کد خبر: ۳۷۴۴۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، حتی بدون آن اختلاف 6 امتیازی، باز هم این همه کارشکنی از سوی عربستانی‌ها متعجب‌مان نمی‌کرد. حق هم دارند البته. آنها ذوب‌آهن را می‌بینند که با یازده امتیاز بر صدر جدول تکیه زده و برای صعودش به یک هشتم نهایی، حتی یک امتیاز هم کفایت می‌کند.
 النصر اما از 5 بازی قبلی‌ خود تنها 5 امتیاز به غنیمت گرفته و تنها یک راه را پیش‌روی خود می‌بیند برای جبران ناتوانی‌اش در رقابت با ذوب‌آهن؛ روی آوردن به بازی‌های غیرفوتبالی. آنها بودند که به بهانه‌های‌ واهی بازی‌های رودررویشان با تیم‌های ایرانی را به کشور سوم کشاندند و این بار با همدستی اماراتی‌ها ذوب‌آهن را به دردسر انداختند.
امارات میزبانی از دیدارهای خانگی‌ سعودی‌ها با نمایندگان ایران را بی‌درنگ گردن گرفت و این بازی غیردوستانه را هم خودش آغاز کرد؛ با پیامی که چند روز پیش برای خوشامدگویی به برادران سعودی‌اش منتشر و برای النصر در بازی با ذوب‌آهن موفقیت را آرزو کرد.
باشگاه النصر هم برای بی‌پاسخ نماندن پیام محبت‌آمیز همسایه جنوبی‌اش، دو کشور امارات و عربستان را یک قلب واحد لقب داد. ذوب‌آهن را اما دوستانه پذیرفت. ساعت 21:30 دوشنبه بود که کاروان تیم اصفهانی وارد فرودگاه دبی شد و با احترام و اسکورت پلیس، راه ورزشگاه شیخ راشد- محل برگزاری بازی- را در پیش گرفت.
دردسرها اما وقتی آغاز شد که ذوب‌آهن قصد اقامت در هتل را داشت. میزبان عربستانی ادعا کرده بود که هتل موون‌پیک دبی را برای ذوب‌آهن رزرو کرده اما یحیی گل‌محمدی و تیمش وقتی کلید اتاق‌هایشان را طلب کردند، پاسخ شنیدند که چون باشگاه النصر- به عنوان میزبان- هزینه‌های اقامت‌شان را نپرداخته، آنها اجازه اقامت در هتل را ندارند. به خاطر این کارشکنی، بازیکنان ذوب‌آهن خسته از سفر و تمرین، چند ساعت در لابی هتل سرگردان بودند و از آنجا که تماس‌ها با مسوولان باشگاه سعودی بی‌پاسخ ماند، با پول خودشان اتاق گرفتند.
ذوب‌آهن برای اقامت در هتلی که رزرو کردنش به عهده میزبان عربستانی بود، 15 هزار دلار پرداخت کرد. هم پول را دادند و هم تهدید کردند به شکایت. تهدیدی که اگر نبود، شاید همان یک عذرخواهی را هم نمی‌شنیدیم. اگر چه آنها که عذر خواستند نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند، نه باشگاه النصر.
اتفاق‌های رخ داده را ذوبی‌ها خیلی زود به ایران مخابره کردند و وقتی فدراسیون به ناظر AFC معترض شد، توجیه جالبی شنید: «اهمال کاری بانک اماراتی طرف حساب با هتل باعث بروز مشکل شد که من از این بابت عذر می‌خواهم و قول می‌دهم که هزینه 15 هزار دلاری هتل در فاصله چند ساعت به حساب باشگاه ذوب‌آهن واریز شود.»
این وعده و آن عذرخواهی اما نه تنها باشگاه ذوب‌آهن را از شکایت منصرف نکرد، بلکه اعتراض دوباره آنها به ناظر AFC در نشست هماهنگی پیش از بازی را هم باعث شد. در این نشست که پیش از ظهر دیروز برگزار شد، مدیران ذوب‌آهن از کارشکنی عربستانی‌ها در رزرو هتل و مسائل مربوط به حمل و نقل کاروان تیم‌شان در دبی انتقاد و شکایت خود را به نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند. جالب اما توجیه نماینده النصر بود که می‌گفت: «ما دو روز پیش پول را پرداخت کرده بودیم اما سیستم بانکی مشکل داشت.»
آنها همان‌گونه که مقابل کارشکنی باشگاه سعودی ایستادند، این بهانه‌ را هم از آنها نپذیرفته و اعلام کردند که طرف حساب ذوب‌آهن، نه بانک و نه هتل هستند و اگر هم مشکلی بوده، مسوولان النصر باید برای برطرف کردنش در هتل حاضر می‌شدند. اعتراض مسوولان ذوب‌آهن، در نهایت سعودی‌ها را مجبور به عذرخواهی کرد اما قرار نیست آنها با این عذرخواهی دست از شکایت بردارند. این را سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن گفته: «واقعا برایشان متاسفم که چنین رفتاری را در این سطح از فوتبال حرفه‌ای انجام می‌دهند. البته من چنین اتفاقی را پیش‌بینی می‌کردم و برای همین به سرپرست تیم پول داده بودیم که اگر مشکلی پیش آمد، بتوانند با هزینه باشگاه خودمان اتاق رزرو کنیم. من درباره این موضوع با مسوولان کمیته بین‌الملل فدراسیون و همچنین با شخص کفاشیان صحبت کردم که قرار شد کارشکنی عربستانی‌ها را به صورت ویژه پیگیری و از طریق فدراسیون شکایت ما را به AFC ارسال کنند.»
این شکایت اگر انجام شود، باشگاه النصر هم جریمه می‌شود و هم باید خسارت بدهد. این را احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فدراسیون فوتبال ایران تایید کرده و در توضیح آن می‌گوید: «بر اساس مقررات برگزاری مسابقات در کشورهای ثالث که ضمیمه آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است، کشوری که به عنوان میزبان در محل ثالث انتخاب می‌شود مکلف به فراهم کردن امکانات تیم میهمان از قبیل محل اسکان، استادیوم، حمل و نقل و غیره خواهد بود.
اگر این کارها به درستی انجام نشود و یا اعتراض و شکایت تیم مقابل را در پی داشته باشد، دو حالت به وجود می‌آید. اول اینکه اگر اقدامات صورت گرفته در جهت ممانعت از برگزاری مسابقه مثل آماده نکردن استادیوم باشد، باعث می‌شود حتی نتیجه بازی هم تغییر کند اما اگر تخلف در حدی باشد که برگزاری مسابقه را سلب نکند و تنها امکانات رفاهی لازم را به وجود نیاورد، به تشخیص ناظر مسابقه خسارات و هزینه‌هایی که تیم میهمان پرداخته و همچنین جرایم مالی خاصی که خود AFC اعمال می‌کند؛ متوجه باشگاه خاطی خواهد شد.»

آبیاری زمین همزمان با تمرین ذوب‌آهن
اولین تمرین ذوب‌آهن در امارات جلوی چشم حریف عربستانی برگزار شد. ورزشگاه شیخ راشد که متعلق به باشگاه الاهلی امارات و میزبان بازی امروز النصر و ذوب‌آهن است، در فاصله 12 دقیقه‌ای تا فرودگاه دبی قرار گرفته و بیش از 6 زمین تمرین دارد که دوشنبه شب ذوب‌آهن در یکی از این زمین‌ها تمرین کرد و النصر در زمینی دیگر از همین ورزشگاه یک چشمش به تیم اصفهانی بود. این موضوع البته چیزی نبود که اعتراض یحیی گل‌محمدی را باعث شود و ناراحتی او دلیل دیگری داشت. در حالی که تمرین آغاز شده بود، دستگاه‌های آبیاری اتوماتیک چمن به یک‌باره روشن شد و سرمربی ذوب‌آهن را حسابی عصبانی کرد. یحیی گل‌محمدی بارها با ناراحتی از مسوولان ورزشگاه خواست این مشکل را برطرف کنند که با کمی تعلل بالاخره این کار انجام شد و بازیکنان ذوب‌آهن تمرین را از سر گرفتند.


تماس علی پروین با یحیی گل محمدی
سرمربی اسبق پرسپولیس موفقیت ذوب‌آهن در صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک گفت. علی پروین روز دوشنبه در تماس با یحیی گل‌محمدی به او بابت صعود ذوب‌آهن از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تبریک گفت: «همیشه می‌گفتم می‌تونی توی مربیگری هم مثل فوتبالت پیشرفت کنی. تو یکی از بهترین شاگردای من بودی و خوشحالم که حالا هم تیمت بازی‌های خوبی انجام می‌ده و در آسیا هم موفق بوده. امیدوارم بتونین به مراحل بالاتر هم صعود کنین.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها