کد خبر: ۳۶۴۹۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
کاپیتان سابق تیم‌ملی و پرسپولیس‌ گفت: «تراکتورسازی هم حالا سپاهان را برده و بازی سختی با این تیم داریم اما باید در تهران این تیم را شکست دهیم تا در کورس قهرمانی باقی بمانیم.»
به گزارش پایگاه 598، پرسپولیس‌ در دقیقه 91 بازی با سایپا گل خورد تا باز هم مانند دیدار با ذوب‌آهن‌ برد را با تساوی عوض کند و سه امتیاز ارزشمند را از دست بدهد. اتفاقی که سبب شد تا سرخپوشان همچنان در رده سوم جدول باقی بمانند.

 

سید محمد پنجعلی معتقد است تعویض‌هایی که برانکو ایوانکوویچ در نیمه دوم بازی با سایپا انجام داده و ترکیب تیمش را دفاعی کرده است، درست بوده و او استرس بازیکنان در لحظات آخر را باعث گل خوردن پرسپولیس‌ می‌داند. با این حال مدافع شماره پنج تاریخی قرمزها می گوید که پرسپولیس‌ همچنان شانس اصلی قهرمانی محسوب می‌شود و در هفته‌های آینده می‌تواند صدر جدول را بگیرد.

 

اظهارات پنجعلی در خصوص شرایط این تیم صحبت کرده که در ادامه می خوانید:

 

* محمدآقا درباره بازی پرسپولیس‌ و سایپا چه نظری دارید؟

- به نظر من، ما مستحق برد بودیم و پرسپولیس‌ مانند دیدارهای قبل، بازی خوبی را به نمایش گذاشت اما متاسفانه بازیکنان در لحظات آخر تمرکزشان را از دست دادند و تیم گل مساوی را دریافت کرد. در حالی که باید هوشمندانه دفاع می‌کردند تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

 

* فکر می‌کنید علت این‌که پرسپولیس‌ در لحظه آخر گل می‌خورد چیست؟

- من فکر می‌کنم بازیکنان ما بی‌تجربه عمل کردند. این طبیعی است وقتی تیمی یک بر صفر جلو است، تیم حریف با تمام توان حمله می‌کند تا به گل برسد اما در دقایق آخر بازیکنان دچار استرس شدند و در خط دفاع عملکرد خوبی نداشتند.

 

* چرا بازیکنان پرسپولیس موقعیت‌های زیادی در بازی از دست می‌دهند؟

- بازیکنان پرسپولیس در هر بازی چندین موقعیت صددرصد گل را از دست می‌دهند. اگر نصف موقعیت‌های از دست رفته را تبدیل به گل کنند همه تیم‌ها را با اختلاف می‌برند. این نشان دهنده آن است که بازیکنان پرسپولیس در زدن ضربات نهایی دچار استرس هستند و باید این مشکل را حل کنند.

 

* به نظر شما تعویض‌های برانکو در آوردن علیرضا نورمحمدی و بابک حاتمی و دفاعی‌تر کردن پرسپولیس‌ درست بود؟

- اتفاقا برانکو فکر خوبی کرد که مدافع به زمین فرستاد. چهار، پنج دقیقه بیشتر به پایان بازی نمانده بود و هیچ عقل سلیمی به تعویض‌هایی غیر از این فکر نمی‌کند. در این شرایط همه مربیان دست به تعویض دفاعی می‌زنند تا از گل زده‌شان دفاع کنند و اگر فرصتی شد دست به ضدحمله بزنند.

 

* شما خودتان سال‌ها بهترین مدافع تیم‌ملی و پرسپولیس‌ بوده‌اید. پس چرا با آمدن این مدافعان، تیم باز هم گل خورد؟

- به خاطر این‌که خط دفاع تنها مانده بود و بقیه بازیکنان رفته بودند تا گل‌های بعدی را بزنند. این روش به نظر من منطقی نیست. باید همه بازیکنان به خط دفاع کمک می‌کردند تا نتیجه یک بر صفر حفظ می‌شد.

 

* فکر نمی‌کنید اگر میلاد کمندانی یا مهرداد کفشگری به زمین می‌آمدند و خط میانی را شلوغ می‌کردند، بهتر بود؟

- آوردن هافبک به خصوص هافبک دفاعی هم می‌تواند یکی از روش‌هایی باشد تا حفظ توپ کنند اما این‌که بگوییم برانکو به اشتباه دفاع اضافه کرده است، درست نیست!

 

* اخراج شدن جری بنگستون و نبود مهدی طارمی در این مسابقه چقدر تاثیرگذار بود؟

- به هر حال خیلی تاثیرگذار بود. با اخراج بنگستون تیم 10 نفره شد و کار سخت‌تری پیدا کرد اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شاید سایپا نمی‌توانست گل مساوی را بزند. مهدی طارمی هم که بهترین گلزن پرسپولیس‌ در این فصل بوده و اگر در این بازی بود، پرسپولیس‌ راحت‌تر به گل می‌رسید.

 

* امید عالیشاه و رامین رضاییان هم چند فرصت خوب را از دست دادند.

- متاسفانه همین‌طور است. همان‌طور که گفتم بازیکنان پرسپولیس‌ دچار استرس می‌شوند و در زدن ضربات آخر دقت نمی‌کنند که امیدوارم این مشکل در بازی‌های بعد برطرف شود.

 

* با این شرایط فکر می‌کنید پرسپولیس‌ همچنان شانس صدرنشینی و قهرمانی داشته باشد؟

- من اعتقاد دارم که پرسپولیس‌ صددرصد قهرمان می‌شود. چون از همه تیم‌های لیگ برتر بهتر بازی می‌کند و همه کارشناسان فوتبال ایران به این موضوع اذعان دارند اما در هر حال بازیکنان باید تمرکز خودشان را حفظ کنند تا از فرصت‌هایی که در طول بازی پیدا می‌کنند، به نحو احسن استفاده کنند.

 

* لیگ دو هفته تعطیل است و بازی بعدی پرسپولیس‌ مقابل تراکتورسازی است شرایط آن بازی را چطور می‌بینید؟

- همه بازی‌ها از حالا به بعد حساس است و پرسپولیس‌ نباید هیچ امتیازی را از دست بدهد. همه تیم‌ها جلوی ما با انگیزه کار می‌کنند. تراکتورسازی هم حالا سپاهان را برده و بازی سختی با این تیم داریم اما باید در تهران این تیم را شکست دهیم تا در کورس قهرمانی باقی بمانیم.

 

* کدام تیم شانس اول قهرمانی در این فصل محسوب می‌شود؟

- چند تیم مانند استقلال و استقلال خوزستان و سایپا خوب کار کردند، اما با توجه به بازی‌هایی که پرسپولیس ارائه می‌دهد حتما شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها