کد خبر: ۳۸۱۳۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
یک مسئول مقاومت در عراق با اشاره به سرعت بالای نیروهای عمل کننده در عملیات آزادسازی فلوجه اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات نیروهای حاضر در عملیات فلوجه ایجاد معبرهایی امن برای خروج ساکنان این شهر از منطقه درگیری بود که به دلیل عدم حضور سپر انسانی در دست تروریست ها عملیات فلوجه با سرعت بالایی انجام شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم آنلاین» از مناطق عملیاتی در عراق، دومین شهر بزرگ استان الانبار و اولین پایتخت ایدئولوژیک تروریست های تکفیری در 69 کیلومتری شمالغرب بغداد که از مهمترین مراکز عملیاتی تروریست ها در خاورمیانه به حساب می آمد در ادامه پیشروی و اجرای مراحل پایانی عملیات آزادسازی فلوجه به دست نیروهای ارتش و ضد تروریست عراق آزاد شد.
 
این متن خبری است که صبح دیروز از سوی حیدر العبادی ، نخست وزیر عراق در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.
 
عملیات فلوجه که از چهار محور جاده بین المللی در جنوب فلوجه، منطقه سجر، نعیمیه و منطقه صنعتی به اجرا درآمد در حالی وارد مرحله نهایی خود شده است که نیروهای عمل کننده بعد از محاصره مناطق "السجار" و "السقلاویه" و "الفلاحات" و منطقه "الحصی" توانستند خود شهر را نیز به محاصره در بیاورند و شهرک به شهرک اقدام به انجام عملیات پاکسازی کنند و تا جایی این پیشروی ها ادامه پیدا کرد که تروریست های داعشی در منطقه جولان در شمال شهر فلوجه در محاصره کامل نیروهای ارتش و پلیس و ضد تروریست عراق قرار گرفته اند.
 

از این رو خبرنگار «نسیم آنلاین» در عراق؛ در گفتگو با "ابو احمد" از مبارزان قدیمی عراقی و یکی از مسئولان مقاومت در این کشور در خصوص شرایط میدانی جنگ در فلوجه و بررسی وضعیت مردم این شهر و تروریست های محاصره شده در منطقه جولان اطلاعاتی کسب کرد که نشان می دهد کار تروریست ها در فلوجه تقریبا به اتمام رسیده و تروریست های داعشی حاضر در این شهر در ادامه برخورد با نیروهای ارتش و پلیس عراق تنها دو انتخاب مرگ یا تسلیم را پیش رو دارند.
 

به گفته "ابو احمد" فلوجه از قدیم مرکز تجمع سران حزب بعث عراق بوده و به این جهت از اهمیت خاصی در میان سیاسیون عراقی برخوردار است. همچنین از منظر اعتقادی این شهر جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت عراق دارد و این جایگاه به حضور مفتی های اعظم وهابی و 200 مسجد موجود در آن بر می‌گردد.

این مسئول مقاومت با اشاره به دلایل اهمیت فلوجه در عراق اظهار داشت: فلوجه از آن جایی به یک شهر خاص در میان مردم عراق تبدیل شد که این ویژگی ها نظر افسران ارشد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و سران القاعده را به خود جلب کرد و به همین سبب در یک مقطع زمانی در دوران اشغال عراق به دست نظامیان آمریکا و با کمک افسران ارشد (cia) این شهر به عنوان بهترین بستر برای تشکیل هسته های اولیه گروه های تروریستی تکفیری شناسایی شد، به شکلی که از آن روزها تا کنون خون هزاران شهید بی گناه با طراحی عملیات های تروریستی از این شهر در سرتاسر عراق بر زمین ریخته شده است.

وی با بیان اینکه این ویژگی ها و حضور هسته اولیه القاعده در این شهر باعث رشد بسیار سریع تروریسم داعشی در این منطقه شده است گفت: پس از ظهور داعش به عنوان شکل نوینی از تروریسم تکفیری در سوریه و گسیل آن ها به عراق، فلوجه از اولین مناطقی بود که به دلیل حضور سران وهابیت و تبلیغات گسترده آن ها در میان مردم که اکثرا با تهدید همراه بوده است، به سمت این گروه تروریستی گرایش پیدا کرد. این گرایش در حالی رخ داد که تعداد زیادی از اهل سنت این شهر در زیر سایه تهدید به اجبار در خط همراهی تروریست ها قرار گرفتند و مشاهده کردیم با حضور نیروهای ارتش و مقاومت در فلوجه و ایجاد معبری امن برای انتقال مردم، چه تعداد از ساکنان این شهر به داعش پشت کرده و به سمت نیروهای عراقی و اسلام حقیقی سرازیر شدند.
 

"ابو احمد" با اشاره به چگونگی ادامه پیشروی‌ها و اجرای مراحل عملیات فلوجه گفت: عملیات فلوجه در دو بخش خارجی که شامل مناطق حاشیه‌ای شهر بود و داخلی که بدنه شهر را شامل می شود به اجرا درآمد. در مرحله خارجی و برای آزادسازی مناطق هم جوار فلوجه نیروهای مقاومت و ارتش عراق در کنار یکدیگر اقدام به انجام عملیات کرده و توانستند با اجرای صحیح عملیات نه تنها مواضع از پیش تعیین شده را تثبیت کنند بلکه تعداد قابل توجهی از ساکنان منطقه را که در بند تروریستها بودند را از معبرهایی امن منتقل کنند.

این مسئول مقاومت در ادامه گفت: بعد از پایان مراحل عملیات در مناطق همجوار و حاشیه فلوجه نوار محاصره فلوجه تنگ تر و فشار بر روی تروریست ها بیشتر شد.در این مرحله نیروهای ارتش و ضد تروریست پلیس عراق وارد عمل شده و پیشروی ها را از محور جنوبی و شمالی آغاز کردند.این بخش از عملیات به بدنه شهر مربوط بوده و برای پاکسازی فلوجه کلید خورد.

وی با بیان اینکه محور جنوبی عملیات در داخل شهر فلوجه شامل مناطق "حی الشهداء اول و دوم" و "منطقه الخراء" بوده است اظهار داشت: نیروهای ارتش و ضد تروریست پلیس عراق با پیشروی از این مناطق و افزایش فشار بر تروریست ها همزمان هم ساکنان منطقه را خارج کرده و هم با تروریست ها به نبرد خانه به خانه مشغول بودند که اجرا و انجام چنین ماموریتی در نبرد با تکفیری بسیار کار سختی به شمار میرود.درکل نیروهای عراق بعد از ورود و پاکسازی این مناطق عملیات را به سمت مناطق "الرساله" و "حی النزال" و "حی الصناعی" هدایت کرده و توانستند مرکز شهر و ساختمان فرمانداری را از لوث تروریست ها پاکسازی کنند.

ابو احمد با بیان اینکه ظرف روزهای گذشته بیش از هزار نفر از ساکنان فلوجه از معبر امن "تقاطع السلام" خارج شدند گفت:  خروج این افراد از منطقه که تروریست ها با اقدامی وحشیانه از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده میکردند سرعت عملیات را بالا برد و باعث شد سازمان رزم عملیاتی حاضر در میدان نبرد فلوجه با خیالی نسبتا راحت تر به پیشروی ها و درگیری ادامه دهد.

این مسئول مقاومت با بیان اینکه سرعت عمل بالای نیروهای عمل کننده یکی از مهمترین دلایل پیروزی نیروها در فلوجه به حساب می آید اظهار داشت: حمله وسیع پلیس فدرال از چهار محور در غرب وجنوب غرب فلوجه وعملیات بغداد از شرق وجنوب شرق و پیشروی نیروی ضد تروریست و پلیس تاکتیکی الانبار عراق علی الخصوص پلیس فدرال در غرب و جنوب غرب فلوجه  وپیشروی سریع به مرکز فلوجه عامل اصلی پیروزی های عالی در فلوجه بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: عملیات آزادسازی و پیشروی نیروها در فلوجه در جریان است و این شهر تا پاکسازی نهایی چند روزی فاصله دارد. درگیری ها همچنان درقسمت قدیمی و بافت متراکم شهر ادامه داشته و وجود تعدادی از تروریست های داعشی که در منطقه جولان در شمال فلوجه در محاصره قرار دارند خود نشان از عدم اتمام عملیات در فلوجه است که با عنایت خدا به اتمام می رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها