات که نهاد آماری اروپا می باشد در گزارشی می نویسد که در سال 2014 یعنی بعد از توافق ژنو 48درصد صادرات اروپایی ها به ایران افزایش پیدا کرده است که عمدتا واردات کالاهای مصرفی هستند و یا آن سیاست اقتصادی که به دنبال واردات کالاهای لوکس می باشد مثل هواپیما و خودروهای لوکسی که توده مردم اصلا توان استفاده از این وسایل را ندارند در تقویت وضعیت اقتصادی جریان اشرافی است نه توده های مردم.

استاد دانشگاه امامصادق(ع) در ادامه تصریح نمود: زمانی که یک وزیر دولت می گوید که موضوع یارانه ها اعصاب من را خورد می کند و یا مقام دولتی دیگری بیان می کند که مسکن مهر طرح مزخرفی است این سخنان حکایت از تفکری دارد که حمایت از توده های مردمی را بر نمی تابد و اکنون حدود دو میلیون نفر از خانواده ها در کشور منتظر تکمیل پروژه های متوقف شده مسکن مهر هستند و سیاست گذاری دولت در حوزه مسکن زمانی که به طور کامل پشتیبان انبوه سازان وسرمایه دارن بزرگ است خود بخود مشوق اشرافیت است و منافع اقلیت اشرافی را ترجیح می دهد به رفاه توده مردم که اگر این گزاره ها به مردم منتقل شود به خوبی چهره جریان اشرافیت در کشور عیان می گردد.

عبدالملکی گفت: این که فردی ثروت زیادی از طریق مشروع بدست آورده باشد محل بحث نیست بلکه چرا باید چنین شخصی در مسندهای کلان کشور قرار گیرد و این فرد غیر از سرمایه داران کشور کسی را نمی بیند و توده های مدرک و مشکلات آنها را درک نخواهد کرد. این که قشری از مردم شب پرداخت یارانه منتظر واریز یارانه نقدی خود هستند و حضور این اشخاص در پست های کلان کشور فقط موجب افزایش فشار به قشر مستضعف و توده مردم خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها