کد خبر: ۳۸۰۸۰۲
زمان انتشار: ۱۶:۲۸     ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
آقای ظریف این سخن را برای خودتان هم تکرار کنید:
جا دارد آقای ظریف این سخن را یکبار برای خودشان هم تکرار کنند اکنون در زمین بازی با برجام چه کسی به صفر نزدیکتر است؟ ما یا غربی‌ها؟ و مشخص کنند که با این تفاسیر، از این انتخاب غلط و از مذاکره _ التماس به آمریکا که برای چندمین بار باز هم قرار است تکرار شود هنوز خسته نشده اند؟؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمدجواد ظریف روز گذشته در اجلاس اسلو با گلایه از طرف غربی به علت اتهام زنی های بی اساس و تحریم‌های شدید در مذاکرات هسته ای، گفته است" اگر به دنبال بازی با حاصل جمع صفر باشیم همه می بازیم" و همچنین گفته که"آنها بعد از اینکه از تصمیمات غلط خسته شدند به سراغ انتخاب‌های درست رفتند".



اینکه تاثیر تحریم‌های طرف غربی را در حد صفر بدانیم بسیار خوب است، هر چند که یادمان نمی رود حسن روحانی به منظور اجرایی شدن برجام حتی مشکل آب خوردن مردم را به تحریم‌ها مرتبط ساخت، اما در این بین نکاتی به ذهن میرسد:

در این نکته شکی نیست که نظام ناعادلانه غربی به رهبری آمریکا از هر ابزاری برای به زمین زدن جمهوری اسلامی ایران دریغ نخواهد کرد و این امر در طول سالیان سال اثبات شده است و هنگامی که غربی‌ها متوجه شدند با تحریم نمیتوانند مقابل پیشرفت علمی و هسته ای ما بایستند، به مذاکرات روی آوردند تا آنچه را میخواهند از طریق مذاکرات عملی کنند.

حاصل این مذاکرات هم بتن ریزی در قلب راکتور اراک و خروج اورانیوم غنی شده و آب سنگین و جمع آوری سانتریفیوژها بود و در مقابل به گونه ای بدعهدی و عمل کردند که رییس کل بانک مرکزی دستاورد برجام را "تقریبا هیچ" دانست و رهبر انقلاب هم با یادآوری عبور از خط قرمزها، اینگونه عمل کردن به برجام را "خسارت محض" خواندند.

جا دارد آقای ظریف این سخن را یکبار برای خودشان هم تکرار کنند اکنون در زمین بازی با برجام چه کسی به صفر نزدیکتر است؟ ما یا غربی‌ها؟ و مشخص کنند که با این تفاسیر، از این انتخاب غلط و از مذاکره _ التماس به آمریکا که برای چندمین بار باز هم قرار است تکرار شود هنوز خسته نشده اند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها