کد خبر: ۳۶۶۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۶ بهمن ۱۳۹۰
پروپاگاندا با بودجه پنتاگون!
تریبون مستضعفین:

رادیو ملی عمومی و پخش عمومی، هر دو در خدمت منافع امپریالیستی آمریکا فعالیت می‌کنند. منتقدین رادیو ملی عمومی را رادیو ملی پنتاگون یا نفت می‌خوانند. هر کدام از این دو ایستگاه رادیویی، کمک‌های هنگفتی از دولت و موسسات دریافت می‌کنند.

رادیو ملی عمومی در سال ۱۹۷۰ به عنوان عضوی از ایستگاه‌های رادیویی عمومی آمریکا زیر نظر کوین کلوز مشغول به فعالیت شد. گری نل، مدیر فعلی رادیو است و این ایستگاه، روزانه ۳۴ میلیون شنونده دارد.

در ۱۷ ژانویه، سایت انصاف و دقت در گزارش در مقاله‌ای با عنوان رادیو ملی عمومی و پخش عمومی از بی‌نظمی در ایران حمایت می‌کنند، نوشت: «رابرت نیمن در فارین پالیسی این دو موسسه را متهم خواند و گفت، این دو حقیقت را مبهم جلوه داده و پنهان می‌کنند.»

در ۱۰ ژانویه، این وب سایت در انتقاد برنامه گزارش ایران رادیو پخش عمومی نوشت: «انکر مارگارت وارنر در برنامه گفت: «دولت ایران تاکید دارد که فعالیت هسته‌ای وی برای مقاصد صلح آمیز انرژی است که این ادعا توسط آمریکا و متحدان وی مورد قبول نیست.»

او سپس این جمله از پنتا، وزیر دفاع آمریکا را بیان کرد: «ما می‌دانیم ایران به دنبال کسب توانایی هسته‌ای است و این مسئله ما را نگران کرده است و خط قرمز ما در مورد ایران، عدم ساخت سلاح هسته‌ای است.»

در واقع، پنتا دقیقا عکس این را گفت: «آیا آن‌ها به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای هستند؟ خیر!»

اما رادیو پخش عمومی این قسمت از سخنان پنتا را حذف کرد. در واقع این جمله پنتا توسط بسیاری از رسانه‌های آمریکا نادیده گرفته شد.

هم‌چنین در مارس ۲۰۱۱، ارزیابی اطلاعات آمریکا اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای وجود ندارد. این خبر باید توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت اما آن را نادیده گرفتند. نظر حذف شده پنتا پروپاگاندای روزانه علیه ایران را کمرنگ می‌کرد و این چیزی نبود که رسانه‌های آمریکا به دنبال آن هستند.

دبیر بخش امور خارجی و دفاعی این برنامه، مایک موزتیک با اعتراف به این قضیه گفت: «بهتر بود نظر پنتا راجع به سلاح هسته‌ای ایران حذف نمی‌شد اما من این ایستگاه رادیویی را منصف می‌دانم.»

اما در واقع، هیچ مدرکی، ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران را تایید نمی‌کنند. هدف این رسانه، بدنام کردن ایران و ایجاد ترس از این کشور است که در صورت حمله به ایران، توجیه کافی وجود داشته باشد. شنونده‌های رادیو پس از برنامه‌های مکرر، با دشمن سازی ایران، افکار عمومی را برای هرگونه اقدام دولت آمریکا علیه ایران آماده می‌کنند.

سیاست رادیو ملی عمومی نیز این چنین است. برای مثال، گزارشگر این ایستگاه، تام جتلتن می‌گوید: «هدف آمریکا و متحدان وی متقاعد کردن ایران برای دست برداشتن از یک برنامه سلاح هسته‌ای است.»

سایت انصاف و دقت در گزارش، در واکنش به این ادعا نوشت: «آیا این ایستگاه فکر می‌کند بهترین راه اطلاع رسانی به شنونده‌ها، تکرار این جمله است؟ نتیجه و برداشت مردم از این جملات، وجود قطعی برنامه هسته‌ای ایران با مدارک قطعی است. اما این ایستگاه به یک برنامه سلاح هسته‌ای اشاره می‌کند و وجود آن را تایید نمی‌کند.»

منبع: War Is A Crime .org

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها