کد خبر: ۳۷۷۲۳۸
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
جلیلی:
عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: سوم خرداد روزی است که انقلاب اسلامی افسانه شکست ناپذیری آمریکا را مخدوش کرد و رویای آمریکایی‌ها را به چالش کشید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،  سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در همایش «در امتدای مسیر» که به همت بسیج دانشجویی در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: سوم خرداد روزی است که مقام‌های آمریکایی به نوه‌های خود خواهند گفت ما نتوانستیم هیچ غلطی کنیم.

وی افزود: سوم خرداد روزی است که اسطوره انقلاب اسلامی، افسانه شکست‌ناپذیری آمریکا را مخدوش کرد و رویای آمریکایی‌ها را عمیقاً به چالش کشید.

جلیلی اضافه کرد: شما در دنیا شاهد هستید آن مناسباتی که شکل داده شده و بین دولت‌های جهان تحت یک نظم بین‌المللی شکل گرفته، چگونه مناسباتی است؟ بیش از 70 سال پیش قدرتی به اتکای سلاح هسته‌ای به مردمی حمله هسته‌ای می‌کند! و هزاران انسان را به خاک‌وخون می‌کشد و این قدرت این جنایت را در همان سال تکرار می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: 70 سال از آن ماجرا می‌گذرد و کسانی که در آن سال‌ها مردم را با سلاح هسته‌ای به خاک‌وخون کشیده‌اند در ژاپن حضور نظامی پیدا می‌کنند و ادعا می‌کند چون ما اینجا حضور نظامی داریم، سربازان ما باید از حق مصونیت قضایی برخوردار باشند! 70 سال می‌گذرد و هنوز می‌گویند اعتمادسازی نشده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: بعد از 70 سال همان کسانی که مرتکب جنایت شده‌اند اعلام می‌کنند به خاطر این فاجعه عذرخواهی نخواهیم کرد، منطق استکبار این چنین است. 70 سال می‌گذرد و فقط می‌گویند کشته شدن صدها هزار انسان غمبار است و رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید اقتضائات جنگ این‌چنین است و جای عذرخواهی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از افراد توصیه می‌کنند در سیاست خارجی باید واقع‌بینی داشته باشیم که البته توصیه درستی است و باید این واقعیت را دید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر به آمریکا گفته شود چرا چنین رفتاری دارید، منطق‌شان همان منطق قدیمی است. آنها می‌گویند چون زور ما از بقیه بیش‌تر است باید این‌گونه باشد.

جلیلی افزود: سال 88 به توکیو و هیروشیما سفری داشتیم، مقامات ژاپنی و یک شاهد عینی ماجرا بیان می‌کرد که دنیا همین است و ما حق‌مان بوده است.

وی گفت: نخست‌وزیر ژاپن می‌گفت حزب ما توانست بعد از 65 سال، قدرت را به‌دست بگیرد و ما این شعار را دادیم که تلاش می‌کنیم که آمریکا از اینجا برود، ولی نتوانستیم این شعار را محقق کنیم و امروز هم می‌بینیم این موضوع ادامه دارد.

عضو شورای عالی امنیت ملی،‌ اظهار داشت: در سند استراتژی امنیت ملی که منتشر کردند، تأکید شده حتی در یک قرن آینده هم باید رهبری جهان با آمریکا باشد، حالا کسی نیست که سوال کند چه کسی شما را انتخاب کرده است. در این سند آمده است که نه‌تنها رهبری جهان با ماست، بلکه باید فاصله دیگران با ما حفظ شود. آنها نمی‌خواهند که دیگران پیشرفتی داشته باشند.

جلیلی ادامه داد: در این سند گفته شده است در 100 سال آینده اگر لازم باشد اقدام نظامی خواهیم کرد، حتی اگر لازم باشد از سلاح هسته‌ای هم استفاده خواهیم کرد و این است منطق استکبار.

وی افزود: استکبار وقتی احساس کند که چنین قدرتی دارد و چنین امتیازاتی را برای خودش قائل شود، معلوم است که می‌گوید باید راجع‌به فلان تراکنش بانکی میان فلان کشورها و یا در رابطه با فلان مسئله در فلان دانشگاه، من باید تعیین تکلیف کنم و این است منطقی که آنها از آن دم می‌زنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی، اضافه کرد: سوم خرداد اینجا اهمیت پیدا می‌کند که یک ملتی در برابر استکبار می‌ایستد و از حقوق و منافع خودش دفاع می‌کند و افسانه شکست‌ناپذیری آمریکا را درهم می‌شکند.

جلیلی ادامه داد: کیست که نداند صدام در برابر ایران تنها نبود، در آن زمان همه از صدام حمایت کردند، از آمریکا گرفته تا شاه سعودی که خودش می‌گفت چون سلاح ندارم با پول و موضع‌گیری‌هایی که می‌کردیم، صدام را حمایت می‌کردیم و حتی اعلام کرد چه مبلغی به صدام داده است.

وی اظهار داشت: دشمنان همه تلاش و امکانات خود را به کار گرفتند ولی به یکباره سوم خردادی رخ داد که آمریکا فهمید خواب غلبه بر جمهوری اسلامی هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: آمریکا از این ناراحت است که می‌بیند اسطوره‌ای در حال شکل گرفتن است که در مناسباتی که آمریکا شکل داده است، فریاد می‌‌زند پادشاه لخت است و افسانه شکست‌ناپذیری آنها را درهم می‌شکند.

جلیلی تصریح کرد: آمریکا می‌داند که پیشرفت و نفوذ جمهوری اسلامی برایش یک کابوس است و می‌فهمد قدرتی پیدا شده که از جنس دیگری است و می‌داند یک تمدن جدید در حال شکل‌گیری است و از همه مهم‌تر اسطوره‌ای شکل گرفته که بطلان افسانه شکست‌ناپذیری آمریکا را نشان می‌دهد. آنها از این مسائل نگران هستند.

وی اظهار داشت: مسئله آمریکا فقط بحث هسته‌ای نیست، آنها می‌فهمند غنی‌سازی هم فقط هسته‌ای نیست به همین دلیل به دنبال تهی‌سازی منابع ما هستند و یک حرکت همه‌جانبه را شروع کرده‌اند. آنها متوجه یک حرکت جدید شده‌اند، حرکتی که ماهیت آنها را شناخته است.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: امروز کسی در برابر شماست که اعتقادی به برد ـ برد ندارد و با رسماً می‌گوید من به دنبال تسلیم کردن هستم و با چنین رویکردی وارد بحث می‌شود.

جلیلی افزود: آمریکا از این نگران است که ما عوامل موفقیت را بشناسیم، آن را حفظ کنیم و ادامه دهیم و فضای ترسیدن باعث شده که آمریکا اهداف خودش را پیش ببرد و منطقی هم ندارد.

وی گفت: کسی که منطقش زور است، اولین گزینه‌اش تهدید نظامی است. در برخورد با ما هم اولین گزینه‌اش تحمیل جنگ و ترور بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتخاب مورفی در مصر تصریح کرد: آمریکا وقتی دید منافعش تأمین نمی‌شود، به‌سرعت علیه مورفی کودتا کرد و آن را کنار گذاشت.

جلیلی ادامه داد: امروز می‌بینیم کسانی که فریاد دموکراسی‌خواهی‌شان گوش فلک را کر کرده در منطقه ما با کسانی که حتی یک انتخابات هم برگزار نکرده‌اند جلسه می‌گذارد و می‌گوید اینها متحدان منطقه‌ای ما هستند، آنها منطق استکباری دارند و به کم‌تر از این هم راضی نمی‌شوند.

جلیلی تصریح کرد: کشوری که خودش 5 هزار کلاهک هسته‌ای دارد، چطور است که برای چند سانتریفیوژ روزها جلسه می‌گذارد. آنها نگران پیشرفت کشورهای دیگر هستند و نمی‌خواهند دیگران پیشرفت کنند.

وی گفت: هفته گذشته فردی توسط تروریست‌ها شهید شد، ولی کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، می‌گویند که چرا شهادت این شهید را تسلیت گفتید. آنها می‌خواهند که تعیین تکلیف کنند که به چه کسی تسلیت بگوییم و به چه کسی تسلیت نگوییم.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ملت نشان داده در صحنه‌های مبارزه با آمریکا عقب نمی‌نشیند و این آمریکاست که باید عقب بنشیند. این ملت و انقلاب یک شروع بر پایان ابرقدرتی آمریکاست.

جلیلی افزود: باید به داشته‌هایمان قدرت، توانایی‌ها و توانمندی‌هایمان باور داشته باشیم. ما دیدیم که آمریکا با تمام قدرت آمده بود، ولی دانشمندان ما ایستادند و اراده خود را به آنها تحمیل کردند و گفتند 20 درصد حق ماست و ما آن را می‌سازیم.

وی اظهار داشت: تمام تلاش آمریکا این است که ما به داشته‌ها و باورهایمان تردید کنیم و به خاطر همین مسئله هم صدها شبکه‌ها ماهواره‌ای راه می‌اندازد و همه تلاش خود را به کار می‌گیرد. آمریکا می‌خواهد در ایمان و اسطوره‌های ما که مانند سوم خرداد را عینیت بخشیدند، تردید ایجاد کنند. آمریکا به خوبی می‌داند در خرمشهر تمام قدرتش را به کار گرفت، ولی نتوانست موفق شود. این مسئله‌ای است که آنها را دچار سردرگمی می‌کند و طبل رسوایی آنها را به صدا درمی‌آورد.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این ایمان یک ملت است که چنین موفقیت‌هایی را رقم می‌زند، آمریکا می‌داند با ملتی طرف است که نمی‌ترسد، ملتی که مبنای محاسباتی‌اش تغییر کرده است.

جلیلی گفت: بعد از آزاد شدن خرمشهر می‌بینیم مناطق دیگری نیز آزاد می‌شود، این نشان می‌دهد که چنین مناسباتی تکثیر شده‌اند و بعد از آن هم می‌بینیم که اسرائیل در جنگ با حزب‌الله شکست می‌خورد. این اسطوره‌هایی است که شکل می‌گیرد و تکثیر می‌شود و این مسئله‌ای است که آمریکا به‌خوبی آن را می‌فهمد.

وی اظهار داشت: شهدا برای ما پیام دارند، این‌طور نیست که ما فقط بگوییم راه شهدا را ادامه می‌دهیم، قرآن به صراحت می‌گوید که شهدا به شما امیدواری و بشارت می‌دهند، پس نترسید و امیدوار باشید.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: انقلاب اسلامی با قدرت مسیر شکوفایی را شروع کرده و ادامه خواهد داد. آمریکا می‌فهمد که یک تمدن جدید در حال شکل‌گیری است، تمدنی یک دانشمند فیزیک‌دان نمازشب‌خوان دارد که نمی‌ترسد جان خودش را در کف اخلاص بگذارد.

جلیلی در ادامه با اشاره به تلاش رزمندگان اسلام در سوریه گفت: استکبار تمام نیروهای خودش را آورده و هرچه دارد به کار می‌گیرد، اما می‌گوید نمی‌توانم در سوریه نتیجه بگیرم و اینها به دلیل وجود مدافعان حرم است.

وی افزود: یک سال و دو ماه است که استکبار در یمن هر آنچه دارد به کار می‌گیرد و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک‌وخون می‌کشد، ولی می‌بینیم که شورای امنیت ملی خفه شده است و این است مناسباتی که شکل گرفته، ولی از آن طرف الگویی به وجود امده که در مقابل استکبار می‌ایستد. ان‌شاءالله همه ما بتوانیم میراث‌دار خوبی برای این دستاوردها باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها