کد خبر: ۳۷۷۵۹
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
طی نامه ای منتشر گردید:
شنیده می شود افرادی به دنبال اعلام حمایت علنی در انتخابات آینده مجلس از ساکتین فتنه و برخی کاندیداهای مساله دار بر آمده اند و تلاش می کنند از اعتبار این نهاد عظیم الشان در این زمینه هزینه کنند. استدعای ما به عنوان جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم این است که به این موضوع با دقت ویژه عنایت شود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، با نزدیک شدن به روزهای پایانی برگزاری نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و افزایش تحرکات نامزدهای این دوره برای کسب حمایت برخی از نهادهای والا و پر اهمیت انقلاب اسلامی، جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم طی نامه ای درخواست خود را از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان داشته اند که یک نسخه از این نامه در اختیار پایگاه 598 قرار گرفته است که در ادامه تقدیم حضور خوانندگان می گردد:

جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم اصیل ترین تشکل حوزوی است که بنیانگذاران آن از پیشگامان جهاد و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بوده اند و به تعبیر فاخر رهبر معظم انقلاب اسلامی،دارای مشروعیت ذاتی هستند.

این تشکل مورد اطمینان، در مقاطع سرنوشت ساز کشور اسلامی تکیه گاه محکم و حامی ولایت فقیه بوده است از این رو بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه به طلاب و فضلای جوان توصیه فرمودند که اگر جذب جامعه محترم مدرسین نشوند در آینده جذب کسانی خواهند شد که مرجع اسلام آمریکایی هستند.

بنابر این صیانت از این تشکل و جایگاه رفیع آن بر همه علاقمندان به دین و روحانیت و انقلاب اسلامی لازم است و صدمه رساندن به آن جفای بر این همه است.

در شرایط کنونی که سرمایه تاریخی این نهاد ارجمند می تواند پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی و مردم ولایتمدار باشد ما ارادتمندان و علاقمندان به جامعه محترم مدرسین از سروران عزیز و اعضای محترم آن به ویژه رئیس بصیر و عالم آن حضرت آیت الله یزدی دامت برکاته انتظار داریم به گونه ای پدرانه و فراجناحی در قضیه انتخابات ورود نمایند که آسیبی به این جایگاه وارد نشود.

شنیده می شود افرادی به دنبال اعلام حمایت علنی در انتخابات آینده مجلس از ساکتین فتنه و برخی کاندیداهای مساله دار بر آمده اند و تلاش می کنند از اعتبار این نهاد عظیم الشان در این زمینه هزینه کنند.

استدعای ما به عنوان جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم این است که به این موضوع  با دقت ویژه عنایت شود با ایفای نقش پدرانه و عدم ورود به مسائل جزئی انتخابات ،از افتراق میان علاقمندان به این نهاد پیشگیری شود.

جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۲
۱
به نظر بنده جامعه مدرسین حوزه نباید شان خودش رو تا این حد پایین بیاره و حتی با جامعه روحانیت که فقط تعدادی منبری هستند(البته به جز آیت الله مهدوی کنی)همشان و همطراز بشه و بنویسند جامعتین
پاسخ
ماریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
۱
۲
سلام.میشه اسامی چند تا از این اساتید و طلابی که این بیانیه مهم رو منتشر کردند برای روشن شدن افکار عمومی ذکر بفرمایید؟
پاسخ
مسعود عيسوي از اهواز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
بخشي از نامه حضرت امام به آيت الله مشكيني:
شما از قول من به فرزندان انقلابیم بفرمایید که تندروی عاقبت خوبی ندارد. اگر آنان جذب حضرات آقایان جامعه محترم مدرسین نشوند، در آینده گرفتار کسانی خواهند شد که مروج اسلام آمریکاییند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها