کد خبر: ۳۷۴۶۲۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
گزارش پایگاه ۵۹۸ از آخرین وضعیت جبهه های مقاومت در سوریه:
با ادامه درگیری گروه های تروریستی با ارتش سوریه، جنگنده های نیروی هوایی این کشور تجمعات تروریست ها در "خان طومان" در حومه جنوبی حلب را هدف قرار دادند که به هلاکت ده ها تن از فرماندهان و عناصر گروه های تکفیر انجامید.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، وزرای خارجه روسیه و آمریکا در حالی از تلاش دو کشور برای اجرایی شدن آتش‌بس در حلب خبر دادند که گروه های معارض سوریه در نخستین ساعات اعلام آتش بس به نقض آن اقدام کردند و حملات شدیدی را در حومه جنوبی حلب، شهرک خان‌طومان آغاز نمودند.


در همین حال هم "محمد علوش" چهره سرشناس معارضان سوریه و رییس هیئت معارضان خارج نشین این کشور که مورد حمایت مستقیم عربستان سعودی است، از تشکیل یک هیئت به منظور پایان دادن به نزاع ها میان گروه های مسلح در اطراف دمشق خبر داد تا  متحدان نظام سوریه در حلب را هدف حملات خود قرار دهند.

نقض آتش بس از سوی معارضان سوریه و جدی نبودن آنها در مذاکرات ژنو و همچنین کم شدن پشتیبانی ها از جبهه های مقاومت باعث شده تا گروهک تروریستی داعش از همه فرصت های پیش آمده برای هدف قرار دادن دیگر شهرهای سوریه مانند حسکه و اطراف الرقه استفاد کند. تنها در حمله تروریستی به حومه حسکه جنوبی از سوی داعش 15 تن از یگان های حمایت از کردها را به خاک و خون کشیدند. 


گروه های تروریستی"فيلق الشام” و  ”نور الدين زنكي” و”احرار الشام”و "جبهة النصرة" با هدف فشار به ارتش سوریه برای نقض آتش بس در حلب، حملات جدیدی در خان طومان در حومه جنوبی این استان آغاز کرده اند. تروریست های تکفیری از دیروز پنج شنبه 16 اردیبهشت ماه حمله سنگینی را به شهرک خان طومان شروع کردند که این حمله در نهایت منجر به عقب نشینی نیروهای مقاومت از این شهرک شد.

در پی حمله جبهه‌النصره به خان‌طومان که با پشتیبانی اطلاعانی و لجستیکی ارتش ترکیه صورت گرفته است درگیری شدید میان مدافعان حرم و مهاجمان رخ داد که در نهایت به سقوط این شهرک انجامید. بر اساس امار تایید نشده در درگیری‌های امروز نزدیک به ۸۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که اغلب شهدا متعلق به نیروهای لشکر فاطمیون و حزب‌الله بوده‌است.

با ادامه درگیری گروه های تروریستی با ارتش سوریه، جنگنده های نیروی هوایی این کشور تجمعات تروریست ها در "خان طومان" در حومه جنوبی حلب  را هدف قرار دادند که به هلاکت ده ها تن از فرماندهان و عناصر گروه های تکفیر انجامید. 
 
دیگر گروه های مسلح همچنین منطقه "المخرم الفوقاني" در حمص الشرقی در مرکز سوریه را هدف حمله قرار دادند و طی عملیات تروریستی به وسیله یک دستگاه خودرو و موتور سیکلت بمبگذاری شده ده ها تن از غیرنظامیان را کشته و زخمی کردند. 


گروه های مسلح همچنین منطقه "المخرم الفوقاني در حمص الشرقی در مرکز سوریه را هدف حمله قرار دادند و طی عملیات تروریستی به وسیله یک دستگاه خودرو و موتور سیکلت بمبگذاری شده ده ها تن از غیرنظامیان را کشته و زخمی کردند. 

همچنین بر اساس اخبار منتشر «محمد بابلسي » مسئول ستاد راهـيان نور مازندران و حاج رحیم کابلی امروز در دفاع از حریم اسلام و حرم اهل بیت به فیض شهادت رسیده‌اند. روابط عمومی سپاه کربلای مازندران مسؤول روابط عمومی سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه مرجع رسمی برای بیان تعداد و اسامی شهدا، روابط عمومی سپاه کربلای مازندران است، گفت: تعداد و نفرات شهدا مشخص نیست و هنوز خبری در این ارتباط در دست نیست.

بر اساس آمار تایید نشده ۱۷ نفر از پاسداران سپاه کربلا در میان شهدای امروز خان طومان هستند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها