کد خبر: ۳۷۳۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
علی رغم تاکیدات مقامات ایران بر عدم قصد ایران برای دست یابی به تسلیحات اتمی و صلح آمیز بودن فعالیت های اتمی ایران، مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در راستای رویکر آینده پژوهانه و ایران هراسانه خود دست به شبیه سازی وضعیت ایران و منطقه پس از آزمایش بمب اتمی ایران کرد.
به نوشته «اشراف» این گزارش با عنوان «ایران؛ یک شبیه‌سازی راهبردی» به قلم "یوئل گوزانسکی" و "یوناتان لرنر" منتشر شده  است.

در این شبیه ‌سازی واکنش ‌ها به سناریوی آزمایش هسته‌ ای توسط ایران بررسی شده و پس از آن تحلیل ‌هایی در مورد این واکنش‌ ها انجام گرفته است.

اما نکته جالب این گزارش شبیه سازی و حدس زدن این اندیشکده اسرائیلی از تیتر روزنامه های ایرانی در روز آزمایش اتمی ایران است.بر اسایس این گزارش تیتر روزنامه های ایرانی از این قرار خواهد بود:

کیهان: "اولین بمب هسته ‌ای ایران آزمایش شد."


جمهوری اسلامی: "ایران آزمایش هسته‌ ای را با موفقیت انجام داد."


ایران "(روزنامه دولت): "با دستور رئیس ‌جمهور، بمب هسته ‌ای 100% ایرانی آزمایش شد."

 

اطلاعات: "بمب هسته‌ ای ایران، که سال ‌ها در صدد دستیابی بدان بودیم، منفجر شد."


این گزارش در راستای استراتژی ایران هراسی خود روز آزمایش اتمی ایران را چنین توصیف می کند:

ژانویه 2013 ، علی ‌رغم بررسی ‌های اطلاعاتی ممتد و انکار مداوم از سوی ایران، امروز در ساعت 6:35 صبح به وقت ایران، این کشور یک آزمایش هسته‌ ای زیرزمینی انجام داد. این آزمایش پس از اخراج آخرین بازرس آژانس بین‌ المللی انرژی هسته‌ ای از ایران انجام گرفت، این اقدام باعث گردید تحریم ‌هایی بر اقتصاد نفتی ایران اعمال گردد.

خبرگزاری رسمی ایران ادعا نمود که آزمایش، که در شمال یزد در منطقه دشت کویر انجام گرفت، کاملا موفقیت‌ آمیز بود، "یک حادثه تاریخی دستاوردی برای انقلاب و کمکی به صلح و ثبات منطقه‌ ای." روزنامه ‌های محلی ایران ادعا نمودند که این رویداد یک پیروزی برای "امام غائب" و رهبری [آیت‌الله خامنه‌ای] است. این رسانه‌ ها واقعه مذکور را با عناوین زیر جشن گرفتند.

این گزارش حاوی نکات جالب توجه دیگری نیز هست که بدون تایید محتوای آن توجه علاقه مندان را به مطالعه کامل این گزارش جلب می کنیم.

برای مطالعه بخش اول این گزارش اینجا و برای مطالعه بخش دوم گزارش اینجا کلیک کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها