کد خبر: ۳۷۰۷۰۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
عشق به مدافعان حرم كوچك و بزرگ نمي‌شناسد، به همين جهت بچه‌هاي مهد و پيش دبستاني فرهنگ، احساس خود نسبت به اين دلاوران غيور را در نقاشي ها و جملاتي ثبت كرده و به دست مدافعان حرم عقيله بني هاشم رسانده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، اين روزها كه لشكر كفر داعش، قصد ضربه زدن به اسلام و حرم‌هاي مطهر اهل بيت(ع) را دارد، دلاورمردان غيور ايران كه اكثر آن‌ها جوان‌هاي انقلاب اسلامي هستند، عزم خود را جزم كرده، از مادر، پدر، زن و فرزند خود گذشته و براي دفاع از حريم آل الله و مردم مظلوم شيعه، داوطلبانه عازم سوريه مي‌شوند. همين شيرمردان مدافع حرم هستند كه اجازه ندادند احدي از تروريست‌هاي داعش به حرم اهل بيت(ع)، اهانت كنند. در سرما و گرما جانانه دفاع كرده‌اند و برخي از آن‌ها جام شهادت را نوشيده و جزء كساني شدند كه«عند ربهم يرزقون» بوده و نزد خداي متعال روزي مي‌خورند.

در يكي از مهدهايي كه به موضوع شهيد و شهادت بسيار علاقه مند بوده و بچه ها را از سنين خردسالي با بحث شهدا آشنا مي‌كنند، موضوع «مدافعان حرم» نيز به عنوان يكي از مصاديق نبرد حق و باطل توضيح داده مي‌شود. هم زمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) بچه هاي مهد و پيش دبستاني فرهنگ، هيئتي داشتند و ميزبان پدر و مادرهاي خود بودند. در اين مراسم بچه‌ها ماكت بين الحرمين كه ميان آن تصاوير شهداي مدافع حرم بود را طراحي كردند. تصاويري از پسرها با لباس‌هاي نظامي و دخترها با پوشش چادر را دور تا دور حرم ها قرار داده بودند كه نشان از مدافعان حرم اهل بيت(ع) بود.

همچنين چندي پيش مربي‌هاي اين مهد، تصميم گرفتند كه درباره مدافعين حرم با بچه‌ها صحبت كنند و آن‌ها را بيشتر با اين دلاوران آشنا كنند. مربي‌هاي هر كلاس ابتدا درباره حضرت زينب(س) و نقش ايشان در صحنه كربلا، بعد از واقعه عاشورا و فداكاري و صبوري آن حضرت و سپس درباره داعش كه انسان‌هايي فريب خورده هستند، صحبت كردند. همزمان با اين بحث‌ها، تصاوير برخي از شهداي مدافع حرم براي بچه ها به نمايش گذاشته شد تا علاوه بر شنيدن، شهدا را از طريق عكس بشناسند. به بچه‌ها گفته شد كه برخي از مسلمان‌ها با آگاهي از روش و منش حضرت زينب(س) براي دفاع از حرم اين بانوي بزرگوار به سوريه رفته اند.

سپس از بچه‌ها خواسته شده بود هر دعا يا هر احساسي را كه نسبت به مدافعان حرم دارند، بگويند و مربي براي آن‌ها يادداشت كند. برخي از بچه‌ها نيز در منزل اين كار را انجام داده‌اند و والدين، احساس فرزند خود را نوشتند. همچنين بچه‌ها نگاه كودكانه خود را درباره مدافعان حرم و شهداي مدافع حرم در نقاشي به تصوير كشيده‌اند. اين نقاشي‌ها بسته بندي شد و به دست مدافعان حرم در سوريه هم رسانده شده است.

برخي از اين نقاشي ها و جملات برگرفته از روح پاك و لطيف كودكان اين مهد در ادامه مي‌آيد:


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها