کد خبر: ۳۸۱۹۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۳ تير ۱۳۹۵
کاهو رطوبت بسیار خوبی دارد و رطوبت طبیعی بدن را تقویت و تأمین می کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزه داران بهتر است دو ساعت پس از افطار قدری کاهو و سکنجبین میل کنند، و اگر برای سحری میل غذا خوردن ندارند دست کم کاهو و سکنجبین را در وعده ی سحر از دست ندهند.

کاهو رقیق کننده نسبی خون  است و از آنجایی که رطوبت کافی را به بدن می رساند و باعث چاقی نمی شود اما مصرف آن در افراد با مزاج سرد و رطوبتی، به دلیل افزودن بر میزان رطوبت های بدن، منجر به پف  آلودگی و افزایش حجم و سایز بدن می  شود. مصرف کاهو همراه با سرکه به صورت سالاد اشتها را تحریک می  کند .

در طب سنتی مزاج کاهو سرد و تر است و   سکنجبین  مزاج گرم و خشک دارد به این دلیل که سکنجبین از ترکیب  سرکه  و عسل درست می  شود که به اندازه معین جوشانده شده و اثرات گرم و خشکی را بر جای می  گذارد، در واقع اثرات گرم و خشک سکنجبین با اثرات سرد و تر کاهو تا حدودی یکدیگر را خنثی می  کنند. با توجه به اینکه کاهو خواب آور، مسکن و ضد درد است می  تواند به همراه سکنجبین مصرف شود و عارضه ای نیز به همراه نداشته باشد.

در واقع سکنجبین نفوذ مواد را در بدن بیشتر می  کند، باز کننده عروق بدن و مجاری است و خون بدن را تمیز می کند، از این جهت مصرف سکنجبین به تنهایی و یا با کاهو می تواند اثرات خوبی را بر بدن برجای بگذارد و به دلیل گرم و خشک بودن سکنجبین عوارض آن نیز با کاهو دفع می  شود، در نتیجه این دو ماده عوارض یکدیگر را خنثی می  کنند اما اثرات مثبت یکدیگر را خنثی نمی  کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها