کد خبر: ۳۷۶۹۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
حاشیه های سفر دکتر روحانی به قم ؛
نحوی استقبال و محل قرار گیری صندلی رئیس جمهور در دیدار با آیت الله مکارم نیز از جمله حاشیه های این سفر بود . در حالی که طبق سنت معظم له همیشه پیش از ورود رئیس جمهور به استقبال آنان می رفتند ، اما در این دیدار اینگونه نشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از قم نا، سفر غیر مترقبه دکتر روحانی به قم و دیدار با مراجع تقلید ، با حاشیه هایی همراه بود که در زیر می خوانیم.

- سفر مجدد رئیس جمهور با قطار سریع السیر، اولین سوالی بود که ایجاد شد و پاسخی جز تاکید دکتر روحانی بر دستاوردهای دولت به ذهن ها خطور نکرد ، البته دستاوردی که نقش دولت گذشته بیش از دولت یازدهم بود.

 

- در مراسم استقبال از رئیس جمهور جز استاندار ، معاون سياسي امنيتي و مدیرکل روابط عمومی استانداری قم ، دیگر هیچ یک از مسئولین استان از شهردار گرفته تا فرماندار حضور نداشتند و همین امر سبب استقبالی متفاوت از رئیس جمهور شد . 

- در این سفر وزیر کشور، نهاوندیان (رییس دفتر) ، انصاری (معاون پارلمانی) ، شریعتمداری (معاون اجرایی) و آشنا مشاور رسانه ای رییس جمهوری، دکتر روحانی را همراهی می کردند که حضور این تعداد از مسئولین در قم، حکایت از اهمیت بالای این سفر برای دولت یازدهم دارد.

 

- با وجود آنکه برخی در شبکه های اجتماعی نقل کردند که دیدار رئیس جمهور با آیت الله جوادی آملی از ابتدا در سین برنامه ها نبوده و سپس اضافه شده است، اما اینگونه نبود و جز تغییر در ساعت این دیدار، از شب قبل به خبرنگاران اطلاع رسانی شده بود .

 

- نحوی استقبال و محل قرار گیری صندلی رئیس جمهور در دیدار با آیت الله مکارم  نیز از جمله حاشیه های این سفر بود . در حالی که طبق روال و سنت معظم له همیشه پیش از ورود رئیس جمهور به استقبال آنان می رفتند ، اما در این دیدار آیت الله مکارم شیرازی به همراه فرزندشان پس از ورود رئیس جمهور و استقرار میهمانان، وارد اتاق شدند که این موضوع براساس شنیده ها سبب ناراحتی رئیس جمهور و همراهان وی گردیده است .

محل قرارگیری صندلی رئیس جمهور هم دومین حاشیه این دیدار بود و با وجود آنکه صاحب البیت پیش از این دیدار اتاق را چینش کرده بود ، همراهان رئیس جمهور پیش از نشستن دکتر روحانی ، صندلی ایشان را جابجا و در کنار آیت الله مکارم قرار دادند .

در این دیدار آیت الله مکارم شیرازی ضمن قدردانی از تلاش های دولت یازدهم ، ده نگرانی خود را که مردم در نامه ها و ملاقات های بدان اشاره می کنند را به رئیس جمهور متذکر شدند و مدارک مستندی را در اختیار رئیس جمهور قرار داند . توصیه هایی که از سوی نهاد ریاست جمهوری سانسور گردید و هیچ یک از رسانه های دولتی بدان اشاره ای نکردند .

- طبق معمول گذشته، کلیه دیدارهای رئیس جمهور بدون حضور خبرنگاران برگزار شد تا در فضایی غیر رسانه ای مسائل و موضوعات مدنظر رئیس جمهور و مراجع طرح و بیان شود .

 

- همزمانی سفر رئیس جمهور با طرح انتقاداتی از سوی آیت الله حسینی‌بوشهری در خطبه های این هفته نمازجمعه قم و تاکید ایشان بر لزوم توجه مسئولین به موضوع تهاجم فرهنگی و همچنین تکیه بر ظرفیت‌های داخلی ، از دیگر اتفاقاتی بود که توجه خبرنگاران را به خود جلب نمود.

- پیش از سفر رئیس جمهور به قم ، برخی درشبکه های اجتماعی خواستار راهپیمایی و روشنگری جهادی شده بودند، که در نهایت به راهپیمایی اعتراضی علیه دیدار فائزه هاشمی با بهاییان منجر گردید . در این تجمع که پس از اقامه نمازجمعه صورت پذیرفت، اقشار مختلف قم خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با فائزه هاشمی شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
۱
۰
آیا برای ریشه کن کردن بیکاری و تورم و فساد و فحشاء و اعتیاد دزدی از بیت المال و اختلاسهای میلیاردی هم گفتگو شده است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
نورچ

زيرا اگر چنين سخناني رد و بدل مي شد
اذهان به سمت اختلاسهاي مستر كرسنت و فرزند مستر خاطره مي رفت
كه آنوقت اوقات شريف مستر حقوقدان . بسيار تنگ مي شد و ممكن بود كه جناب ايشان در سخنان آينده خود . به مراجع محترم هم بتازند !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها