کد خبر: ۳۷۷۵۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
يك خبرگزاري حامي دولت از قول يك كارشناس نوشت اقدام مسئولان در بزرگنمايي تاثير برجام ركود مسكن را ادامه‌دار كرد.
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاري ايسنا در گفت‌وگو با سعيد آگشته كه كارشناس مسكن است نوشت: تاثير برجام بر تحولات سياسي كلان در حوزه مسكن كمتر از 30 درصد است اما متاسفانه مسئولان به علتهاي سياسي تاثير برجام بر بخش مسكن را 60، 70 درصد نشان دادند كه نوعي توهم بود. به همين دليل خلل‌هايي كه به بحث برجام وارد شد تاثيرات منفي خود را در بخش مسكن به جا گذاشت و اين بخش نتوانست وارد فاز خروج از ركود شود. اگر واقع‌بينانه نگاه مي‌كرديم به علت رونق اقتصادي تا امروز بايد شرايط بهتري در بخش مسكن ايجاد مي‌شد اما بزرگ‌نمايي جلوي آن را گرفت.

وي افزود: كارشناسان معتقدند اقتصاد كشور در پسابرجام توان جذب يك تريليون دلار را دارد كه به نظر من نصف اين مبلغ است. با اين وجود بخش‌هاي عمران و مسكن توان جذب و گردش مالي 80 درصد اين مبلغ (500 ميليارد دلار) را دارند. اما تا امروز نگاهمان به سرمايه‌گذاري نگاهي سخت بوده كه اگر قرار است سرمايه‌گذار خارجي را بپذيريم بايد مقررات و قانون‌مان را با آنها هماهنگ كنيم تا بتوانند با اطمينان خاطر، مدت زمان كمتري را براي اجراي برنامه‌هاي خود طي كنند.

اين كارشناس مسكن تاكيد كرد: هرچند كه يكي از پيش‌نيازهاي اقتصاد، سياست است ولي وزن واقعي آن بايد در نظر گرفته شود، نه بيش از آن. برجام نمي‌توانست بيش از 25 تا 30 درصد در بخش مسكن تاثيرگذار باشد اما متاسفانه مسكن به علت ارتباط اجتماعي با حوزه‌هاي ديگر، از عدم اجراي برجام تاثير بيشتري گرفت.

وي با انتقاد از رفتار دولت روحاني در قبال مسكن گفت: با اينكه حوزه مسكن حدود 200 رشته مرتبط دارد اما مي‌بينيم كه دولت به آن ورود نمي‌كند بعد در كمال تعجب به بخش خودرو براي خروج از ركود، تسهيلات مي‌دهد. علت چنين تصميماتي اين است كه دولت خودش در خودرو منتفع‌تر از مردم است.
اين كارشناس مسكن بر ضرورت اتمام مسكن مهر تاكيد كرد و گفت: مسكن مهر با تصميماتي در دولت قبل به هر صورت اجرا شد كه البته من به عنوان كارشناس به آن انتقاد داشته و دارم. اما واقعيت اين است كه مسكن مهر در شهرهاي كوچك تاثيرگذار است در حالي كه براي فروش آنها هيچ فكري نشده است. در اين شرايط طبيعي است كه مسكن از ركود خارج نمي‌شود فقط به عنوان يك موجود زنده دارد نفس مي‌كشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها