کد خبر: ۳۶۵۸۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
درپاسداشت سردار هنر دینی، فرج الله سلحشور:
همان ها که امروز همان حرف ها را محافظه کارانه و بسته بندی شده تحویل مردم می دهند و می خواهند ادای پدرخواندگی برای فرهنگ و هنر جامعه را ایفا کنند. فرج الله سلحشور هنرمندی بود که با انقلاب مردم ظرفیت هایش شکوفا شد و با هنر انقلاب شناخته شد و با تفکر انقلابی از دنیا رفت. او پای حرفش برای هنر انقلاب سلحشورانه ایستاد و قدمی از ارزش ها و تعهداتش عقب ننشست.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، شاید اگر فردای انتخابات و هیاهوی آن نبود، امروز همه جا پر بود از یاد فرج الله سلحشور. هنرمندی که تعهد و سلامت کارش برای همیشه در تاریخ فرهنگ و هنر کشور به یادگار خواهد ماند.

در روزهایی که هنرمندان بین دو راهی روشنفکری و انقلابی گری مانده بودند فرج الله سلحشور نسل جدید هنر انقلاب را رقم زدند.

سلحشور هنرمندی بود که فراتر از پزهای مرسوم به سینما وارد شد و با اولین حضورش در توبه نصوح و ادامه این مسیر به ویژه در پرواز در شب توانمندی های خود و موفقیت هنرمندان انقلاب را به نمایش گذاشت.

شاید آنروز که فرج الله سلحشور ایوب پیامبر را می ساخت هیچکس به ظرفیت عظیم سینمای دینی فکر نمی کرد و از دامنه وسیع آن با خبر نبود. اما او توانست با هنرمندی و کاربلدی شروع کننده این مسیر مهم در رسانه های تصویری باشد. او هنر را عمومی کرد و صداقانه برای مردم کار کرد و هر آنچه که از خود به یادگار گذاشت نزد مردم محترم و عزیز است.

از ایوب و مردان آنجلس هم که بگذریم اگر فرج الله سلحشور تنها ساخت یوسف پیامبر را در کارنامه اش داشت، شایسته تقدیر بود و برای نشان قدرت هنری اش کافی بود. سریالی که بیش از یک دهه از ساخت آن می گذرد و با همه ی نگاه های ناجوان مردانی و مغرضانه ای که به آن شد، باز هم با اقبال مردم روبرو شد و هنوز هم که هنوز است برای عموم مردم خاطره ساز و جذاب است.

او پای حرفش برای هنر انقلاب سلحشورانه ایستاد و قدمی از ارزش ها و تعهداتش عقب ننشست. 

شاید اگر خیلی کمتر از هجمه هایی که علیه او رخ داد برای دیگران اتفاق می افتاد با قهر و موضع گیری همراه می شد اما او نجیبانه همه ی این نامهربانی ها را تحمل می کرد. روزی که شجاعانه تصمیم گرفت بخش نازیبای سینما را بیان کند و تحلیلش درباره وضع اسف بار آن را با جرآت تمام به زبان آورد، خیلی از آن ها که خود مسبب این وضعیت بودند با بزرگ نمایی و تحریف، بهانه ای برای تخریب و تضعیف این هنرمند دغدغه مند پیدا کردند و به هر نحو ممکن به او تاختند.

همان ها که امروز همان حرف ها را محافظه کارانه و بسته بندی شده تحویل مردم می دهند و می خواهند ادای پدرخواندگی برای فرهنگ و هنر جامعه را ایفا کنند. فرج الله سلحشور هنرمندی بود که با انقلاب مردم ظرفیت هایش شکوفا شد و با هنر انقلاب شناخته شد و با تفکر انقلابی از دنیا رفت. 

حالا افسوس میخوریم که ای کاش موسی علیه السلام را هم از قاب دوربین یک هنرمند انقلابی و دغدغه مند می دیدیم.

* محمد غفاری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امیرعلی
Netherlands
۰۱:۰۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
۱
۰
درمراسم این مرحوم هنرمندان عینک آفتابی کجابودن وچرانیامدن واقعا مگه حرفش دروغ بود مگه گلشیفته مصداق حرفهای آن مرحوم نبود؟یا رابعه اسکوئی وغیره چطور؟ گاهی اوقات چقدر بی انصاف میشیم متاسفم برای بعضی ازهنرمندان این سرزمین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها