کد خبر: ۳۷۲۹۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
«تد کروز» و «جان کسیچ» دو نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا برای «مقابله» با پیروزی نهایی «دونالد ترامپ» در رقابت‌های درون حزبی، با هم توافق کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو نامزد جمهوریخواه برای توقف روند پیروزی‌های دونالد ترامپ با هم به یک توافق رسیدند.

به گزارش رویترز، در حالی که قرار است در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان در ایلت‌های ایندیانا، اورگان و نیومکزیکو برگزار شود، دو نامزد جمهوریخواه با هم توافق کردند برای مقابله با پیروزی نامزد پیشتاز این حزب با هم همکاری کنند.

قرار است در ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016،  انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان به ترتیب سوم می در ایندیانا، 17 می در اورگان و 7 ژوئن در نیومکزیکو برگزار شود.

به گزارش رویترز، تد کروز و جان کسیچ، دو نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 روز یکشنبه(دیورز) توافقی را اعلام کردند که بر مبنای آن، این دو نامزد و رقیب توافق کردند به منظور مقابله با دونالد ترامپ، در انتخابات درون حزبی ایالت‌های پیش رو با هم همکاری کنند.

ستاد انتخاباتی کروز پس از این توافق اعلام کرد که تمرکز خود را روی ایالت ایندیانا خواهد گذاشت و به کسیچ در ایالت‌های اورگان و نیومکزیکو میدان بیشتری برای مبارزات خواهد داد.

پیش از این بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها در ورگان و نیومکزیکو، کسیچ در قیاس با کروز، از شانس بهتری برخوردار بوده است.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی کسیچ، فرماندار کنونی ایالت اوهایو هم اعلام کرده که روی انتخابات درون حزبی تمرکز خواهد کرد.

دونالد ترام نامزد پیشتاز جمهوریخواه هم بلافاصله پس از اعلام خبر توافق دو رقیب او در مبارزات درون حزبی واکنش نشان داد و آن را ناشی از «درماندگی و عجز» آنها توصیف کرد.

او در توئیتر شخصی خود نوشت: «اعلام شد که تد(کروز) دروغگو و کسیچ می‌خواهند با هم متحد شوند تا مانع از نامزدی نهایی من شوند. عجز و درماندگی».

ترامپ افزود: «تد دروغگو و کسیچ از منظر محاسبات ریاضd، عملا مُرده و کاملا ناامید هستند. کمک‌کنندگان مالی و گروه‌های ذی نفوذشان، از آنها رضایت ندارند. این ناراحت کننده است».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها