کد خبر: ۳۸۱۷۳۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۰۱ تير ۱۳۹۵
دستگاه قضائی عراق اعلام کرد که بیش از 10 هزار بازداشتی از جمله 3000 متهم پرونده‌های تروریستی که تا ماه مه اتهامشان ثابت نشد را آزاد کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، عبدالستار بیرقدار، سخنگوی دستگاه قضائی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ دادگاه‌های کشور 10 هزار و 373 زندانی که اتهاماتشان تا ماه مه گذشته ثابت نشد را آزاد کرده‌اند. 8999 نفر از این تعداد در مراحل بازجویی و تحقیقات و 1374 تن دیگر در مرحله محاکمه آزاد شدند.

بیرقدار افزود:‌ 3456 تن از افرادی که آزاد شدند، طبق ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم متهم بودند.

دستگاه قضایی عراق در آوریل گذشته نیز بیش از نه هزار متهمی که در جریان تحقیقات اتهاماتشان ثابت نشد از جمله بیش از هزار متهم فعالیت‌های تروریستی را آزاد کرد.

مسئولان اهل تسنن عراق بر این باورند که بیشتر حکم‌های بازداشت که بر اساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم صادر می‌شود، متوجه مناطق سنی نشین مرکز، شمال و غرب این کشور است و بیشتر جنبه سیاسی دارد تا حقوقی و امنیتی.

جریان‌های سنی عراقی لغو ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم را خواستار هستند.

مظهر خضر، عضو ائتلاف فراکسیون‌های اهل تسنن پارلمان عراق نیز در گفتگو با آناتولی گفت:‌ تکرار مساله آزادی هزاران زندانی از زندان‌های عراق به دلیل کافی نبودن مدارک نشان دهنده آن است که نیروهای امنیتی عراق بر اساس اطلاعات دقیق دست به عملیات‌های بازداشت نمی‌زنند.

خضر افزود:‌ دولت بغداد بارها اعلام کرده برای جلوگیری از بازداشت‌های بی‌هدف شهروندان به اتهامات تروریستی تدابیری را در پیش گرفته است اما اعلام آزادی هزاران تن که برای ماه‌ها بدون دلیل بازداشت بوده‌اند، نشان‌دهنده استمرار بازداشت‌های بی‌هدف است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها