کد خبر: ۳۸۱۵۷۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۰۱ تير ۱۳۹۵
گفت‌وگو ۵۹۸ با یکی از دانشجویان بورسیه پس از گذشت یک سال از دستور صریح رهبری:
وی در خصوص انتظارات دانشجویان در خصوص این مسئله از رهبر انقلاب گفت: دانشجویان بورسیه همه سرباز ولایت هستند و هیچ کدام از دانشجویان بورسیه انتظار نداشتند حاکم شرع و ولی امر مسلمین در 13 خرداد 94 آن جملات محکم و قاطع را در مورد موضوع بورسیه شدگان به زبان آورند و تعابیری همچون خلاف اخلاق و تدبیر و یکی از غلط ترین کارها به کار ببرند . این جملات در ذهن همه دانشجویان بورسیه حک شده است و دانشجویان بورسیه هیچ انتظاری از مقام معظم رهبری ندارد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، 13 تیرماه سال 94 رهبر انقلاب در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه با ورود به بحث بورسیه ها مواضعی قاطع و محکم گرفته و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. با گذشت یک سال از دستور رهبر انقلاب مبنی بر رسیدگی به این موضوع کماکان اتفاق خاصی درباره این مسئله نیفتاده است. به همین مناسبت گفتگویی با یکی از دانشجویان بورسیه در این خصوص انجام داده است.

ایشان در خصوص وضعیت این پرونده پس از گذشت یک سال از فرمان رهبری بیان داشتند: از نظر بنده به عنوان یک دانشجوی بورسیه که به طور کامل با این موضوع درگیر می باشد پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله بورسیه ها مسئولین وزارت علوم با همان نقشه راه قبلی به راه خود ادامه دادند و تغییری در روند آنها ایجاد نشد. این اتفاقات نشان می دهد که این افراد نقشه ای بلند مدت را برای این مسئله طراحی کرده بودند.

وی افزود: افرادی که به بهانه های واهی کسر معدل و کبر سن لغو بورس شدند کماکان لغو بورس هستند و شهریه های آنها به حساب دانشگاه ها واریز نشده است. تعداد کثیری از بورسیه شدگان که در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده اند و حکم بورسیه دارند همچنان با عدم نیاز دانشگاه ها رو به رو هستند.

این دانشجوی بورسیه ادامه داد: پس از سخنان رهبرانقلاب انتظار از قوه قضائیه این بود که به این مسئله ورود پیدا کند و ماجرا به طور کامل پیگیری کند که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. الان حدود یک سال از شکایت ما در قوه قضائیه می گذرد ولی هنوز به شکایت ما رسیدگی نشده است.

وی در خصوص انتظارات دانشجویان در خصوص این مسئله از رهبر انقلاب گفت: دانشجویان بورسیه همه سرباز ولایت هستند و هیچ کدام از دانشجویان بورسیه انتظار نداشتند حاکم شرع و ولی امر مسلمین در 13 خرداد 94 آن جملات محکم و قاطع را در مورد موضوع بورسیه شدگان به زبان آورند و تعابیری همچون خلاف اخلاق و تدبیر و یکی از غلط ترین کارها به کار ببرند. این جملات در ذهن همه دانشجویان بورسیه حک شده است و دانشجویان بورسیه هیچ انتظاری از مقام معظم رهبری ندارد.

ایشان تصریح کرد: افرادی که ادعا می کنند ولایتمدار و گوش به فرمان رهبری هستند باید پاسخگو باشند که بعد از یک سال چه اتفاقاتی افتاده است و به شکایات و درخواست های ما رسیدگی نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب دو مرتبه در سال 94 نهایت محبت را به دانشجویان بورسیه انجام دادند و در خصوص این موضوع صحبت کردند. خواسته و انتظار ما از دولت، وزارت علوم و قوه قضائیه می باشد که پس از یک سال به این موضوع رسیدگی کند و این پرونده را به سرانجام برساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها