کد خبر: ۳۷۵۵۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۷     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
پدری که مدعی است ۷و نیم ساعت در بیمارستانی در مشهد منتظر پزشک معالج ماند تا بر بالین همسر باردارش حاضر شود می‌گوید این انتظار طاقت‌فرسا و طولانی باعث فوت نوزاد شده است.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، علی فقیه پدر این نوزاد که کارشناس برق و روشنایی است در این باره گفت: ساعت 23:30 یکشنبه 19 اردیبهشت ماه با پاره شدن کیسه آب و شروع درد زایمان همسرم، به بیمارستان رضوی مشهد مراجعه کردیم و پس از معاینه اولیه یکی از ماماها گفت که فردا 7 صبح کودک شما به دنیا خواهد آمد.

در طول مدت شب تا صبح من که بعد از 10 سال از ازدواج تصمیم به بچه دار شدن گرفته بودم با استرس هر زمان از وضعیت مادر و کودک سوالی می پرسیدم اطمینان خاطر می دادند که هیچ مشکلی ندارند.

ساعت 7:30 صبح بعد از اینکه ضربان قلب نوزاد دچار مشکل شده بود با پیگیری‌های تیم پرستاری، دکتر همسرم به بخش آمد، اما یک ساعت بعد پیش من آمد و در عین ناباوری گفت: علیرغم اینکه وضعیت مادر، کودک و زایمان در بهترین شرایط بوده، اما متاسفانه صدای قلب نوزاد پس از زایمان یکباره قطع شد و عملیات احیا هم موثر نبوده است.

در حالی که از شنیدن این خبر به شدت شوکه شدم، یک برگه به من دادند که مادر با درد زایمان مراجعه و بستری شد و در هنگام زایمان بچه مرده خارج شد و ... .

وقتی اعتراض کردم پزشک معالج گفت: برای اینکه که مشخص شود علت ایست قلبی نوزاد چه بوده، گواهی دفن را امضاء نمی‌کنیم و نامه ای برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی می نویسیم. دیروز نامه بیمارستان را به پزشکی قانونی بردم که قبول نکردند و گفتند باید دستور قضایی صادر شود. پس از صدور دستور قضایی مجددا به پزشکی قانونی مراجعه کردم و اینبار کپی پرونده پزشکی همسرم را خواستند که برایشان بردم.

امروز بعد از آنکه به پزشکی قانونی مراجعه کردم اعلام کردند جفت نوزاد باید برای بررسی ها به ما تحویل شود که متاسفانه بیمارستان اعلام کرد که جفت را معدوم کرده اند. آیا واقعا بیمارستان نمی‌داند در اینگونه موارد باید جفت را برای بررسی نگه دارند؟ این در حالیست که من در همان روز اول به مسئول اورژانس بیمارستان به خاطر این مساله شکایت کردم که پاسخشان این بود که پرونده را با یک تیم پزشکی دیگر از متخصصان زنان و زایمان بررسی می‌کنند و نتیجه را اطلاع می دهند، اما تا امروز هیچ اتفاق جدیدی روی نداده است و جالب اینکه جفت را هم معدوم کردند؟

در طول معاینات و سونوگرافی های دوران بارداری هیچ گونه مشکلی از جانب پزشکان مطرح نشده بود و در حال حاضر هم، این مسایل را به دلیل جلوگیری از صدمه بیشتر روحی از همسرم مخفی کرده ام. ما بیمارستان رضوی را به دلیل همکاری پزشک همسرم با این بیمارستان انتخاب کردیم، اما نمی دانم چرا با این وجود همسرم باید 7 و نیم ساعت درد را تحمل می کرد تا پزشک بالاخره در بیمارستان حاضر شود.

لازم به ذکر است که دکتر سعید هاشم زاده رئیس بیمارستان رضوی در گفتگو با «نسیم آنلاین» در این‌باره اظهار داشت: ما در بیمارستان رضوی پزشک مقیم زنان داریم و غیرممکن است که مادر منتظر پزشک بماند. اینگونه نبوده است که بیمار 7 ساعت منتظر پزشک باشد. مادر کاندید زایمان طبیعی شده بوده که در حین زایمان نوزاد دچار مشکل شده و جان می‌بازد، اما هنوز علت فوت نوزاد مشخص نیست. مادر 9 ماه تحت نظر بوده است و ممکن است که منتظر پزشک معالج مادر بوده باشند اما پزشک مقیم زنان بیمارستان رضوی در آنجا حضور داشته اشت.

وی همچنین تصریح کرد: مطمئنا کمیته‌ای در این‌باره تشکیل خواهد شد که مقصران اصلی ماجرا مشخص شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها