کد خبر: ۳۷۴۴۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، نگاه‌ها به بازی فوق حساس استقلال مقابل تراکتورسازی است. دیداری که پرویز مظلومی را رخ در رخ امیر قلعه‌نویی قرار می‌دهد، مظلومی که چه عرض کنیم، تمام استقلال را با پرافتخارترین مربی لیگ برتری استقلال روبه‌رو می‌کند. در این میان خیلی‌ها انتظار دارند که سرمربی تراکتورسازی به دلیل سال‌ها حضور در استقلال راه را برای قهرمانی تیم سابق باز بگذارد. انتظاری که مورد تایید پیشکسوت‌های استقلال نیست. رضا حسن‌زاده یکی از این افراد محسوب می‌شود که علاقه‌ای به طرح این موضوع ندارد.
 
پیشکسوت‌های استقلال هرازگاهی به تمرین استقلال می‌روند اما شما هرگز در تمرین‌ها دیده نشدید.


 ‌اینطوری بهتر است. رفتن ما سرتمرین استقلال حاشیه‌ساز می‌شود. اینطوری راحت‌ترم. البته از استقلال دور هم نیستم. هر وقت بازی می‌کنند حس می‌کنم خودم توی زمین هستم. جسمم درخانه جلوی تلویزیون است اما روحم دارد وسط زمین بازی می‌کند. گاهی هم شده درباره استقلال حرف‌هایی زده‌ایم. به هرحال چون 12 سال برای این تیم بازی کردم دوست دارم اگرحرفی هم می‌زنم به درد تیم بخورد.

  حنیف عمران‌زاده برگشت و خط دفاع استقلال برای بازی با تراکتورسازی احتمالا مشکلی نخواهد داشت. با توجه به اینکه سال‌ها برای استقلال در این

بازگشت حنیف را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 ‌من از کادر فنی استقلال تشکر می‌کنم که با بازگشت عمران‌زاده موافقت کرد. حنیف بازیکن بسیار خوبی است و به کار استقلال می‌آید. بازی با تراکتورسازی هم شوخی بردار نیست. استقلال به عمران‌زاده احتیاج دارد.

می‌گویند شکل بازی عمران‌زاده خیلی شبیه شما است.
 ‌بله، خیلی شنیدم. حنیف را با من مقایسه می‌کنند. قلبا حنیف را دوست دارم. پسر خوبی است و می‌تواند سال‌های سال به کار استقلال بیاید. حنیف اگر خودش را کنترل کند و زود به زود عصبی نشود موقعیت بهتری در فوتبال خواهد داشت. امیدوارم که عمران‌زاده در بازی با تراکتورسازی یکی از بهترین‌ها باشد. حنیف باید بداند که یک بازیکن آن هم در خط دفاع باید حواسش را تا دقیقه 90 جمع کند. مدافع باید بداند که یک اشتباه باعث ویرانی می‌شود. حنیف نباید اجازه دهد که توپ به رحمتی برسد. این مهم‌ترین وظیفه یک مدافع ششدانگ است.
 

بازی با تراکتورسازی برای امیر قلعه‌نویی بیش از همه استقلالی‌ها دشوار است. او نمی‌داند در این بازی چه کند. بازی را ببرد استقلالی‌ها روی سرش خراب می‌شوند. ببازد هم که تبعات دیگری برایش خواهد داشت. جای قلعه‌نویی بودید در این بازی چه می‌کردید؟
 ‌اولا که برای استقلالی‌ها کسر شأن است به امیر قلعه‌نویی بگویند به ما راه بده. مطمئن باشید اگر استقلالی‌ها هم این را بخواهند امیر چنین کاری نمی‌کند. خودتان را جای قلعه‌نویی بگذارید. او به باشگاه تراکتورسازی تعهد دارد. مگر می‌شود کم بگذارد و اعتبار فوتبالی‌اش را زیر سوال ببرد؟ قطعا قلعه‌نویی با همه وجود به این بازی می‌آید. حالا ممکن است هر نتیجه‌ای به دست آید. چه فرقی هم می‌کند؟ مهم این است که بازی جوانمردانه انجام شود. نباید به حاشیه‌های این بازی دامن زد. استقلالی‌های حاضر در ورزشگاه آزادی هم باید رفتار درستی با تیم خود و سرمربی تیم حریف داشته باشند و خدای نکرده مطالبه‌ای را مطرح نکنند که به شخصیت استقلال توهین شود. توجه داشته باشید که خود تراکتور هم شانس رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد. آنها می‌خواهند چهارم شوند و منتظر نتیجه فینال جام حذفی بمانند. اگر در آن جام استقلال قهرمان شود، تراکتور هم آسیایی می‌شود. تردید نکنید که تراکتوری‌ها هیچ وقت چنین شانسی را از خود نمی‌گیرند.

شانس کدام تیم‌ها برای رسیدن به جام قهرمانی بیشتراست؟
 ‌روی کاغذ شانس پرسپولیس بیشتر است. شما نگاه کنید به بازی‌های این تیم. پرسپولیس با گسترش فولاد و راه‌آهن بازی می‌کند. دو تیمی که از لحاظ اسمی کوچکتر از تیم‌هایی هستند که با استقلال و استقلال خوزستان بازی دارند. استقلال باید با تراکتورسازی بازی کند. بازی آخرش هم مقابل صبا است. تیمی که علی دایی را در اختیار دارد و از برخی بازیکنان که سابق استقلالی بوده‌اند سود می‌برد. استقلال خوزستان هم به مشهد می‌رود و با پدیده بازی می‌کند. اگر حتی این بازی را هم برای خوزستانی‌ها آسان تصور کنیم اما بازی آخر آنها دشوار است. به طور کلی روی کاغذ شانس پرسپولیس خیلی بیشتر است اما حقیقتا ته دلم چیز دیگری می‌خواهد. دوست دارم استقلال قهرمان لیگ شود.

همه استقلالی‌ها چنین انتظاری دارند اما به قول خودتان بازی‌های سخت تری پیش روی استقلال است. شاید نقش مربیان در دو بازی آینده خیلی پررنگ‌تر از همیشه باشد، موافقید؟
 ‌صددرصد. این مربیان دو تیم هستند که تکلیف نتایج آینده را مشخص می‌کنند. قاطعانه می‌گویم که این دو بازی، بازی‌های مربیان است. اگر آنها وظایف خود را به نحواحسن انجام دهند، تیم‌شان قهرمان می‌شود. چون استقلالی هستم از مظلومی می‌خواهم در این دو بازی درصد اشتباه‌هایش را کم کند. البته کار سخت است اما بدون شک می‌شود در این دو بازی به آنچه می‌خواهیم برسیم. استقلال تیم بزرگی است و همانطور که دیدیم مربیان با یک اقدام درست و سنجیده عمران‌زاده را برگرداندند تا تیم به آرامش برسد. امیدوارم شرایط طوری شود که استقلال به جام قهرمانی برسد.

این اقتدار را در مجموعه استقلال می‌بینید؟
‌ چیزی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. نتایج با ما حرف می‌زنند. نمی‌خواهم بگویم استقلال بی‌ایراد بوده. خیلی وقت‌ها زیبا بازی نکرده و فقط امتیاز گرفته است. الان هم باید همینطور باشد. زیبا بازی کردن ملاک نیست. مهم است که استقلال امتیاز بگیرد و خودش را در کورس قهرمانی حفظ کند. این بهترین استراتژی در دو بازی باقیمانده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها