کد خبر: ۳۷۵۸۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
ارتش يمن بار ديگر با موشك بالستيك قاهر۱ مواضع عربستان را هدف قرار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الميادين، ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در پاسخ به ادامه نقض آتش‌بس، مواضع متجاوزان سعودي در جيزان واقع در جنوب عربستان را با موشك بالستيك قاهر1 هدف قرار دادند.

قاهر1 موشك بالستيك "زمين به زمين" و ساخت روسيه است كه در داخل يمن ارتقا يافته است.

از زمان شروع حملات تجاوزكارانه عربستان سعودي و همپيمانانش به يمن در مارس 2015، اين چندمين بار است كه نيروهاي يمني از اين نوع موشك استفاده مي‌كنند.

با گذشت بيش از يك ماه از آغاز آتش‌بس در يمن، درگيري‌ها بين مزدوران عبدربه منصور هادي رئيس جمهور فراري و مستعفي اين كشور كه از پشتيباني ائتلاف متجاوز سعودي برخوردارند، و ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن از سوي ديگر همچنان ادامه دارد.

زخمي‌شدن 5 تن در حمله موشكي مزدوران منصور هادي

در پي حملات موشكي مزدوران عبدربه منصور هادي رئيس جمهور فراري و مستعفي يمن به بخش المتون در استان الجوف، پنج نفر زخمي شدند كه تعدادي از آنها زن و يا كودك هستند.

عربستان سعودي ضمن ائتلاف با برخي كشورهاي عربي منطقه از ششم فروردين 94 حملات گسترده عليه يمن را كليد زد تا از اين طريق بتواند «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهوري مستعفي و فراري يمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر اين حملات، تاكنون هزاران يمني از جمله زنان و كودكان كشته و يا زخمي شده و ده‌ها هزار نفر نيز آواره و 80 درصد تأسيسات زيربنايي، خدماتي و درماني اين كشور ويران شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها