کد خبر: ۳۷۴۰۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق اقتصادی در استان‌ها و فعال کردن صنایع کوچک وابسته به افزایش اختیارات کارگروه‌های اقتصادی است.
به گزارش پایگاه 598، محمود سیجانی یکشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن امام جواد استانداری برگزار شد گفت: رونق اقتصادی در استان‌ها و فعال کردن صنایع کوچک و متوسط وابسته به افزایش اختیارات کارگروه‌های اقتصادی استان‌ها است.

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اگر اختیارات ویژه‌ای به کارگروه‌های استانی داده شود تسهیلاتی در زمینه امور صنایع و برطرف کردن موانع تولید رخ خواهند داد.

همچنین رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان صنایع کفش ماشینی استان قم در این جلسه گفت: سیستم مالیاتی کشور موانعی را بر سر راه تولید ایجاد کرده است.

ابوالفضل فرهانی افزود: این سیستم گاهی فاکتورهای مربوط به خرید و فروش‌های چندین سال پیش را از واحدهای صنعتی مطالبه می‌کند و اگر آن واحد نتواند این فاکتورها را ارائه دهد باید جرایم سنگینی را بپردازد.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه ابراز کرد: نباید به ایجاد واحدهای صنعتی در کشور خود بسنده کنیم بلکه باید در کشورهای همسایه نیز حضور همیشگی داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان صنایع کفش ماشینی استان قم افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی وابسته به امور گوناگونی است که همت جمعی مهم‌ترین آنهاست.

رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه گفت: واحدهای صنعتی خواهان وام در گذشته برای وام گرفتن موظف بودند که سالی یک بار از اداره اقتصاد و دارایی نامه بگیرند اما اخیرا قانون آنها را موظف کرده که در سال دو بار این کار را بکنند و این امر مایه مشقت آنهاست.

ابوالفضل خاکی افزود: قانون همواره باید پشتیبان واحدهای صنعتی باشد چون تاثیر مهمی بر اشتغال و رونق اقتصادی دارند.

منبع: فارس


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها