کد خبر: ۳۸۰۶۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۲     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ضد شورش آمریکا در آماده سازی آشکار برای سرکوب قرارگاه ها و چادرهای معترضان نظام سرمایه داری ساعات اولیه صبح امروز  به وقت آمریکا (ساعاتی پیش) در اقدامی ضربتی یکی از چادرهای معترضان جنبش تسخیر وال استریت در واشنگتن را به محاصره در آورد.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت: در این اقدام حدود 50 پلیس ضد شورش آمریکا که برخی از آنها سوار بر اسب بودند، میدان "مک فرسون" را ساعات پیش از طلوع آفتاب امروز محاصره اما از اقدام سریع خودداری کردند.

 

این درحالیست که بیشتر خیابان های اطراف این میدان توسط خودروهای پلیس محاصره و مسدود شده بود.

 

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: معترضان آمریکایی "چادر رویاهای" خود را که به مجسمه وسط میدان آویزان کرده بودند به طور مسالمت آمیز  با دقت جمع کردند.

 

بر اساس اعلام رسانه های آمریکایی، پلیس در نظر دارد تا چادر معترضان را در محل اردوی آنها تفتیش کند و هرگونه تجهیزات خوابی را که در این چادرها وجود دارد و نه معترضان را از محل دور کند.

 

یکی از ماموران پلیس آمریکا خطاب به معترضان اعلام کرد: ما برای تخلیه اینجا نیامده ایم بلکه آمده ایم تا ببینیم که آیا معترضان از قوانین عدم برپا کردن چادر پیروی می کنند یا خیر.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت: بر اساس قوانین خدمات پارک ملی آمریکا تظاهرات کنندگان مجوز استفاده از اموال عمومی پارک ها را دارند اما مردم از خوابیدن در این پارک ها منع شده اند.

 

خبر محاصره چادر معترضان جنبش تسخیر وال استریت در واشنگتن در شرایطی گزارش می شود که برخی از قانونگذاران جمهوریخواه با طرح این سوال که چرا مقامات پارک های آمریکا بدون کنترل و نظارت اجازه خواب و برپایی چادر معترضان را از شروع پائیز داده اند،  اعلام کرده اند که این رویکرد می تواند انگیزه سیاسی داشته باشد.

 

پلیس پارک آمریکا نیز در واکنش به این اظهارات قانونگذاران کنگره در جلسه بازجویی در یکی از کمیته های فرعی مجلس نمایندگان با اشاره به اینکه به زودی جلوگیری از چادر زدن معترضان را اجرایی می کند، اعلام کرد: ممکن است معترضان به عنوان حق آزادی بیان خود به مدت 24 ساعت شب زنده داری کنند، اما باید از شر کیسه های خواب، بالش و سایر وسایلی که نشان دهنده چادر زدن معترضان است، خلاص شد.

 

جنبش تسخیر وال استریت از تاریخ 17 سپتامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به نابرابری های مالی و نفوذ پول در نظام سیاسی کشور آغاز شده است و با وجود روش های سرکوب پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد؛ جدیدترین برآوردهای انجام شده از شمار افراد دستگیر شده در جنبش های تسخیر نشان می دهد از زمان آغاز این جنبش تاکنون بیش از 6 هزار معترض در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها