کد خبر: ۳۶۵۳۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
لطف‌الله فروزنده گفت: دولت بر اساس قانون اساسی متولی آموزش عمومی و بهداشت و درمان عمومی است و ما با تفکری که معتقد است مردم باید برای آموزش‌وپرورش و بهداشت هزینه کنند، مخالفیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، لطف‌الله فروزنده در نشست 10 چهره اقتصادی اصولگرا در خبرگزاری فارس با عنوان «چه باید کرد»، اظهار داشت: اصول 29 و 30 قانون اساسی می‌گوید دولت متولی آموزش عمومی و بهداشت و درمان عمومی است و این موارد از وظایف اصلی حکومت هستند.

وی افزود: تفکر امروز که در لایحه پیشنهادی برنامه ششم هم منعکس شده، آن است که مردم برای آموزش و پرورش هزینه کنند، اما ما با این امر مخالفیم و به جد معتقدیم که دولت باید برای آموزش عمومی و درمان مردم هزینه کند که البته نوع این هزینه باید حتماً با افزایش بهره‌وری انجام شود.

این چهره اقتصادی اصولگرا تصریح کرد: اگر آموزش سیاسی نشود، معلم امنیت شغلی داشته باشد و برای ارتقای جایگاه معلم برنامه‌ریزی شود، نظام پرداخت هم قابل اصلاح خواهد بود.

وی افزود: آقایان فوق‌العاده جذب مدیران را 50 درصد افزایش دادند که باعث شکاف شدید حقوق معلمان و پرستاران و سایرین شده است.

فروزنده تأکید کرد: ما مدل افزایش بهره‌وری در بهداشت و آموزش را با کمک خود اهالی بهداشت و آموزش، ارائه خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: یکی از مدیران نهاد ریاست جمهوری باید بر اساس جایگاه شغلی تعریف‌شده در آن نهاد 5 میلیون تومان پایه حقوق دریافت می‌کرده که حقوق او به 25 میلیون تومان رسیده و ما معتقدیم باید با چنین مواردی برخورد شود.

این چهره اقتصادی اصولگرا با تأکید بر اینکه معتقدیم یارانه طبقات محروم نباید حذف شود، اظهار داشت: مدیرانی که شرکت دارند یا باید در مدیریت دولتی بمانند و حضور در شرکت‌های خصوصی را کنار بگذارند یا دولت را رها کنند و به کسب‌وکار خودشان بپردازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها