کد خبر: ۳۶۵۰۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
تشریح برنامه ۱۰ اقتصاددان لیست ائتلاف اصولگرایی
همایش جوانان فاطمی با حضور برخی از اعضای ائتلاف اصولگرایان دیشب در موسسه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد که در این همایش 10 اقتصاددان ائتلاف اصولگرایی و سایر اعضا به تشریح برنامه‌های اقتصادی خود پرداختند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ همایش جوانان فاطمی با حضور برخی از اعضای ائتلاف اصولگرایان دوشنبه سوم اسفند در موسسه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، علیرضا زاکانی، یحیی آل‌اسحاق، سیدمسعود میرکاظمی، لطف‌الله فروزنده، عامری، وکیل‌پور، ناظمی‌اردکانی، سیدعلی قریشی و زهره طبیب‌زاده، اسماعیل کوثری و عبدالمالکی حضور داشتند.
*عامری: مسئولان از جوانان به عنوان فرصت استفاده کنند نه تهدید/ عده‌ای نمی‌خواهند روحیه عدالتخواه و حق‌جوی جوانان را بپذیرند

در ابتدا محمدجواد عامری عضو ائتلاف 30 نفره اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جوان یعنی پرانرژی، عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز بودن که همیشه فریادش بلند است تا بتواند حق خود را بگیرد ولی متاسفانه عده‌ای گویی این روحیه را دوست ندارند و نمی‌خواهند که صدای عدالت‌خواهانه جوانان بلند باشد.

وی گفت: بهترین شناخت از جوانان را رهبر معظم انقلاب داشتند و در مواردی فرمودند دانشجویی که ساکت باشد را نمی‌پسندم.

عامری همچنین تصریح کرد: هرگاه به جوان‌ها اعتماد شده، شاهد موفقیت‌ها بودیم. همانند حوزه هسته‌ای، نانو و دیگر تکنولوژی‌های روز دنیا.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان قدر این نعمت (جوانان) را بدانند و از جوانان به عنوان یک فرصت و موقعیت استفاده کنند نه تهدید.
*آل‌اسحاق: روحیه بالا و انگیزه جوانان را موفق می‌کند

یحیی آل‌اسحاق عضو دیگر ائتلاف 30 نفره اصولگرایان، اظهار داشت: موفقیت هر ایده و شغل به سه عامل روحیه، شناخت محیط و راهکارها بستگی دارد.

وی افزود: روحیه بالا و انگیزه جوانان را موفق می‌کند و بسیار بر عملکرد نسل جوان موثر است.

آل‌اسحاق در ادامه تصریح کرد: آنچه جوانان را موفق می‌کند روحیه نشاط و شادابی است.
*بذرپاش: جوانان مجلسی می‌خواهند که هیأت عالی واگذاری نباشد

همچنین مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همه جوانان مجلسی می‌خواهند که هیات عالی واگذاری نباشد. مجلسی می‌خواهند که در تراز انقلاب، اقتصاد ما را قدری سامان بخشد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که انقلاب در آن رسوخ نکرده است موضوع اقتصاد است، اقتصاد ما انقلابی نشد که پدر اقتصاد کشور در بیاید.

بذرپاش در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: اقتصاد ما انقلابی نشد که هر روز جوانان ما بیکار شوند و واردات بی‌رویه و میلیارد دلاری از روسیه و سنگاپور داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر قدری محدودیت را در صنعت پذیرفتیم و قدری دلسوزانده شده است برای این است که محرومیت‌های ناشی از تحریم برداشته شود. کسانی که در صحنه آمدند بیایند و 26 میلیارد دلار قاچاقی که به صورت سالانه وارد کشور می‌شود را پاسخگو باشند.

بذرپاش همچنین یادآور شد: در طول 2.5 سال اخیر 90 درصد واردات ما از چین افزایش پیدا کرد آنگاه می‌گوییم چرا تولید کشور پایین می‌آید و یا بیکاری هر روز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اعلام اینکه در 2.5 سال اخیر روزانه 200 نفر از شاغلان کشور بیکار می‌شوند، خاطر نشان کرد: اگر بخواهند به خاطر انتقاد و اعتراض به بیکاری روزانه این تعداد از شاغلان ما که تاسف‌بار است انگ تندروی بزنند درست نیست. مجلس آینده اینگونه نخواهد شد. مجلس آینده، مجلسی است که حرف خود را بزند نه اینکه به لایحه پولی شدن مدارس رای بدهد، محال است که پس از انتخابات یا در مجلس بعدی به لایحه پولی شدن مدارس رای بدهیم.
*میرکاظمی: هر جا موفق شده‌ایم از الگوی اقتصاد مقاومتی و اتکا به منابع داخلی استفاده کرده‌ایم

در ادامه همایش، سیدمسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز باید در مجلس از آن صیانت کنیم، گفتمانی است که امام آن را به ما یاد داد، اظهار داشت«‌ما وظیفه داریم این گفتمان را به جوانان که میوه این درخت تنومند هستند منتقل کنیم.

میرکاظمی ادامه داد: آنچه باعث تحسین جهانیان درباره جمهوری اسلامی شده، اتکا به منابع داخلی و اقتصاد مقاومتی است و هر جا که موفق شده‌آیم از این الگو پیروی کرده‌ایم و هر جا که مردم آزرده شدند از الگوهایی استفاده شده که دچار غرب‌زدگی بوده‌آند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تفکر امام را به جوانان بسپاریم و امانت‌داران خوبی برای انقلاب باشیم تا دشمنان خیال باطل به جمهوری اسلامی پیدا نکنند.

*وکیل‌پور: برخی جریان‌ها مطالبات جوانان را دستخوش مسائل سیاسی کرده‌اند

مهدی وکیل‌پور کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: موضوع اساسی جوانان در کشور بحث اشتغال است.

وی افزود: متاسفانه جریان‌های سیاسی در کشور مطالبات جوانان را دستخوش مسائل سیاسی کرده‌اند که دغدغه‌ها را به انحراف کشانده‌اند در صورتی که معضلات کشور مسائل دیگری است.

وی در ادامه دغدغه اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را سه اولویت اصلی کشور و دغدغه جوانان عنوان کرد که ائتلاف 30 نفره اصولگرایان این مسائل را در اولویت اصلی قرار داده است.

وکیل‌پور همچنین تاکید کرد: ائتلاف اصولگرایان مسئله اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را به عنوان مسائل مهم برای آینده در نظر گرفته است که آنها را قطعا پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسکن مهر در مناطق مختلف به ویژه پردیس سال‌هاست که مغفول مانده است. ائتلاف اصولگرایان با پاسخ بر نیازهای فوق و اولویت‌های جوانان موضوعات اقتصادی را در اولویت خود قرار داده است تا پاسخگوی دغدغه‌های جوانان باشد.

*فروزنده: می‌خواهیم مجلس آینده مجلس مبارزه با فساد باشد/ چگونگی ایجاد 3 میلیون شغل در کشور

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه بی‌شک یکی از دغدغه‌های جوانان بحث اشتغال است، اظهار داشت: ما برای حل اشتغال در مجلس آینده برنامه داریم و مجلس آینده باید مجلس مبارزه با فساد باشد.و

فروزنده ادامه داد: تا وقتی رانت‌خواری و امتیاز ویژه وجود دارد نمی‌توان مسائل اقتصادی را به صورت ریشه‌ای حل کرد و ما می‌خواهیم با برنامه مشخصی با فساد مبارزه کنیم.

سخنگوی جمعیت ایثارگران افزود:‌ مبارزه با فساد زمینه‌های اشتغال را فراهم می‌کند و چنانچه بخشی از مشکل 30 میلیارد دلار قاچاق کالا حل شود، 3میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود.

*عبدالملکی: نظام بانکی کشور جوانان را سرکوب می‌کند/ وجه قالب تسهیلات بانکی باید جوانان باشند

حجت‌الله عبدالملکی عضو لیست ائتلاف اصولگرایان تهران، اظهار داشت: صرفاً صحبت کردن از جوان‌گرایی کفایت نمی‌کند و ما برنامه ویژه‌ای برای جوانان داریم و ساختار اقتصادی کشور باید به نفع جوانان اصلاح شود.

عبدالملکی با بیان  اینکه سیستم بانکی کشور در حال حاضر جوانان را سرکوب می‌کند، ادامه داد: شبکه بانکی کشور حاضر نیست از صد هزار میلیارد تومان موجودی پس‌انداز قرض‌الحسنه، 8 هزار میلیارد تومان وام ازدواج هزینه کند.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت ورزش در حرکتی نمایشی صرفاً تفاهم‌نامه‌ای با بانک مرکزی امضاء کرد و از این رو شبکه بانکی وام‌های بزرگ خود را مطلقاً به جوانان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در ادبیات اقتصادی کشورهای پیشرفته وام‌های بزرگ به جوانان داده می‌شود، تصریح کرد: این جوانان هستند که فرصت کار و خدمت دارند و می‌توانند وام‌ها را بازگردانند.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه باید وجه قالب تسهیلات بانکی برای جوانان باشد، افزود: ما در این زمینه با توجه به ملاحظات قانونی برنامه داریم.

این کاندیدای مجلس با اشاره به بحث اشتغال بانوان، گفت: ما در کشور 19 میلیون زن خانه‌دار داریم که باید از آنها حمایت ویژه‌ای صورت گیرد و برای تمام آنها نیز رفاهی صادر شود چرا که امکانات این امر در کشور وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: ما باید سعی کنیم که تولیدات زنان خانه‌دار را نیز جزو تولیدات بیاوریم و آن را حساب کنیم از این رو نظام اقتصادی خانواده باید با یک مدل دیگر مورد توجه قرار بگیرد.

*ناظمی اردکانی: جوانان سرمایه بی‌بدیل کشور هستند/ پیروزی انقلاب مدیون جوانان بود

محمد ناظمی اردکانی کاندیدای مجلس شورای اسلامی در لیست ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه جوانان سرمایه بی‌بدیل کشور هستند اظهار داشت: نیروی جوان عامل پویایی و تحرک کشور است و ما در جنگ تحمیلی پیروزی‌های خود را نیز مدیون جوانان بودیم.

ناظمی اردکانی با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنده رئیس سازمان ثبت‌احوال بودم و در این سازمان آمار جمعیتی را منتشر کردیم که نشان دهنده کاهش نرخ رشد جمعیتی کشور بود و این آمار خدمت مقام معظم رهبری ارایه و منجر به اصلاح سیاست‌های کلی جمعیت شد.

عضو لیست ائتلاف اصولگرایان با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب درمورد نرخ جمعیت کشور و رفتن کشور به سمت سالمندی خاطر نشان کرد: ما باید گام‌های بلند خود را به سمت توسعه برداریم.

*آلیا: جوانان سرمایه امنیت کشور هستند/ رونق کسب و کار مورد توجه مجلس آینده است

به دنبال آن، فاطمه آلیا دیگر عضو لیست ائتلاف اصولگرایان، با بیان اینکه ما برای جوانانی که نماد ولایتمداری و انقلابی‌گری هستند احترام ویژه‌ای قائلیم اظهار داشت: ما جوانان دهه شصت در جنگ و انقلاب فرهنگی حضور داشتیم و در حال حاضر اهمیت توصیه رهبر انقلاب به جوانان را درک می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جوانان باید به دنبال علم، تهذیب و ورزش بروند، یادآور شد: در این صورت است که دشمن اگر بخواهد به اعتقادات، باورها و فرهنگ ما نفوذ کند موفق نخواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که دشمنان انقلاب، احمدی‌روشن را به شهادت رساندند، جوانان ما پویش (ما همه احمدی‌روشن هستیم) را تشکیل دادند و برخی نیز برای تودهنی زدن به دشمن به رشته‌های هسته‌ای تغییر رشته دادند.

آلیا با اشاره به شعار ائتلاف درباره معیشت، امنیت و پیشرفت خاطرنشان کرد: ما قوانینی برای معیشت کشور تصویب کرده‌ایم، اما خوب اجرا نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس، توجه به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و کسب حلال و رونق کسب و کار را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: جوانان سرمایه امنیت ما هستند که قدرت بازدارندگی را برای کشور افزایش می‌دهند.
*طبیب‌زاده: تلاش جوانان برای صیانت از دستاوردهای هسته‌ای قابل تقدیر است

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به جوانان و فرزندان امام(ره) که پایه‌گذار جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و فرماندهان جنگ تحمیلی بودند درود می‌فرستیم، اظهار داشت: ما به جوانان امروز که از تأسیسات نطنز و اراک حمایت کرده و برای صیانت از آن در مقابل مجلس تجمع کردند درود می‌فرستیم چرا که جوانان ما احساس کردند دستاوردهای هسته‌ای بازیچه مسائل سیاسی شده است.

عضو لیست ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: ما به جوانانی که برای اقتصاد مقاومتی وقت می‌گذارند و از مسائل دوره جوانی فراتر عمل می‌کنند، قدردانی کرده و بر آنها درود می‌فرستیم.
*آیت‌الله اعرافی: راه رهایی جهان اسلام از آشوب‌ها بازگشت به فقه سیاسی است

آیت‌الله اعرافی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در ادامه این همایش، با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک فسلفه سیاسی را بنیان نهاد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در جهان اسلام الگویی جدید را ارائه کرد که جایگزین فلسفه‌های سیاسی موجود است.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: جریان‌های دیگر نتوانسته‌اند ارزش‌های سیاسی را با آراء مردم گره بزنند که خروجی آن نیز القاعده و داعش است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک فسلفه سومی را در آن دوره مطرح کرد که مبتنی بر اندیشه الهی بود، تصریح کرد: بنابراین در چنین نظامی حتی عالی‌ترین مقام کشور که به همه نظام مشروعیت می‌بخشد، به آراء‌ مردم گره خورده است.

وی تاکید کرد: راه حل رهایی جهان اسلام از این آشوب این است که دنیای اسلام به فقه سیاسی برگردد و جوانان باید به این نگاه بلند توجه کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: در نظام اسلامی ما ولایت فقیه ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است و جوانان ما باید این مسئله را فهم کرده و در عمق بخشی به آن توجه کنند و انتخابات این مسئله را کارآمد می‌کند.
*ابوترابی‌فرد: جوانان نقش مهمی در حوزه‌های مختلف کشور دارند
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه، اظهار داشت: با توجه به نقش مهم جوانان در کشور، امیدواریم بتوانیم قدمی در حوزه جوانان و برای جوانان برداریم.
*حدادعادل: هیچ کشوری به اندازه انگلیس کارنامه‌اش از حیث ضربه زدن به استقلال ایران سیاه نیست

غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در ادامه اظهار داشت: جوانی گذشتن از دوره کودکی و نوجوانی و رسیدن به استقلال است و یکی از خصوصیات جوانان در این دوره آرمانگرایی است و تجلی آرمانگرایی در سطح ملی استقلال طلبی است.

وی بر همین اساس جوان‌ها را قشری دانست که در مقایسه با سایر گروه‌ها نسبت به استقلال کشورمان حساسند و وقتی خطری کشور را تهدید می‌کند قبل از همه وارد می‌شوند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه امام خمینی (ره) بیش از هر چیز در این نهضت به استقلال کشور اهمیت می‌دادند یادآور شد: اصلا حکومت پهلوی وجودش به معنای نفی استقلال ایران بود چرا که همه می‌دانستند این سلسله را انگلیسی‌ها به وجود آوردند. اما وقتی امام خمینی آمد مردم دیدند کسی از خودشان می‌خواهد اختیار کشور را به دست گیرد و بیش از همه جوانان به امام (ره) توجه کردند.

وی ادامه داد: امام (ره) بعد از انقلاب اسلامی فرمودند من وقتی دیدم شاه جلوی رئیس جمهور آمریکا مثل یک نوکر است به اندازه‌ای این مشاهده‌اش بر من سخت بود که هنوز تلخی آن پس از سال‌ها در ذائقه‌ای وجود دارد که چرا مثل یک نوکر در مقابل رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدیه این انقلاب استقلال به این کشور است افزود: ایران در دوره قاجار و پهلوی استقلال نداشت و در کودتای 28مرداد نیز دولت مصدق سرنگون شد و انگلیسی‌ها همواره در پی دخالت در کشورها هستند و هیچ کشوری به اندازه انگلیس کارنامه‌اش در ضربه زدن به استقلال ایران سیاه نیست.

وی تاکید کرد: در این انتخابات بی بی سی برنامه‌های خود را اجرا کرده و توصیه می‌کند به آیت الله جنتی، آیت الله مصباح و آیت الله یزدی در انتخابات خبرگان رای ندهید و برای مجلس هم معلوم است از چه کسانی حمایت می‌کنند. از این رو جوانان بیش از هر قشر دیگری باید در این انتخابات حساس و فعال باشند و از کسانی که در برابر حمایت انگلیسی‌ها از خود سکوت کردند بگویند شما چه کرده‌اید یا می‌خواهید انجام دهید که مورد علاقه خارجی‌ها و انگلیس واقع شده‌اید.
*رهبر: مجلس آینده باید درباره وزارتخانه ورزش و جوانان بازنگری اساسی کند

فاطمه رهبر  از دیگر عضو لیست ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اصلاح ساختار اداری سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت‌بدنی برای توجه بیشتر به مسئله جوانان اظهار داشت: متاسفانه اهداف این مسئله محقق نشد و ما اگر کلمه جوانان را از این وزارتخانه برداریم، تغییر اتفاق نمی‌افتد.

رهبر تاکید کرد: در مجلس آینده باید درباره این وزارتخانه و در زمینه جوانان یک بازنگری اساسی صورت بگیرد.
*کوثری: آینده مملکت به دست جوانان است/ در صورت باور داشتن ظرفیت جوانان کارهای بزرگی انجام می‌شود

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ عنوان کرد: اقداماتی که در دفاع مقدس صورت گرفت بیشتر از سوی جوانان بود که در زمینه های موشکی و همچنین مباحث هسته‌ای جوانان نقش گسترد‌ه‌ای داشتند و توانستند کار را به صورت صددرصدی انجام دهند.

وی با بیان اینکه آینده مملکت دست جوانان است، افزود: آینده مملکت را جوانان باید پیش ببرند و این بستگی به شما جوانان دارد که چگونه از ظرفیت‌های خود بهره‌برداری کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جوان از یک پتانسیل بالا برخورد است که اگر به آن باور داشته باشد می‌تواند کارهای بزرگی در کشور انجام دهد. مانند دوره‌های مختلف از جمله دفاع مقدس و یا زمان انقلاب اسلامی.

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حتی سیاستمداران و نظامیان دنیا نیز باور نمی‌کردند جوانان دوره دفاع مقدس که نقش عظیمی در آن دوران داشتند، متوسط سن آنها 25 سال باشد.
*زاکانی: تعامل و حضور در تشکل‌های دانشجویی از افتخارات من است/ امیدوارم قدر جوانان کشور را بدانیم

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان، اظهار داشت: یکی از توفیقات بزرگ من این است که بخش زیادی از جوانی خود را در دوران دفاع مقدس سپری کردم و پس از آن 14 سال در جنبش دانشجویی فعال بودم.

وی افزود: این دو ویژگی سهم زیادی از عمر من را به خود اختصاص داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون نیز تشکل‌های دانشجویی در ارتباط بوده و مسائل مختلف جوانان را هم دنبال می‌کنم، در صحنه جوانان بودن و تعامل داشتن با آنان از افتخارات بنده است که امیدوارم هم قدر آن را بدانیم و هم بتوانیم خدمتگزاران مردم به ویژه قشر جوانان باشیم.

*مصباحی‌مقدم: دولت از نیروهای جوان برای سمت‌های اجرایی استفاده کند

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در ادامه اظهار داشت: نقش ملت ایران در انقلاب نقش برجسته‌ای بود ولی نقش جوانان بسیار برجسته‌تر و پررنگ‌تر بود. جوانان قبل از انقلاب هر چند که تحت تأثیر فرهنگ حاکم، رفتار دیگری داشتند ولی دچار تغییر و تحول شده و به ندای امام لبیک گفتند و به دنبال آن انقلاب پیروز شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: نقش جوانان به قدری مهم بود که عناصر اصلی را از قوه به فعل رساند در انقلاب پدید آمده ایران نیز جوانان همواره پشتوانه اصلی حرکت انقلاب هستند.

مصباحی‌مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب نشان داد جوانان ما ظرفیتی دارند که نهفته بود و به برکت انقلاب این ظرفیت ظهور و بروز پیدا کرد.

وی ادامه داد: در فناوری‌های پیشرفته مانند هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، هوافضا و سایر فناوری‌ها این نقش جوانان مؤمن ما بود که این فناوری‌ها را پیش برد.

وی خطاب به دولت تأکید کرد: ما از دولت حاضر انتظار داریم که از نیروهای جوانان بیشتر استفاده کند، یکی از انتقادات ما این است که چرا به جوانان کشور توجهی نمی‌شود.

«اکثر مسئولان فعلی در کابینه دولت افراد دارای سن بالا هستند که نه حوصله دارند و نه به روز هستند. پیرمردهایی که سنی از آنها گذشته و یک فاصله 20 ساله از جوانی گرفتند. متأسفانه این اتفاقی است که در کشور صورت گرفته است و باید برطرف شود. دولت باید به سراغ جوان‌ها رفته و از نسل جوان استفاده کند نه اینکه وزارتخانه‌ها را افراد دارای سن بالا اداره کند.»

وی در خاتمه مطرح کرد: حل مشکلات کشور را در مدیریت جوانان می‌بینیم همچنین یک جوان‌گرایی در مجلس خبرگان در حال انجام است.
*اللهیان: اولویت دولت تسهیل ازدواج جوانان نیست

زهره اللهیان نیز که عضو لیست ائتلاف اصولگرایان است در ادامه، اظهار داشت: اولویت دولت تسهیل ازدواج جوانان نیست و این امر تا زمانی که بحث اشتغال جوانان حل نشود، امکان ندارد چرا که جوانی که بیکار باشد برای تشکیل خانواده اعتماد به نفس نخواهد داشت.

اللهیان با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور و آسیب‌های اجتماعی در این زمینه یادآور شد: این مشکلات در حالی است که متاسفانه مسئولان آن را انکار می‌کنند. از این رو این مسائل باید در مجلس آینده مورد توجه قرار گیرد.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در همایش جوانان فاطمی ائتلاف اصولگرایی عصر امروز دوشنبه در مؤسسه سرچشمه تهران برگزار شد، با اشاره به طرح تعالی خانواده که در آن به ازدواج جوانان توجه ویژه‌ای شده است، اظهار داشت: این طرح در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید.

افتخاری با بیان اینکه اکثر جامعه قرآنی ما را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ما برای بحث کارآفرینان و ایجاد شغل قانونی به تصویب رساندیم که بستر آن را فراهم کرده و خودباوری جوانان ما را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: طرح جامعه کارگری که دوفوریت  آن را تقدیم هیأت رئیسه کرده‌ایم، یادآور شد: آنچه مهم است این است که ما باید جوانان را باور کنیم و هدف ما نیز همین بوده است.

به گزارش فارس لاله افتخاری در این همایش شماره تلفن همراه و ایمیل خود را برای حضار جهت پیگیری مطالبات جوانان اعلام کرد.
*سلیمانی: اگر حوزه نفت و گاز به دست جوانان باشد از خام‌فروشی رهایی پیدا می‌کنیم

همچنین محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه یکی از ظرفیت نظام نیروی انسانی آن و بخش عمده‌اش جوانان است، اظهار داشت: ظرفیت دیگر کشور بخش نفت و گاز است که در دنیا در رتبه اول قرار داریم. و اگر این حوزه به دست جوانان واگذار شود از خام‌فروشی رهایی پیدا می‌کنیم.

سلیمانی ادامه داد: همانطور که ما امروز به همت جوانان عضو باشگاه هسته‌ای و فضایی هستیم، مطمئن باشید اگر جوانان به میدان بیایند، در حوزه‌های نفتی نیز می‌توانیم از خام‌فروشی جلوگیری کنیم.
*حبیبی: حضور 10 اقتصاددان در لیست ائتلاف اصولگرایی برای سامان دادن به اشتغال جوانان کارآمد است

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه حزبی که جوانگرایی را در دستور کار خود قرار ندهد مرگ خود را امضا کرده است، اظهار داشت: کشوری که جوانگرایی به معنای واقعی نداشته باشد با بحران‌های عظیمی مواجه خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: ما در مؤتلفه در پروژه‌ای که از 15 سال پیش آغاز کردیم این ظرفیت را در دستور کار قرار دادیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه یادآور شد: اینکه بگوییم هر کسی سنش کم است، باید مسئولیت بالا به آنها داد، فریب در قضیه جوانگرایی است. چرا که افراد باید از سربازی به سرداری برسند.

وی با اشاره به مسئله ازدواج جوانان افزود: کشور باید ابتدا و در راس به وضع ایجاد اشتغال بپردازد و لازم نیست کسی به جوانان یاد دهد که ازدواج کنند چرا که خودشان بلد هستند.

حبیبی با اشاره به حضور 10 اقتصاددان در فهرست اصولگرایان خاطرنشان کرد: این افراد برای سامان دادن اقتصاد کشور کارآمد هستند.
*قریشی: جوانان باید مدافعان حریم انقلاب باشند

در خاتمه همایش نیز سیدعلی قریشی عضو لیست ائتلاف اصولگرایان طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: مدافعان حرم در فراتر از مرزها جان خود را کف دست گرفته و از حریم اهل بیت دفاع کردند.

قریشی افزود:‌ ما نیز در داخل کشور باید مدافعان حریم انقلاب باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها