کد خبر: ۳۷۷۵۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
بازار سهام تهران در آخرين روز معاملاتي اين هفته در حالي كار خود را آغاز كرد كه همچنان با فضاي رخوت‌آور و كم‌حجم در اغلب نمادهاي معاملاتي روبه رو است، بازاري كه سايه سنگين ترس و ابهام در آن به خوبي ديده مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، معامله‌گران تالار شيشه‌اي بورس تهران در خيابان حافظ در حالي معاملات آخرين روز هفته جاري را تجربه مي‌كنند كه به لطف بازارگرداني نوبتي صندوق‌ها و حقوقي‌هاي گروه‌هاي پيشرو از جمله پالايشي‌ها و برخي شركت‌هاي حمل و نقل دريايي، شاهد سبزپوش ماندن نماگرهاي منتخب خود است.

گزارش ميداني خبرنگار فارس از تالار شيشه‌اي نشان مي‌دهد كه عليرغم وجود انتظار ميان اغلب معامله‌گران، اما ضعيف شدن نقدينگي در كليت معاملات بازار سهام در كنار بازي برخي حقوقي‌ها در گروه جنجالي خودرويي‌ها باعث شده تا فرايند انتظار و احتياط در تالار شيشه‌اي طولاني‌تر شود.

برخي معامله‌گران عنوان مي‌كنند كه تداوم سايه سنگين ركود بر كسب و كار كشور در آستانه نزديك شدن به ماه مبارك رمضان به طور سنتي باعث شده تا شرايط رخوت در بازار سهام همسو با نزديك شدن به روزهاي شلوغ فصل مجامع شركت‌هاي بورسي در تيرماه امسال تسري يابد.

در اين‌باره يك معامله‌گر بورس تهران به خبرنگار فارس مي‌گويد: هم‌اكنون گروه خودرويي‌ها به دليل اينكه هيچ چشم‌انداز سودآوري روشني در پيش روي ندارد، نيازمند اصلاح قيمتي است و تا زماني كه اين اصلاح منجر به پديد آمدن قيمت‌هاي جذاب براي سهامداران نشود، شرايط كلي معاملات در اين گروه و شركت‌هاي وابسته به آنها با بي‌وزني فرآيندي خنثي مواجه خواهد بود.

در مقابل يك معامله‌گر ديگر بورس تهران معتقد است: آنچه كه اين روزها بورس تهران به آن نياز دارد، نقدينگي تازه در كنار عبور از يك دوره زماني خاص است كه پايان آن مستلزم مشخص شدن نرخ ارز در بودجه ابلاغ شده سال 95 و پايان فصل مجامع و همچنين بر جاي گذاشتن عملكردي واضح از جريان نقد عملياتي شركت‌هاست.

به گزارش فارس، در ميان هم‌همه‌هاي امروز، شايعه‌سازان به دلايلي نامعلوم كه به نظر مي‌رسد رنگ و بوي سياسي در آستانه برگزاري مجمع سالانه سازمان بورس دارد، شايعه‌اي كه به نظر مي‌رسد بيش از آنكه دغدغه سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه را داشته باشد به دنبال بهره‌برداري از انگيزه‌هاي جناحي و يا حتي سياسي است، ظاهرا برخي افراد منافع خود را در ساختن و انتشار شايعات مي دانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها