کد خبر: ۳۷۴۴۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سپهبد ذخیره ارتش جمهوری آذربایجان می‌گوید «مشابهی برای کمک‌های نظامی برادران ایرانی به ما وجود ندارد و ایران مانند جنگ اول قره باغ، امروز هم از لحاظ سیاسی و نظامی از جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «یاشار آید میراف» سپهبد ذخیره نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان روز گذشته (سه‌شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری «آپا» گفت: «در اوایل ماه آوریل جلوی تجاوز ارمنستان به جمهوری آذربایجان با شجاعت و شهامت نیروهای مسلح ما گرفته شد. سربازان جمهوری آذربایجان بخشی از سرزمین‌های اشغال شده را آزاد نموده و برای انجام عملیات نظامی بعدی در موقعیت مناسب استراتژیک قرار گرفتند».

«یاشار آیدمیراف» با بیان اینکه همکاری نظامی و فنی با کشورهای نزدیک و دوست در سال‌های اخیر نتایج خوبی داشته است، گفت: «اما میان این کشورها مشابهی برای کمک‌های نظامی برادران ایرانی به ما وجود ندارد. ایران مانند جنگ اول قره باغ، امروز هم از لحاظ سیاسی و نظامی از جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند».

وی با تاکید بر اینکه حمایت ایران متکی به ریشه‌های عمیق بین کشور و مردم ما در زمینه‌های دینی، ملی، تاریخی و فرهنگی است، افزود: در اوایل سال‌های 90 (میلادی) زمانی که کشورما با تجاوز ارمنستان مواجه گردید، کارشناسان نظامی و برادران ایرانی داوطلبانه در کنار ما علیه دشمن می‌جنگیدند. آن زمان کشورمان به تازگی تاسیس شده بود و از لحاظ اقتصادی قوی نبودیم و مشکلات مالی داشتیم. در حال حاضر نیز همکاری نزدیکی بین جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه نظامی، فنی، دفاعی و امنیتی وجود دارد. دیدارهای مختلف با حضور کارشناسان نظامی و سفرهای آشنایی با مجتمع صنایع دفاعی ایران تشکیل می‌شود و موضوع  گسترش همکاری‌های نظامی مورد مذاکره قرار می‌گیرد».

این ژنرال ذخیره آذربایجانی افزود: «بی‌پرده بگویم ما از اسلحه و مهماتی که از ایران خریداری کردیم، ازجمله هویتزرهای دی-30 ای. 122 میلی‌متر، سیستم‌های واکنشگر 107 میلی‌متر، خمپاره اندازهای 60 میلی متری، در اوایل ماه آوریل و در عملیات ضد تجاوز علیه دشمن  به صورت موفقیت‌آمیز استفاده نمودیم و مطمئن هستم ایران از این پس نیز در کنار برادران دینی آذربایجانی خود خواهد بود و در مبارزه عادلانه ما از مردم آذربایجان حمایت خواهد کرد».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها