کد خبر: ۳۶۶۶۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
علی جنتی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای و آرایی که مردم تهران، کلان شهرها و بوشهر برای حامیان دولت به صندوق‌ها ریختند وظیفه دولت تدبیر و امید را سنگین‌تر کرد.
به گزارش پایگاه 598، علی جنتی روز پنجشنبه درحاشیه شرکت در کنگره علمی یکصدمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در بوشهر گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای و آرایی که مردم تهران، کلان شهرها و بوشهر برای حامیان دولت به صندوق ها ریختند وظیفه دولت تدبیر و امید را سنگین تر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه کسانی که افتخار خدمت در عرصه های مختلف را دارند از امروز وظیفه آنها برای حل مشکلات مردم سنگین تر می شود.
وی با بیان اینکه خدمت گزاری مردم افتخاری برای مسئولان نظام است یادآورشد: لازم می دانم مراتب تشکر دولت جمهوری اسلامی از حضور فعال، باشکوه و معنادار ملت بزرگ ایران و مردم استان بوشهر در انتخابات هفتم اسفند را در این خطه از میهن اسلامی به همه مردم ابلاغ کنم.

جنتی اظهار کرد: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیام های مهمی در درون داشت که دولتمردان و سیاستمداران این پیام را دریافت کردند.

وی ادامه داد: آنچه که ما به عنوان خدمتگزاران در دولت باید درک کنیم این است که مردم شریف و مقاوم ایران همواره در صحنه حاضر هستند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نهضت جنوب و رئیسعلی دلواری علاوه بر اینکه مایه افتخار و غرور است امروز برای همه ما، نسل جوان و آینده می تواند راهگشا باشد.

وی یادآور شد: رئیسعلی دلواری در یک برهه بسیار حساس تاریخی که انگلیسی ها به این منطقه تجاوز کرده بودند با فتوای علمای بزرگ به پا خاست و با انگیزه های دینی و ملی عناصری را جمع و به مقابله مسلحانه با انگلیسی ها پرداخت.

جنتی با بیان اینکه ملت ایران در مقاطع مختلفی به خصوص در هشت سال دفاع مقدس در برابر متجاوزان خارجی ایستادگی کرد، افزود: با توجه به اینکه ممکن است در آینده همچنان مورد تهاجم نیروهای بیگانه باشیم باید با درس گرفتن از نهضت جنوب، مقاومت و حفظ هویت ملی را بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت در آئین پاسداشت حافظان قرآن مجید و تقدیر ازحافظان و رونمایی از برخی کتابها در این زمینه و خاطرات حافظان و خادمان قرآن در شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر دیگر برنامه سفرش به بوشهر است گفت: توسعه فرهنگ قرآنی و تقدیر از خدمات کسانی که در حوزه قرائت، تلاوت، حفظ و تفسیر و قرآن پژوهان و دانش پژوهانی که در این زمینه تلاش کرده اند یکی ازوظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی تاکید کرد: لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله اوقات و امورخیریه است.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها