کد خبر: ۳۷۹۷۰۴
زمان انتشار: ۰۰:۵۱     ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
در جمع اعضای شوراهای عالی کشور:
رئیس جمهور گفت: مردم پیش از برجام هر روز با یک تحریم جدید مواجه بودند اما اکنون و بعد از برجام، هر روز یک گشایش در امور حاصل می‌شود که این جای شکرگزاری دارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام  حسن روحانی که شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای شوراهای عالی کشور سخن می گفت، با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت ماه مبارک رمضان بویژه در فضای پسابرجام ، اظهارداشت: باید همه تلاش ها بر تقویت توسعه ، پیشرفت و عزت کشور متمرکز شود.

رئیس جمهور گفت: قبل از برجام  هر روز در انتظار این بودیم  که چه محدودیت ، تحریم و معضل جدیدی برای ملت ایران ایجاد می کنند، اما  اکنون هر روز یک گشایش جدید برای مردم حاصل می شود و این گشایش ها جای شکرگزاری  دارد که باید در سایه آنها، کار و تلاش بیشتری برای مردم انجام گیرد.

روحانی افزود: باید با بهره گیری از گشایش پسابرجام ، برای مردم و کشور، عزت، توسعه و پیشرفت بیشتر در همه زمینه ها فراهم کنیم بویژه اینکه این فضا در سایه امنیت خوب در کشور فراهم آمده است.

رئیس جمهور  در ادامه بهره گیری همه شوراها و ستادها از نظرات مردم را در مسایل اقتصادی، علمی و فرهنگی ضروری خواند و گفت: رضایت مردم و حل مطالبات آنان ، باید در اولویت همه فعالیت ها باشد.

روحانی با بیان اینکه  شوراها زمانی کامل می شوند که پشتوانه مردمی خود را با کسب نظرات آنان تقویت کنند،  اظهارداشت: شوراها باید با بهره گیری از امکانات ارتباطی گسترده قرن جدید، پشتوانه مردمی خود را مستحکمتر و از نظرات آنان بویژه نسل جوان بیشتر بهره گیرند.

رئیس جمهو در ابتدای این مراسم نیز  با بیان اینکه ماه رمضان ماه خیر و برکت نشاط و معنوی  شادابی است، اظهار داشت: دستیابی به نتایج علمی و ادای وظیفه دارای لذت فراوان است. زمانی که انسان یک مسأله علمی را پس از مطالعات و کنکاش فراوان حل می‌کند و نیز هنگامی که وظیفه فردی و اجتماعی خود را به درستی به پایان می‌رساند، به یک نشاط و شادمانی درونی می رسد.

روحانی با اظهار خرسندی از اینکه تمام شوراهای عالی در دوره دولت یازدهم فعال شدند، خاطر نشان کرد: در دولت‌های گذشته شوراهایی وجود داشت که تشکیل نشده بودند و خوشبختانه در دوره دولت یازدهم تمام این شوراها فعال شده اند.

رئیس جمهور مشورت در امور مختلف را از توصیه های خداوند متعال عنوان کرد و گفت: شوراها برای این است که خردها، اندیشه ها و نظرات مختلف در یک جا جمع شده تا به یک نظر جامع و هماهنگ برسند.

روحانی با بیان اینکه مسایل مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و فناوری با یکدیگر مرتبط بوده و بهم گره خورده‌اند، اظهار داشت: به طور مثال نمی توان یک مسأله امنیتی را مدنظر قرار داد که در آن مسأله فرهنگی وجود نداشته باشد و یا یک مسأله فرهنگی که در آن اقتصاد موضوعیت نداشته باشد. همه امور با یکدیگر تداخل و امتزاج دارند.

روحانی افزود: قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی، در کنار یکدیگر قدرت ملی را خلق می‌کنند و هر روز تقسیم‌بندی‌های جدیدی نیز به این مؤلفه اضافه می‌شود.

در ابتدای این دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان ملی استاندارد و دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در سخنان جداگانه‌ای با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رییس جمهوری از فعالیت شوراهای عالی مذکور گزارشی از اهداف و برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف ارایه کردند.

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهتمام ویژه رییس جمهور به این شورا، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه‌های مختلف به خصوص در دولت یازدهم ، اقدامات اساسی را در عرصه های علمی و فرهنگی به انجام رسانده است و امروز در زمینه‌های مختلف از جمله  سلول‌های بنیادی، نانو و هوا و فضا دارای نقشه جامع علمی، هستیم.

وی  اضافه کرد: بخش عمده‌ای از موضوع اقتصاد مقاومتی مسأله فرهنگی است که بخش فرهنگی آن در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز با ارایه گزارشی از برنامه‌هایی که در دستور کار این شورا قرار دارد، اظهار داشت: در دولت یازدهم مصوبات شورای عالی فضای مجازی به مرحله اجرا درآمد، که مهمترین آن شبکه ملی اطلاعات بود و در حال حاضر به دنبال تهیه اسناد تکمیلی این مصوبه هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تشکل‌های مختلف صنفی، مذهبی و سیاسی رشد قابل توجهی یافته‌اند، گفت: در شورای عالی فضای مجازی به دنبال فعال‌سازی این تشکل‌ها، در حوزه فضای مجازی هستیم.

نیره سادات پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد نیزبا اشاره به اینکه شورای عالی استاندارد  پس از هشت سال دوره سکون و فترت ،  فعالیت خود را در دولت یازدهم با شتاب آغاز کرد،  گزارشی از برنامه‌ها و اهداف سازمان استاندارد ارایه  نمود  و از اتخاذ رویکردهای نوین در این زمینه خبر داد.

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش نیز گفت: دغدغه اصلی ما در این شورا کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش و پرورش فرزندان کشورمان متناسب با تحولات محیطی و اقتضائات زمان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
lمحمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
۱۰
۲
کدام گشایش از زمان رو کار اومدن آقای روحانی چن بار قیمت نان را و چن بار قیمت حاملهای انرژی را افزایش داده ، و چن میلیون نفر بیکار شده ، قیمت مسکن مهر را گران کرده این شده گشایش ، واقعا که مردم نان را به دهانشون میخورند بس کنید این حرفهای بی ربط را . شما تا حال نتونستی گزارش صد روز قول خودتون بدید شانتاژ نکن . منتظر باش وقتت تمام بشه ما اعطا تو را به لقائ ت خواهیم بخشید.
پاسخ
بچه رزمنده 35 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بنام خداسلام علیکم ؛ اللهم فااشهدانی بری من الظالمین ولاتجعلنا مع الظالمین والمکذبین -ولی من می دانم آخراین روحانی طبق معمول اواره گذشته رای می آورد - اولی 8 سال (هاشمی ) دومی (خاتمی ) 8 سال - سومی (احمدی نژاد) 8 سال - این چهارمی هم (روحانی ) 8 سال - ضمنا این ماده ...به حق خدانر نمی شود - اعصاب خودراخراب نکنید ؛ حیف از طلا که خرج مطلا کندکسی ؛؛؛ حیف ازاعصاب که خرج ادم خراب کند کسی - التماس دعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
خوب بود جناب ايشان يك عيد شكرگزاري هم با تعطيلات مفصل به تاريخ ايران و تقويم كشور هم اضافه مي كردند تا علاوه بر مردم فعلي كشور . آيندگان هم از نعمات آن بي نصيب نمي ماندند !!!

ههههههههههههههههههههههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
۱۱
۱
البته گشایش در کار مدیران بیمه و بانک با حقو ق ها و پا داش های بالای 100 میلیو ن تو منی که باید شکر گزار تدبیر و اعتدال باشن
و اقعا اعتدال چه کار ها نمی کنه به اندازه 200 تا 300 کار گر حقو ق می گیره !
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
۱۲
۲
ما که چیزی از این گشایش ها ندیدیم شاید اوهام بعضی هاست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
۱۰
۲
داری به شعور هشتاد میلیون نفر توهین میکنی آقای روحانی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
۸
۲
گشایش در کار دلال های پسا برجام رو دارن میگن حاججججججججججج آقا کلید ساز
پاسخ
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
۵
۱
سخنرانی آینده جناب رییس جمهور کاملا محبوب ،و مردمی یکی از کشورهای خاورمیانه:

.
.
مرررردم ایران!
مررردم ایران!
رونق اقتصادیتان را از امام زمانتان بخواهید.
رونق اقتصادی انشاالله پس از "پسا ظهور".
جزییات بیشتر این طرح عزیم ملی را در جلسات بعدی با مررررردم ایران در میان خواهیم گذاشت.
زنده باد تدبیر و امید.
اگر خواستید امشب توی بالا شهر تهران بریزید تو خیابون و جشن بگیرید.
وسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۴:۳۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
نه. اتفاقا اولین کار دولت تدبیر و امید حذف جمله اللهم عجل لولیک الفرج از سایت ریاست جمهوری بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
۷
۲
ما تلاشهای ریس جمهورمحبوب را "ارج" می نهیم.دستان تو را از راه دور میفشاریم ای تدبیر.
ای امید ملت فرانسه.ای آلبالوی فرانسوی ها.ای شفتالوی یونانی ها.
ای شوالیه.
تعداردی از کارگران بیکارشده شرکت ارج.ماحتما در دور بعدی به تو رای خواهیم داد.خدایا شکرت بخاطر این همه گشایش برجامی.شکرت ای خدا.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
۸
۲
دولت تدبیر و امید.احتمالا توی خونه به حسن میگفتن تدبیر،و به حسین هم میگفتن امید.برا همینم الان میگن دولت تدبیر و امید .یعنی دولت حسن روحانی فریدون سرخه ای و برادر ارجمند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
۷
۰
من که روزی صدبار از امدن ورییس جمهور شدن کلید خوشحالم واقعا که چقدر خوشبختیم نمیفهمم شما598 ها چرا با کلید مخالفید این همه ناز و نعمت من که 95درصد حقوقمو پس انداز میکنم بابا زمان محمود بد بود همه از ما حساب میبردن الان خوبه عربستان سوسمار خور تجاوز میکنه میکشه زر زیادی میزنه ولی ما میخندیم ببینید چقدر خوب محمود همش فکر مردم فقیر بود خب این کار درستی نبود باید فکر اقازاده ها میبود
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۰:۰۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
نژاد پرستی ممنوع حتی در مورد دشمن. چینیها هم سگ و موش می خورند و ایرانیها روده و شکمبه گوسفد می خورند و اروپاییها خوک می خوردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
سوسمار خواري كار اتباع خليفه دوم است كه گفت .
براي من . سوسمار لذيذتر از مرغ بريان است
بنابر اين . سوسمارخواري آن ملعونان وهابي را به مردم جهان نچسبان !!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
۵
۰
راست میگه بنده خدا هر روزیک گشایشی داره انجام میشه.اما برا کی؟برا مردم نه برا دولت امریکا که انرزی هسته ای را تعطیل کرد .گشایش برا امریکا هست که به واسطه رکود تورم بیکاری تعطیلی کارخانجات واردات بی رویه میخواد مردم را روز به روز از نظام دلسرد کنه و رو در روی رهبر قرار دهد.منظور روحانی گشایش برا امریکاست نه برا مردم خودمون.وخود روحانی بزرگترین کاسب تحریم بود چون با وعده دروغ حل مشکلات مادی مردم به خاطر تحریم ها رای اقشار عادی جامعه را به سبد خود ریخت.من از روز اول میدونستم کسی که به امید کد خدا بیاد سر کار بهتر از این نمیشه.
پاسخ
شناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
۳
۰
ایناجواب خدا راچه می خواهندبدهند . صبح خود رابه شب رساندن که دردی ازمردم دوانمی کنه.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
۳
۰
گشایش برای خزانه دولت و سایر دولت ها ازجمله امریکا چه فایده رای دادن تو این کشور اصلا معهی نداره هر کی رو خودشون بخان
پاسخ
فرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۲
۰
گشایش اره مارا پاگشا کرد بیکار شدیم نشستیم خانه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها