کد خبر: ۳۷۲۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
سفیر عراق در بحرین به دلیل حمایت رهبر جریان صدر از ملت بحرین به وزارت خارجه منامه احضار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، سفیر عراق در بحرین به دلیل همدردی و اعلام همبستگی حجت الاسلام مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با ملت بحرین به وزارت خارجه بحرین فراخوانده شد.
 
وزارت خارجه بحرین، ظهر امروز با فراخواندن نجلاء محمود، سفیر عراق در بحرین نسبت به هشدار سید مقتدی صدر به آل خلیفه برای بازداشت شیخ عیسی قاسم و دعوت از جوانان بحرینی برای ادامه اعتراضات مسالمت آمیز خود اعتراض کرد.
 
وزارت خارجه بحرین ابراز همبستگی سیاستمداران و علمای عراق بویژه سید متقدی صدر با ملت مظلوم و بی دفاع بحرین را اظهارات غیرمسوولانه در قبال بحرین خوانده و از سفیر عراق خواست تا جلوی این سخنان را بگیرد.
 
گفتنی است سید مقتدی صدر، رهبر جریان عراق روز پنجشنبه، دولت بحرین را نسبت به بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین این کشور برحذر داشت و تاکید کرد که هر گونه تجاوز به شیخ عیسی قاسم تجاوز به تشیع و اسلام به شمار می آید و مغایر عرف دینی و سیاسی است.
 
وی با اشاره به اینکه در قبال بازداشت شیخ عیسی قاسم سکوت نخواهد کرد از مواضع مجاهدانه رهبر شیعیان بحرین و حمایت وی از قیام ملت بحرین تقدیر کرده و از جوانان بحرینی خواست به راهپیمایی های خود ادامه دهند تا با ثبات و استقامت در آینده ای نزدیک به پیروزی دست یابند.
 
رهبر جریان صدر عراق مقامات آل خلیفه را به آزادی فوری بانوان زندانی در زندان های بحرین فراخواند و بازداشت زنان را لکه ننگی برای بشریت توصیف کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها