کد خبر: ۳۶۴۹۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیات جنتی، یزدی و مصباح در 50 سال گذشته از شاگردان وفادار امام(ره) بوده‌اند گفت: اگر بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌ها فتنه می‌کنند، سیاست‌ آنان اختلاف افکنی است؛ اما باید بدانند نمی‌توانند طرفی ببندند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عضو هیات رئیس مجلس خبرگان رهبری و کاندیدای پنجمین دوره خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری و انتخابات پنجمین دوره خبرگان اظهار داشت: امیدواریم مردم روز جمعه مانند 22 بهمن حضوری حماسی و پر شکوه پای صندوق‌های رای داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: آنچه درباره مجلس خبرگان مهم است، طبق دستورات اسلامی، فقها حصون و دژهای  محکم و استوار نظام اسلامی هستند؛ یعنی دژبانان و مرزبانان اسلام، امت اسلامی و اقتدار جامعه اسلامی هستند.

این کاندیدای مجلس خبرگان با بیان اینکه این فقهای خبرگان حکم فقها و حصون اسلام را دارند، تصریح کرد: خداوند انشاءالله ده‌ها سال به مقام معظم رهبری طول  عمر بدهد و سال‌ها سایه ایشان بر سر ما مستدام باشد اما اگر روزی ضرورت و نیاز باشد خبرگان می‌توانند همان طور که بهترین تصمیم را بعد از رحلت حضرت امام گرفتند برای رهبری امت بهترین تصمیم را در زمان لازم بگیرند.

وی تاکید کرد: مردم با انتخاب خبرگان کار بزرگی انجام می‌دهند چرا که مسئولیت انتخاب رهبری بر عهده مجلس خبرگان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به مسئولیت‌های مجلس خبرگان یادآور شد: یکی از وظایف مجلس خبرگان تصمیم گیری بعد از فقدان رهبری است و مسئولیت دیگر این است که اگر رهبری در انجام  وظایف مربوط عاجز،‌ ناتوان و بیمار شود یا معلوم شود که از ابتدا شرایط لازم را نداشته، خبرگان وظیفه دارد، شرایط رهبری را با شخص مورد نظر انطباق دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این مسئله بسیار مهم و کلیدی است ابراز امیدواری کرد: مجلس خبرگان در هشت سال دیگر وظیفه مقدس خود را به خوبی انجام دهد.

**مساله «فقاهت» ویژگی‌ مهم کاندیداهای خبرگان

وی در خصوص ویژگی‌های کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه در روایات و قانون اساسی ما تاکید شده و آیین نامه خبرگان نیز به آن تاکید دارد، مساله «فقاهت» است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی شناخت حوادث روزگار، جریان شناسی داخلی، بین‌المللی،‌نظامی، اقتصادی را از ویژگی‌های مهم کاندیداهای مجلس خبرگان برشمرد که مردم باید آن‌ها با مدنظر قرار دهند افزود: بصیرت و آگاهی، نفوذ ناپذیری در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن و هوشیاری برای تحت تاثیر نفوذ بیگانگان قرار نگرفتن نیز از دیگر ویژگی‌های کلیدی و مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شجاعت لازم برای تشخیص و تعیین در همه مراحل و تحت تاثیر مفسدان و فتنه گران قرار نگرفتن و نیز داشتن بینش سیاسی و وفاداری به امام و آرمان‌های امام و شهدا و انقلاب از دیگر ویژگی‌های مهمی است که مردم باید با توجه به آن‌ها به  کاندیداهای خبرگان رای دهند تا بهترین‌ها و عالی‌ترین‌ شخصیت‌ها برای نظام اسلامی رقم بخورد.

**آیات جنتی، یزدی و مصباح در 50 سال گذشته از شاگردان وفادار امام (ره) بوده‌اند

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب وجهه آیات جنتی، یزدی و مصباح تصریح کرد: این بزرگواران و سایر عزیزان که در لیست‌های متعددی دیگری هستند مانند آیات امینی و میرمحمدی، شخصیت‌های شناخته شده‌ای هستند که در 50 سال گذشته از شاگردان وفادار امام بوده اند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی این شخصیت‌ها را مصداق فقهای خدمتگزار و وفادارترین چهره‌ها به آرمان‌های امام دانست و گفت به نظر می‌آید: اگر بی بی سی و سایر رسانه‌ها فتنه می‌کنند، سیاست‌شان اختلاف افکنی است؛ اما باید بدانند که همان طور که با این سیاست در 100 سال گذشته نتوانستند طرفی ببندند، باز هم نمی‌توانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: علمای ما آگاه‌تر از آن هستند که تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه و استعمار پلید پیر قرار بگیرند چرا که از هر طرفی باد بیاید ‌آنها نیز حزب باد هستند، نه به دنبال خدمت به مردم ما.

**رابطه من از قدیم با جامعتین بوده است

وی در ادامه درباره قرار گرفتن نامش در لیست نزدیک به هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: بنده به هیچ کس وابستگی ندارم و رابطه من از قدیم نیز با جامعتین بوده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان یادآور شد: لیست جامعتین من را برای انتخابات خبرگان معرفی کرده است و البته دیگران هم برای قراردادن نام من آزاد هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها