کد خبر: ۳۷۷۲۷۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
خرداد ماه در تاریخ کشور ما ماه عجیب، پر حادثه به یاد ماندنی، ماه غم و اندوه، شادی و خاطرات فراموش نشدنی است که در این مجال و با اختصار به بخشی از این مناسبت‌ها اشاره می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از کرمان، سیدحسین صابری از فعالان سیاسی اصولگرا در استان کرمان به شمار می‌رود، وی معاون استانداران کرمان و قم و استاندار اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

صابری سابقه مدیرکلی بنیاد مسکن کرمان، دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان و شهرداری کرمان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
 
صابری با آغاز به کار دولت یازدهم و پایان ماموریتش در دولت دهم به عنوان استاد و رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت می‌کند.

صابری در گزارش مفصلی به ماه خرداد و مناسبت‌های آن پرداخته که از منظر شما می‌گذرد.

خردادماه در تاریخ کشور ما ماه عجیب، پر حادثه به یاد ماندنی، ماه غم و اندوه، شادی و خاطرات فراموش نشدنی است که در این مجال و با اختصار به بخشی از این مناسبت‌ها اشاره می‌شود.

اول خرداد ماه سال 59 یعنی کمتر از یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که هنوز همه ارکان نظام مستقر و مستحکم نشده بود، آمریکای زیاده‌خواه به دنبال شکست‌های پی‌درپی خود از انقلاب اسلامی و مردم ایران نخستین محاصره  اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را آغاز تا شاید بتواند مانعی بر گسترش و تحکیم و استمرار انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل عظیم‌الشان و دلسردی مردم مقاوم ایران اسلامی ایجاد کند که زهی خیال باطل، مردم ایران با توکل بر خداوند متعال و هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل راه خود را محکم و استوار ادامه دادند.

بنا بر ضرورت و در راستای پایداری و استقلال اقتصادی روز اول خرداد به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف نامیده شده تا مدلی باشد، برای استقلال و اصلاح الگوی مصرف که خود یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

دوم خـرداد امسال مصادف است بـا 15 شعبـان سالـروز فـرخنده میلاد حضرت امـام مهدی صاحب‌الزمان (عج) و روز جهانی مستضعفین که همه نقاط کشور اعم از شهر و روستا و بسیاری کشورهای اسلامی غرق در نور و سرور و شادی است و مسلمانان منتظر واقعی  آن حضرت در تلاش‌ هستند که شرایط ظهور را  فراهم و آرزومندند که چشمشان به جمال نورانی حضرت حجت منور و با ظهور حضرت ظلم و جور خاتمه یافته و جهان پر از عدل و داد شود.

سوم خرداد یادآور سوم خرداد 161 سالروز فتح خرمشهر در نتیجه سلسله عملیات بیت‌المقدس و ثمره رزم شجاعانه رزمندگان سپاه اسلام  اعم از ارتش قهرمان، سپاه پاسداران دلاور، بسیج و عشایر سلحشور و پرتوان مردمی و مرزبانان ژاندارمری و نیروهای جان بر کف نظامی و کمیته انقلابی است، روزی که خونین شهر قهرمان آزاد و به خرمشهر تبدیل شد و چه زیبا مردم ایران اسلامی خوشحالی کردند.

به یاد دارم که همان روز به محض شنیدن خبر فتح خرمشهر از اخبار سراسری ساعت 14 عده‌ای از جوانان به صورت دسته جمعی و راهپیمایی شبیه بــه دو و میدانی فـاصله میـدان شهدا تا گلزار شهدا واقع در مسجد صاحب‌الزمان (عج) کرمان طی کردند و شعار می‌دادند که خرمشهر آزاد شد، قلب امام شد و چه هوشمندانه و خداپسندانه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، دنیا دچار حیرت شد و شیوه رزم رزمندگان اسلام بهترین منابع درسی  دانشگاه‌های جنگ دنیا شد.

به یاد دارم که در روزهای آغاز جنگ تحمیلی توسط صدام معدوم عفلقی و لشکر خونخوار بعثی با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار اعلام کرد که طی یک هفته جنگ را تمام و روز سوم در خرمشهر اعلام حضور و در پایان هفته در تهران مصاحبه مطبوعاتی تشکیل می‌دهم که نشد.

صدام بعدها اعلام کرد که اگر ایرانی‌ها و رزمندگان اسلام خرمشهر را پس گرفتند، کلید بصره را تحویل می‌دهم که به فضل خداوند، امدادهای غیبی، هدایت‌های پیامبر گونه امام راحل با وحدت و همدلی رزمندگان و حمایت‌ها و همراهی مردم ایران، رزمندگان غلبه و خرمشهر فتح شد، اما از کلید خبری نشد.

پیروزی اسلام بر کفر و قدرت رزمی و توان دفاعی و ایمان و معنویت رزمندگان ثابت و ماندگار شد،  خرمشهر برای همیشه آزاد و به مام وطن برگشت و این روز تا ابد روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری و تثبیت شد، این روز به یاد ماندنی به رهبری، رزمندگان و خانواده معظم و معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان مبارک و از سوی ملت گرامی باد.
چهارم خرداد، دزفول با مردم مسلمان و با وفا و مقاومش یکی از قطعات ارزشمند و افتخارآفرین ایران عزیز اسلامی است، مقاومت مردم غیور و سلحشور دزفول قهرمان طی هشت سال دفاع مقدس زبانزد عام و خاص بود و به خاطر مقاومت و حضور دائمی مردم آن دیار چه زیبا روز چهارم خرداد روز دزفول روز مقاومت و پایداری  نامگذاری و ماندگار شد.

هفتم خرداد ماه سالروز افتتاح نخستین  دوره بعدی مجلس شورای اسلامی و روز تاریخی انسجام و تحقق عصاره ملت و آغاز فعالیت نماد مردم‌سالاری دینی در کشور است که یکی از ارکان سه‌گانه کشور شکل گرفته و آغاز به کار می‌‌کند که خود نمادی از تکلیف، اعتقاد، اراده، انتخاب و مشارکت مردم در سرنوشت خود است.

13 خرداد سالروز سخنرانی تاریخی امام خمینی ( ره ) در سال 42 در مدرسه فیضیه قم بر علیه حکومت دست نشانده پهلوی است، امام راحل عظیم‌الشان در آن روز تاریخی فرمودند، پیشوای بزرگ ما حضرت امیر‌المومنان علی ( ع) سکوت را در مقابل ستمکاری  جایز نمی‌دانست و ما نیز جایز نمی‌دانیم و بر همین اساس افشاگری، روشنگری و انقلاب اسلامی خونین خود را شروع کردند که سر آغاز قیام 15 خرداد شد.

14 خرداد سال 68 سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، روزی که روح خدا به خدا پیوست و مردم با وفای ایران در عزای امام عظیم‌الشان خود عزادار شدند که همه ساله این ایام را گرامی و مشتاقان، علاقه‌مندان و زائران آن حضرت با حضور در مرقد مظهر آن بزرگوار با آرمان‌های خدایی و ماندگان حضرت امام خمینی (ره) تجدید پیمان می‌کنند.

14 خرداد ماه 1368 در عین اینکه همه ایرانیان بلکه جهان اسلام در عزای فقدان و رحلت جانسوز امام راحل عزادار بودند و جامعه بلکه دنیا ملتهب بود که بعد از ارتحال امام (ره) چه می‌شود و استکبار جهانی و ضربه  خوردگان از انقلاب اسلامی، مرعوبان، مغفولان و مردودان نگران آینده بودند و برخی از خدا بی‌خبران و تحلیل‌گران خارجی و بیگانه با فرهنگ اسلام، انقلاب را تمام شده فرض می‌کردند.

خبرگان ملت در مجلس خبرگان رهبری با توکل بر خدا و کمک گرفتن از رهنمودهای امام راحل و شناخت از فقاهت، درایت، توانمندی، مدیریت، شجاعت و بصیرت و آگاهی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای ایشان را به رهبری انتخاب و به مردم اعلام کردند و به همه اما و اگرها، دل‌مشغولی‌ها و نگرانی‌ها خاتمه دادند و امروز مردم ایران و مسلمانان عالم و آزادگان و متفکران دنیا فهمیده  و پذیرفته‌اند که مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی و با توکل بر خدا و همراهی مردم به خوبی کشور را هدایت و از همه پیچ و گردنه‌ها به خوبی و با کمترین  خسارت و چالش عبور داده و هدایت می‌کنند.

این هدایت و رهبری به گونه‌ای است که امروزه ایران اسلامی الگوی تشخیص حقیقت مبارزه، مقاومت و آزادگی است و همه روزه شاهد هستیم که موج بیداری اسلامی در اقصا نقاط کشورهای اسلامی ایجاد شده و به کار خود ادامه می‌دهد تا پرچم اسلام و آزادیخواهی به دست صاحب اصلی‌اش آقا امام زمان (عج) تحویل شود.

15 خرداد روز تاریخی و به یادماندنی قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم مسلمان، متعهد و ولایتمدار ایران است که به دنبال بازداشت امام خمینی (ره) رهبر نهضت اسلامی شکل گرفت و مردم ایران همه ساله این روز را عزیز و یاد امام راحل و شهدای همیشه شاهد 15 خرداد 42 را گرامی می‌دارند و فرصتی برای تجدید میثاق با امام راحل و شهدا است
16 خرداد سال 68 سالروز مراسم با شکوه نماز و تشییع پیکر مطهر حضرت امام خمینی (ره) از مصلای تهران تا بهشت زهرا است که دنیا را حیرت‌زده و پایبندی و علاقه مردم مسلمان ایران را به مرجعیت و فقاهت به ویژه امام راحل عظیم‌الشان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

17 خرداد ماه 54 شمسی سالروز یورش سوم مزدوران رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم است، استکبار جهانی آمریکای خیانتکار و رژیم غاصب صهیونیستی به خوبی دریافتند که مردم ایران مسلمان و پیرو روحانیت بوده و روحانیت اصیل و انقلابی پیشتاز و پرچمدار مبارزه و پیکار با باطل است.

لذا برای زهر چشمگیری و ایجاد رعب و وحشت و به خیال خام خود ترساندن مبارزین به مدرسه فیضیه حمله کردند و به تعبیر هوشمندانه امام راحل حمله کماندوها یا ماموران انتظامی دولت با لباس مبدل ... به مرکز روحانیت، خاطرات مغول را تجدید کردند.

این وحشی‌گری‌ها طی تاریخ نمونه‌هایی از آن وجود داشته و دارد، نه تنها تاثیری بر اعتقاد، حضور و پایداری مردم مبارز و انقلابی اسلامی نداشت، بلکه موجبات حضور بیشتر و تسریع در انقلاب اسلامی و پیروزی شد.

23 خرداد ماه سال 59 سالروز صدور فرمان امام خمینی ( ره ) مبنی تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی و متعاقبا تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بیانگر اهمیت نقش فرهنگ در اصلاح، ساخت و ارتقای کیفی و کمی جامعه است که باید از همه خدمات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون تشکر کرد و با توجه به اهمیت موضوع و شرایط ویژه  توفیق و همراهی بیشتر مسئولان با شورای عالی انقلاب فرهنگی را آرزو کرد.

31 خرداد سال 60 روز بیداری، هوشیاری، تشخیص درست و به موقع نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و صدور رای به عدم کفایت بنی‌صدر نخستین رئیس جمهور ایران است که حمایت عمومی مردم در سراسر کشور را به همراه داشت.

به یاد دارم که همان روز بلافاصله پس از اعلام خبر جمع کثیری از مردم کرمان به ویژه جوانان حزب‌الله دست به راهپیمایی زده و شعار می‌دادند که «ابوالحسن پنیوشه  رای ما خصمت به شه و ابوالحسن پینوشه رای ما را پس بده».

بلافاصله با پس گرفتن حکم تنفیذ از سوی حضرت امام خمینی (ره) بنی‌صدر خائن فرار و در خارج از کشور در کنار یاران خائن خود ملعبه دست استکبار و در خدمت ضد انقلاب قرار گرفت و کشور و انقلاب اسلامی ایران از یک انحراف بزرگ و سرنگونی برای همیشه نجات پیدا کرد.

برگزاری بخش عمده‌ای از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه خرداد است، به عبارتی نصف + 1  انتخابات ریــاست جمهوری شش دوره از 11 دوره در فـاصله سـال‌هـای 72 تا 92 در خرداد ماه برگزار شد که نشانه حضور و نمود عینی مردم‌سالاری دینی در خرداد ماه است.

این ماه را گرامی می‌داریم و همه مناسبت‌های تلخ و شیرین و ماندگار و فرهنگ‌ساز و ‌عبرت‌آموز آن را زنده نگه می‌داریم، همبستگی خود را با مردم همیشه در صحنه، تبعیت خود از ولایت و رهبری بصیر، آگاه، شجاع، مدیر، مدبر و هوشمند و عبرت‌گیری از تاریخ را با شناخت کامل جریانات تاریخی از صدر اسلام تاکنون آویزه گوش خود کرده و از خداوند متعال می‌خواهم که همه ما را به وظایف خطیر، حساس و گسترده خود آشنا و توفیق عمل کامل و به موقع به وظیفه را قبل از فوت وقت نصیب فرماید و در حق مسئولان دعا می‌کنیم که بهتر، بیشتر، دقیق‌تر و عملیاتی‌تر از گذشته از رهبری تبعیت کرده و در خدمت به اسلام، انقلاب و مردم کوشا باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها