کد خبر: ۳۶۴۸۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
آخرین شکست انتخاباتی هاشمی نزدیک است:
اما در میان برخی از حمایت شدگان توسط بی بی سی و انگلیس، اوضاع داخلی هاشمی رفسنجانی از همه خراب تر است؛ چنانکه این اوضاع خراب ریشه در گذشته دارد و چنان ریشه ای دوانده که باعث شد هاشمی، شکست های پی در پی را در انتخابات تجربه کند/ این خط را تا آخرین شکست انتخاباتی خود که انتخابات پنجم خبرگان رهبری است، ادامه خواهد داد تا این بار هم علی رغم تایید وی از سوی شورای نگهبان، مردم او را ردصلاحیت کنند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان امسال و تبلیغات گسترده وی علیه جناح مقابل فارغ از هر موضوعی، سوال مهمی را در ذهن ایجاد می کند و آن اینکه هاشمی با چه استنباطی حاضر به شرکت در انتخابات شده است؟ هاشمی­ای که سال 76 بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده بود؛ هاشمی­ای که سال 84 بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری بر تقلب در انتخابات معتقد بود و هاشمی­ای که سال 88 هم بعد از شکست میرحسین موسوی (مورد حمایت هاشمی) باز هم بر تقلب در انتخابات معتقد بود و با حرف های خود موجب تشویش افکار عمومی شد.

سوال این است که آقای هاشمی اگر بر تقلب در انتخابات اصرار و اعتقاد دارد، پس با چه استدلالی قرار است در انتخاباتی که به زعم وی در ایران ناسالم است، شرکت کند؟ پاسخ به این سوال البته چندان دشوار نیست و دو جواب می توان برای آن ارائه داد:

1ـ اساسا در انتخابات گذشته تقلبی وجود نداشته و عموما هاشمی از سر موهومات ذهنی و افسردگی بعد از شکست در انتخابات به این حربه روی آورده تا «توجیه تقلب» التیامی باشد بر درد حامیان و هواداران او. چنانکه در سال 92 بعد از پیروزی حسن روحانی (کاندیدای مورد حمایت رفسنجانی)، هاشمی دیگر دم از تقلب نزد و گذاشت تا حامیانش در کیف خود کوک باشند و این گواهی بود بر این ادعا که جماعت اصلاح طلب فقط در لحظه پیروزی همراه ملت هستند و به محض شکست، پرده دری ها را شروع می کنند و از رای ملت عبور کرده و آب در آسیاب دشمن می ریزند.

2ـ هاشمی امسال هم با حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری قصد دارد، آخرین مهره دومینوی شکست های خود را تکمیل کند و امسال هم بعد از شکست، اطرافیانش می خواهند سردمدار غائله ای باشند که در چارچوب موردنظرشان، میراث هاشمی به حساب آید و راه را برای نفوذ ایادی دشمن باز نگه دارند.

میراث هاشمی البته چه او به خبرگان رهبری راه یابد یا خیر، پابرجا خواهد بود؛ چه بسا که هاشمی از مدت ها قبل فضاسازی های انتخاباتی خود را آغاز کرده و همه شرایط را به سمتی پیش می برد که بتواند بعد از آخرین شکست انتخاباتی خود در خبرگان 7 اسفند، همچون گذشته یا حربه تقلب را مطرح کند یا با تاختن به سایر دستگاه های حکومتی و حاکمیتی، جو سالم جامعه را ناسالم کند.

چنانکه مدتی پیش، او به شورای نگهبان تاخت و چنان تاخت که امروز شاهدیم کاندیدای مورد تایید بی بی سی فارسی برای انتخابات پنجم مجلس خبرگان رهبری شده است. هر چند که این موضوع برای برخی از هواداران هاشمی مدالی پرافتخار محسوب می شود، اما هاشمی خود به خوبی می داند که عامه مردم بنابر فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به کسانی رای خواهند داد که مورد تایید و حمایت بیگانه نباشند.

اما در میان برخی از حمایت شدگان توسط بی بی سی و انگلیس، اوضاع داخلی هاشمی رفسنجانی از همه خراب تر است؛ چنانکه این اوضاع خراب ریشه در گذشته دارد و چنان ریشه ای دوانده که باعث شد هاشمی، شکست های پی در پی را در انتخابات تجربه کند، با این حال او به جای آنکه از گذشته درس گیرد و مسیر آینده خود را با عقلانیت روشن کند، همچنان در حال حرکت در خط دوری از مردم است و به نظر می رسد، این خط را تا آخرین شکست انتخاباتی خود که انتخابات پنجم خبرگان رهبری است، ادامه خواهد داد تا این بار هم علی رغم تایید وی از سوی شورای نگهبان، مردم او را ردصلاحیت کنند.

هر چند که او برای شکست در انتخابات هم برنامه ریزی خاص خود را دارد و اگر به پیروزی برسد یک طور رفتار می کند و اگر شکست بخورد 180 درجه تغییر می کند. همانطور که تفاوت رفتار وی در انتخابات 88 و 92 را با 180 درجه اختلاف دیدیم.

هاشمی با این حجم دگردیسی به خیال خودش، مرد روزهای سخت و سیاست های دشوار است، اما نمی داند که جمهوری اسلامی ایران، رهبری دارد که فتنه 88 را که از سوی برخی «گردن کلفت ها» اداره می شد، محو کرد و فتنه گران را در رسیدن به نقشه های خود ناکام گذاشت.

البته از حق هم نگذریم، این را هم باید اضافه کرد که هاشمی این روزها، روزهای سرگردانی خود را می گذراند و نمی داند که میراث مقبول بی بی سی را از خود بر جای بگذارد یا میراث امام راحل را که پشتیبانی از ولایت فقیه بود. هاشمی که عمری در دایره قدرت و ثروت بوده نمی داند که این چند گام ادامه راه را پشتیبان فرزندان بازداشتی خود بماند یا به سمت مردم آید و قدرت و ثروت خود را صرف امور مردم کند؟

به هر حال انتخابات 7 اسفند، دریچه ای است به سوی حوادثی نو در تاریخ انقلاب اسلامی؛ چهره هایی که همچنان پشت نقاب باقی مانده اند را رو می کند و بسیاری از دلایل وقوع فتنه 88 را برای مردم روشن می کند و نشان می دهد که چه کسانی آراء مردم را تزیینی می دانند و به محض شکست، انتخابات را زیر می گیرند و از رای مردم عبور می کنند تا به تیتر یک رسانه های بیگانه تبدیل شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها