کد خبر: ۳۷۲۲۴
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
نخستین همایش بین‌المللی "جوانان و بیداری اسلامی" روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. در این اجلاس 1129 نفر از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی (اقلیت های اسلامی) و همچنین 170 نفر از فعالان دانشگاهی و حوزوی ایرانی حضور به عمل رساندند. خبرنگار بولتن نیوز با حضور در این اجلاس با بسیاری از نمایندگان کشورهای شرکت کننده به گفت و گو نشسته است.



بولتن نیوز: نقش محوری جمهوری اسلامی و به خصوص انقلاب اسلامی در 3 دهه گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟

انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته و آغاز آن، موجب شد که موجی در جهان اسلام ایجاد شود، و تاثیرات خود را در طول این 30 سال به جای گذاشت و ما بیداری اسلامی فعلی را نتیجه تلاش امام راحل و امام خامنه ای می دانیم که موجب یک حرکت در میان جوانان کشورهای اسلامی شدند.

 بسیاری از غربی ها، جمهوری اسلامی را به شیعه گری و تلاش در جهت تحقق حقوق شیعه می دانند، پاسخ شما به این اتهام ناروا چیست؟

کافی است که به فرمایشات امام خمینی و امام خامنه ای رجوع کرد تا دید که هدف جمهوری اسلامی بحث شیعه گرایی نیست بلکه بحث از اسلام گرایی است. با تحقق پروژه اسلامی است که در جهان اسلام، قوت و مودت و همکاری و هم سویی ایجاد می شود.

بولتن نیوز: به نظر شما مهم ترین آسیبی که بیداری اسلامی را در تمام جغرافیای آن تهدید می کند چیست؟ اختلاف بین شیعه و سنی و یا فقدان رهبری واحد؟

آسیب های متعددی بیداری اسلامی را تهدید می کند اما خطرناک ترین آن دور زدن بیداری اسلامی توسط کشورهای استکباری است و اینکه بدین وسیله حرکت های بیداری اسلامی را محدود نمایند و در این راستا ترفندهای متعددی دارند که یکی از این ترفندها به وجود آوردن فتنه قوم گرایی و طائفه گرایی است.

بولتن نیوز: به نظر شما امام خامنه ای به خوبی توانستند جای امام راحل را پر کنند؟

الحمدلله ایشان با فرمایشات عمیق و رهبری حکیمانه خود توانستند رهبری و هدایت متمایزی در جمهوری اسلامی و جهان اسلام داشته باشتند. ایشان نظراتی ژرف و عمیق و طرح هایی مهمی را برای جمهوری اسلامی و جهان اسلام عرضه داشته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها