کد خبر: ۳۶۴۸۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
اسد:
رئیس‌جمهوری سوریه آمادگی دولت خود را برای برقراری آتش‌بس به شرط عدم سوء‌استفاده تروریست‌ها از آن ابراز داشت.
به گزارش پایگاه 598، بشار اسد در گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی «ال‌پاییس» تصریح کرد: ما آماده هستیم؛ اما مساله فقط اعلام (آتش‌بس) نیست زیرا طرف مقابل نیز ممکن است همان را اعلام کند، مساله این است که عملا چه کاری انجام می‌دهید، اگر خواسته باشید عبارت آتش‌بس را به‌کار ببرید، این عبارت صحیح نیست زیرا آتش‌بس بین 2 ارتش یا 2 کشور درگیر انجام می‌شود، بنابراین می‌گوییم که توقف عملیات است، مساله در وهله اول مربوط به آتش‌بس است، اما فاکتورهای مکمل دیگری وجود دارد، مثل جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از توقف عملیات برای بهبود بخشیدن به وضعیت خودشان.

اسد خواستار آن شد که جلوی کشورها بویژه ترکیه در زمینه اعزام تروریست به سوریه یا ارائه هر نوع کمک پشتیبانی به آنها به منظور توقف عملیات نظامی گرفته شود. رئیس‌جمهوری سوریه گفت: 80 کشور به شیوه‌های مختلف حامی تروریست‌ها هستند. وی درباره مداخله احتمالی نظامی ترکیه و عربستان در خاک سوریه نیز گفت:‌ «این مساله در حد گمانه‌زنی است... ولی اگر عملی شود با آنان مانند تروریست‌ها برخورد و از کشورمان دفاع خواهیم کرد. آنان حق مداخله سیاسی و نظامی در سوریه ندارد. ما نیز به عنوان شهروندان سوریه تنها گزینه‌ای که پیش‌رو داریم این است که بجنگیم و از کشورمان دفاع کنیم».

اسد حمایت ایران و روسیه را در پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه مهم و اساسی ارزیابی کرد و گفت: ما به‌طور قطع به حمایت این 2 کشور نیاز داریم. براین اساس، گزارش منابع سوری از تحولات میدانی این کشور حاکی است که نیروهای ارتش سوریه منطقه راهبردی تل‌صوان در غوطه شرقی دمشق را به تصرف درآوردند. نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان همزمان در محور جنوب سیطره خود را بر اطراف شهرک البلالی و النشابیه گسترش دادند. همچنین این پیشروی‌ها به دنبال پیشروی‌هایی صورت گرفت که نیروهای سوری بر منطقه تل فرزاد و میدان البلالیه انجام دادند. همزمان برخی فرماندهان نظامی سوریه اعلام کردند منطقه غوطه شرقی در روزهای آینده شاهد درگیری‌های سنگینی خواهد بود و مطمئنا اوضاع میدانی در روزهای آینده با آنچه اکنون هست متفاوت خواهد بود.

در تحولی دیگر، روز گذشته 2 انفجار تروریستی شهر حمص در مرکز سوریه را لرزاند. این انفجارها که در منطقه شیعه‌نشین الزهرا رخ داد به کشته شدن 46 غیرنظامی و زخمی شدن 29 تن دیگر منجر شد. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این 2 انفجار حمص را برعهده گرفته بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها