کد خبر: ۳۷۷۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۴     ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش سرویس نقد رسانه 598 به نقل از شبستان، دکتر محمود احمدی‌نژاد در افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللی هالیوودیسم و سینما، گفت : ماموریت ، مسئولیت و آرمان فعالیت های هنری ، خدمت به رشد و تعالی انسان است . انسان ، موضوع اصلی هنر ، است و برای طبقه بندی هنر و هنرمندان باید به اندیشه و نگاه آنها نسبت به انسان نگریسته شود. هنر تجلی رفتار انسانی و برآمده از یک اندیشه و جهان بینی است .

رییس جمهور با بیان اینکه دو نگاه متمایز و در بسیاری از مقاطع تاریخی مقابل هم درباره انسان وجود دارد که همواره در سیاست ، اقتصاد ، مدیریت ، فرهنگ و هنر به روشنی خود را نشان می دهند ،‌گفت : یک نگاه، ‌نگاهی است که امروز بر مراکز قدرت جهانی حاکم است و بر اساس آن انسان موجودی در تراز سایر موجودات، اما دارای قدرت غلبه بر دیگران است که تنها برای بهره مندی حداکثری خلق شده است .

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد : در این نوع نگاه نهایت سعادت انسان در غلبه بر دیگران و تسلط بر منابع جهان و حکمرانی است و کسی سعادتمندتر و موفق تر است که بر دیگران بیشتر غلبه کرده و فریبکاری گسترده تری از خود بروز دهد .

وی خاطر نشان کرد: در مقابل این نوع نگاه به انسان دیدگاه دیگری از ابتدای تاریخ در جهان وجود داشته که بر اساس آن انسان یک حقیقت متعالی و برترین موجود هستی به شمار می رود چرا که خدای متعال در حقیقت تمام هستی را برای انسان خلق کرده و در درون انسان استعدادهایی قرار داده که توانایی دارد آیینه و تجلی خدا در زمین شود .

دکتر احمدی نژاد افزود : در این نگاه ، دستیابی به سعادت در گرو همکاری با دیگران برای رسیدن به ارزشهای والای انسانی بوده و کسی پیروز واقعی است که بر اخلاق و ارزش های انسانی پافشاری می کند و انسانی سعادتمندتر است که ارزشها و استعدادهای الهی و انسانی را بیشتر در وجودش شکوفا کرده و راستگوتر ، پاکتر، باوفاتر و شجاع تر از دیگران باشد .

رییس جمهور با بیان اینکه در نگاه اول کسانی موفق تر به شمار می آیند که به هر ترتیب و با توسل به هر روشی تنها به فکر پرکردن جیب های خود هستند و قدرت نمایی در آن یک نوع ارزش محسوب شده و رابطه بین انسان ها بر اساس کینه ، خودخواهی و ترجیح خود بر دیگران تنظیم می شود ، اظهار داشت : اما در نگاه انسانی و الهی به انسان، کسانی که از اموال و رفاه و زندگی خود برای سعادت ، سلامت و رفاه دیگران گذشت می کنند انسان های موفقی محسوب شده و تواضع ، فروتنی و فداکاری برای دیگران ، برای آنها ارزش به شمار می رود .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه این دو نوع نگاه به انسان و زندگی انسانی، دو دنیای متفاوت از هم ایجاد می کند که سیاست ، اقتصاد ، هنر و سینمای آنها با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد ، گفت : در نگاه اول ، قانع کردن دیگران با استفاده از شیوه های پیچیده و روشهای تبلیغاتی کفایت می کند اما در نگاه دوم هر کس باید خوب بودن خود را میان خود و خداوند محاسبه کند.

رییس جمهور اضافه کرد : در نگاه اول کسانی حاضر هستند برای پیروزی در انتخابات جنگ به راه انداخته و صدها هزار نفر را بکشند و به منظور سلطه بر خاورمیانه با مقدمه ای دروغ ، یک رژیم جعلی ضد بشر را با زور سلاح بیش از 60 سال بر مردم منطقه تحمیل کنند و بر همین اساس هنگامی که اوضاع اقتصادی آنها نابسامان می شود ، به بهانه 11 سپتامبر و مبارزه با تروریسم به کشورهای منطقه حمله کرده و اقدام به کشتار بیش از یک میلیون انسان بی گناه می کنند و این در حالی است که در نگاه دوم همه انسان ها جدای از رنگ ، جغرافیا و زبان دارای اهمیت و حقوق مساوی هستند .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه پیامبران الهی آمده اند تا انسان ها را به ارزشهای الهی دعوت کرده و اعلام کنند که انسان مهمترین موجود هستی بوده که باید زیبا و انسانی زندگی کند و رابطه آن با دیگران باید بر اساس عشق و عدالت باشد ، گفت : پیامبران عاشق انسان ها بودند و همواره از آنها خواسته اند تا با عشق زندگی کرده و روابط اجتماعی خود را بر اساس محبت و عدالت ، برقرار کنند نه اینکه به دنبال غلبه و سلاح اتمی و شیمیایی باشند بلکه آمده اند تا سلاح ها از بین رفته و قلم ها و اندیشه ها به جای آنان کارآیی پیدا کند .

رییس جمهور خاطر نشان کرد : پیروان نگاه برتری طلبانه به انسان از ابتدای تاریخ تا امروز بر مراکز قدرت و ثروت جهان مسلط بودند و ادعاو شعارشان این بود که می خواهند جامعه بشری را به سعادت برسانند اما از آنجایی که فهم آنها از انسان غلط بود و بر اساس تمایلات سرکش ، شخصی و حیوانی حرکت می کردند، تاریخ بشر سرشار از جنگ ، کینه و کشتار شده است .

دکتر احمدی نژاد گفت : پیروان این نوع نگاه در دوره اخیر هم در یک قالب و عنوان مشخص که البته خاستگاه آن دو یکسان است بعضی مارکسیسم و لیبرالیسم بدنبال تامین منافع مادی خود برآمدند.

رییس جمهور تصریح کرد : مارکسیست ها برای استقرار خود دست به کشتار 20 میلیون انسان زده و لیبرالها نیز برای سلطه جدید بر دنیا بعد از برده داری و استعمار، 70 میلیون انسان را در دو جنگ کشتند و امروز هم به کشتار خود ادامه می دهند و در طول تاریخ معاصر حتی یک جنگ را هم نمی توان یافت که در آن ردپایی از لیبرالهای درجه یک وجود نداشته باشد .

دکتر احمدی نژاد با طرح این سوال که آیا خدا انسان و عالم را خلق کرده تا در وضعیت نابسامان کنونی زندگی کند و اینکه آیا این وضعیت تا ابد به همین شکل ادامه خواهد یافت؟ گفت : اگر پاسخ مثبت باشد باید در خدایی و عدالت خدا تردید کرد ، چرا که معتقدیم خدا جهان و انسان را برای زندگی فعلی خلق نکرده است بلکه بدنبال آن است که انسان ها در آرامش و سعادت زندگی دوستانه ای داشته باشند و در آن اثری از فاصله طبقاتی ، فقر ، کشتار ، تجاوز و سرکشی نباشد.

رییس جمهور با بیان اینکه جامعه بشری هرگز ارزشهای انسانی و الهی را به معنای عام و گسترده تجربه نکرده است، گفت : بجز مقاطع کوتاهی در دوره بعضی از پیامبران و صالحان ، تاریخ بشر به طور عام سرشار از رنج و غصه بوده است وهزاران سال هنرمندان و متفکران حقیقی در آثار نظم و نثر و رمان های خود حقیقت انسانی را فریاد زدند.

رییس جمهور افزود : حقیقت خلقت انسان زمانی محقق می شود که اکثریت قاطع انسان ها به دنبال دنیایی بهتر و برپایی عدالت، عشق و محبت بوده و بر روی یک محور حقیقی به دنبال سعادت ، وحدت کنند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه خدای متعال این محور وحدت را برای بشریت معرفی کرده و انسان را در پیمودن راه سعادت تنها نگذاشته است ، گفت : زمانی عدالت در دنیا حاکم می شود که حاکمان جهان عادل ، پاک و عاشق انسان ها باشند و هر چقدر حاکمان عادل تر باشند جهان نیز بهتر خواهد بود و خدا چنین فردی را خلق کرده و پیامبران الهی وعده آمدن آن را داده اند .

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : نظام مارکسیستی به تاریخ پیوست و نظام لیبرالیسم هم در آستانه اضمحلال است و جهان نیازمند نظم جدیدی است و نباید دوباره منتظر بود که همان برده داران و استعمارگران با نقاب جدید نظم نوینی را بر ملت ها حاکم کنند بلکه باید حرکت کنیم چرا که نظم آینده جهان را باید ملت هایی که عاشق عدالت و محبت هستند، حاکم کنند.

رییس جمهور تصریح کرد : وعده انبیاء الهی مبنی بر اینکه انسان کامل و عادل مطلق که عاشق حقیقی انسان ها و از نسل پیامبران و به دنبال راه پیامبران است به همراه حضرت مسیح (ع) و همه صالحان خواهد آمد و جهان را اصلاح خواهد کرد ، روزی محقق خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه نگاه مادی به انسان، هنر خودش را دارد ، گفت : کسانی که در هالیوود مشغول فعالیت هستند در خدمت این اندیشه مادی و انسان محور و بدنبال توجیه رفتار این تفکر در جهان هستند و اصولا درست شده اند تا تجاوز ، خودخواهی و سرکشی انسان ها را توجیه کنند.

رییس جمهور افزود : انسان های صالح باید دنیای جدید و هنر جدیدی را برای خود تعریف کنند و مبنای فعالیت های خود را معرفی زیبایی و حقیقت انسان قرار دهند و چنانچه حقیقت به درستی معرفی شود ، توده های مردم از آن تبعیت خواهند کرد .

دکتر احمدی نژاد گفت : مستکبران با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) مخالفت می کنند و نسبت به ایشان کینه دارند و این در حالی است که 33 سال قبل در چنین روزهایی امام (ره) در شرایطی وارد تهران شدند که حکومت نظامی حاکم بود و تانک ها و مسلسل ها در سرتاسر شهر و فرودگاه مستقر بود، اما امام(ره) با دست خالی وارد تهران شدند و از روزی که به تهران آمدند با فریاد بلند اعلام کردند که ملت ایران دوستدار همه انسان ها و طرفدار همه مظلومین جهان است اما مستکبران ترور و کشتارهای وسیعی را در سراسر ایران آغاز کردند و پس از آن نیز جنگ سنگین 8 ساله را بر ما تحمیل کردند .

رییس جمهور اظهار داشت: امام راحل انسان ها را به راه انبیاء الهی و زندگی در مسیر کمال دعوت و همواره سفارش می کردند که همه باید به دنبال برقراری عدالت و حاکم کردن ارزشهای الهی باشند .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ها با یکدیگر هیچ اختلاف و فاصله ای ندارند ،‌گفت : فاصله ها را قدرتمندان و دشمنان بشریت ایجاد می کنند تا با استفاده از آن بر ملت ها حاکم شوند اما نباید از دشمنان بشریت انتظار رحم و مروت داشت؛ باید خودمان را پیدا کرده و حقیقت انسان و هستی و حکومت جهانی سرشار از عدالت و یگانه پرستی را معرفی کنیم .

رییس جمهور اظهار داشت : اینگونه نشست ها بهانه و فرصتی است که همدیگر را پیدا کرده و دست در دست هم برای حقیقت، انسانیت و عدالت و عشق و محبت حرکت کنیم .

در ابتدای این مراسم تعدادی از میهمانان خارجی که از فعالان ضد صهیونیسم در اروپا و آمریکا و از منتقدین سیاست های هالیوود و مخالفین سیاست های توسعه طلبانه آمریکا بودند، به سخنرانی پرداختند.
 
بنا بر این گزارش،‌ پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد و تعدادی از مهمانان خارجی شرکت کننده در این کنفرانس از جمله وبستر تارپلی ژورنالیسم و منتقد سیاست خارجی آمریکا، کاترینا پالیو از یونان، توماس پولارد از آمریکا، آرنولد کوهن خاخام یهودی ضد صهیونیسم از آمریکا، به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم توماس پولارد که استاد دانشگاه آمریکاست و نویسنده کتاب ماشین جنگی هالیوود، نظامی‌گری آمریکا و فرهنگ عمومی است و همچنین وبستر تارپلی یک نویسنده است و کتابی در مورد 11 سپتامبر نوشته است کتاب‌های خود را به رییس‌جمهور اهداء کردند. همچنین در این مراسم تعدادی از میهمانان که در ارتباط با سینمای هالیوود و پشت پرده‌ آن فعالیت کرده بودند، از جمله شان استون، پسر اولیور استون فیلمساز معروف آمریکایی، لوح تقدیر از رییس جمهور گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها