کد خبر: ۳۶۹۷۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
آیت الله نظری:
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که رسیدگی به امور مردم خیر دنیا و آخرت را برای هر فردی در پی خواهد داشت، گفت: مسؤولان قدر فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده را بدانند و در هر جایگاهی که هستند مردم وقتی به آنها مراجعه می کنند آنها را معطل نکنند و تنها برای رضای خدا کار کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در جمع کارکنان استانداری مازندران با اشاره به این که تعادل و تکامل دو لغت زیبا و پرمعنا و لازم در حیاط همه موجودات است، گفت: تعادل، فعلیت وجود برای اثربخشی است که پس از آن به تکامل خواهد رسید.

 

وی با بیان این که تعادل و تکامل باید در انسان وجود داشته باشد، افزود: هر صبح که می شود باید تعادل بیشتر از تکامل شود یعنی رو به کمال پیش رود، اما متأسفانه دنیای بشریت این گونه نیست و بر خلاف آن حرکت کرده است نه این که تکامل پیدا نکرد بلکه به سوی تنزل پیش رفته است.

 

آیت الله نظری با بیان این که لحظه های عمر انسان باید تنها در جهت خیرخواهی و خدمت به مردم خلاصه شود، تصریح کرد: باید با قلم، علم و قدرت تنها خدمت کرد یعنی انسان باید با هر ابزاری تنها در فکر خدمت به خلق خدا باشد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که دین مبین اسلام همواره بر خدمت به مردم تأکید کرده است، گفت: دین اسلام برای تکمیل بشریت آمده است که البته در همه قسمت ها مداخله دارد اما آنچه که نتیجه عالی بوده دین و شریعت است.

 

وی با بیان این که انسان نیز همواره باید در محیط تکامل گام بردارد، خاطرنشان کرد: این مسأله مهم ابتدا باید از محیط خانواده آغاز و در ادامه به همسایه و همچنین اجتماع تسری یابد.

 

آیت الله نظری با اشاره به این که در کنار تأمین معاش برای خانواده دعوت فرزند به نماز بسیار حائز اهمیت تر است، تصریح کرد: باید ترویج ارزش های دینی و اخلاقی از محیط خانواده آغاز و در اجتماع گسترش یابد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید بر این که انسان هر چه و که است باید در مملکت تنها در فکر خدمت و انجام وظیفه خود باشد، ادامه داد: اگر هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد خدمت به جامعه را در دستور کار خود قرار دهد به حتم دنیای امروز دنیای خیرخواهی و خدمت خواهد بود و دیگر خبری از خودخواهی نیست.

 

آیت الله نظری با بیان این که امت اسلام باید افتخار کنند که شاگردان مکتبی کامل هستند، گفت: دین مبین اسلام کامل ترین دین برای تربیت و پرورش بشریت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که عکس العمل همه کارهای ما در فرد، جمع، جسم، روح، دنیا، آخرت تنها در مسیر خیرخواهی باشد، افزود: ما مسلمنانان وظیفه داریم به اسلام عمل کنیم و به تکامل برسیم که آن وقت جامعه ای بر محور اسلام ناب و اخلاق مداری خواهیم بود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که رسیدگی به امور مردم خیر دنیا و آخرت را برای هر فردی در پی خواهد داشت، گفت: مسؤولان قدر فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده را بدانند و در هر جایگاهی که هستند مردم وقتی به آنها مراجعه می کنند آنها را معطل نکنند و تنها برای رضای خدا کار کنند.

 

آیت الله نظری در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رأس نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری شخصیتی خیرخواه، با تقوا، ساده زیست، مدبر و عالم هستند و همه دغدغه ایشان خدمت به مردم و رفع دغدغه ها و مشکلات عموم جامعه است.

 

وی تقوا و زهد مالی را از جمله مهم ترین ویژگی های رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ایشان علیرغم این که شخص اول نظام هستند در خانه ای استیجاری و دولتی سکونت داشته و بسیار زاهدانه زندگی می کنند که این خود الگویی بارز برای همگان است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها