کد خبر: ۳۷۹۴۸۹
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
فريدون عباسي:
فريدون عباسي گفت: با تركيب فعلي هيات نظارت بر برجام، دستگاه مجري هر كاري كه دوست دارد انجام مي دهد و اقدامات خود را با استفاده از رسانه هايي كه در اختيار دارد، توجيه مي كند و حقيقت را از مردم پنهان مي كنند.
به گزارش پایگاه 598، دكتر فريدون عباسي، رييس سابق سازمان انرژي اتمي، در گفت‌وگو با خبرگزاري بسيج، درباره انفعال هيات نظارت بر برجام در موضوع نقض عهدهاي مكرر كشورهاي 1+5 به ويژه آمريكا اظهار داشت: هر پروژه اي اعم از صنعتي و تحقيقاتي و...  يك مجري و يك ناظر دارد. علم و تجربه بشر ثابت كرده است كه دستگاه نظارت بايد از دستگاه مجري جدا و مستقل باشد و از حتي از دستگاه مجري تغذيه نشود.
 
عباسي خاطرنشان كرد: متاسفانه در برجام، مجري و ناظر يكي هستند و اين اتفاق به صلاح كشور نيست و اصولا وقتي كه مجري و ناظر يكي است، هيات نظارت بر برجام بي معني مي شود.
 
رييس سابق سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: بايد افراد هيات نظارت بر برجام از افرادي غير از قوه مجريه انتخاب مي شدند تا نظارت دقيقي صورت مي گرفت اما در حال حاضر با تركيب فعلي هيات نظارت بر برجام، دستگاه مجري هر كاري كه دوست دارد انجام مي دهد و اقدامات خود را با استفاده از رسانه هايي كه در اختيار دارد، توجيه مي كند و حقيقت را از مردم پنهان مي كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها