کد خبر: ۳۸۲۲۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۰۵ تير ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، استقلال در فاصله 24ساعت دو مهاجم نوك جديد خريد؛ ابتدا كاوه رضايي قراردادش را با آبي‌ها ثبت كرد و پس از آن هم آرش افشين استقلالي شد تا دو گزينه‌اي كه كم‌وبيش اسم‌شان در اطراف باشگاه پرسپوليس به گوش مي‌رسيد، به تيم رقيب پيوسته باشند. اين البته اولين ضربه‌اي نيست كه كاوه و آرش به پرسپوليس مي‌زنند. اين دو نفر به شكل عجيبي ظرف دو سال، دو جام را از پرسپوليس گرفته‌اند. اينكه مي‌گوييم «عجيب» به خاطر آن است كه هر دوي آنها در متن اشتباهات بزرگ داوري عليه سرخپوشان قرار داشته‌اند؛ اشتباهاتي كه هر كدام تا مدتها فضاي فوتبال ايران را تحت تاثير خودش داشت. اواسط نيم‌فصل دوم ليگ سيزدهم پرسپوليس و فولاد در شرايطي به مصاف هم رفتند كه اين دو تيم مدعيان اصلي فتح عنوان قهرماني محسوب مي‌شدند. بنابراين بازي مستقيم آنها در دور برگشت مي‌توانست كليدي و حياتي باشد. اين مسابقه نزديك، تا آخرين لحظات با نتيجه مساوي در جريان بود، اما در دقيقه90 اتفاق جنجالي مسابقه رخ داد و آرش افشين با خطاي هند دروازه پرسپوليس را باز كرد. هند افشين در آن صحنه كاملا واضح بود و شايد همين مساله باعث شد نيلسون كوريا بعد از پايان مسابقه تا رختكن دنبال داور بدود و اعتراض كند. با اين همه، رفتار او و ساير پرسپوليسي‌ها نتيجه‌اي نداشت. داور گل را پذيرفته بود و اين يعني مسابقه‌اي كه بايد براي هر كدام از دو تيم مدعي يك امتياز به ارمغان مي‌آورد، فقط به خاطر يك اشتباه داور، ناگهان فولاد را در جدول سه امتياز نسبت به پرسپوليس پيش انداخت!

داستان كاوه رضايي اما نزديك‌تر است. موضوع به مسابقه پرسپوليس و ذوب‌آهن در مرحله يك‌چهارم نهايي جام حذفي باشگاه‌هاي كشور در همين فصل گذشته مربوط مي‌شود؛ جايي كه كاوه همان اوايل بازي با ايمان صادقي تك‌به‌تك شد و توپ را بيرون از محوطه جريمه به سينه او كوبيد، اما داور اين صحنه را خطاي هند گلر قرمزها تشخيص داد و صادقي را يكضرب اخراج كرد. پرسپوليس 100دقيقه 10نفره در زمين حريف مقاومت كرد، اما در آخرين دقايق وقت‌هاي اضافه دوم در اثر اشتباه قديمي‌پور گل خورد و از جام حذفي كنار رفت. ذوب‌آهن با همين پيروزي صعود كرد و آخرش قهرمان اين جام شد. حالا آنها سهميه مستقيم حضور در ليگ قهرمانان را دارند، اما در صورت كاهش سهميه‌هاي ايران، پرسپوليس به عنوان نايب‌قهرمان ليگ بايد در پلي‌آف شركت كند!

اگر قرار است شگفتي‌تان در مورد داستان مشابه دو خريد جديد استقلال كامل شود، اين نكته را هم به ياد داشته باشيد كه داور هر دو مسابقه جنجالي مورد اشاره، يدالله جهانبازي بود؛ مردي كه در اهواز برخورد توپ به دست آرش افشين را هند تشخيص نداد، اما در اصفهان اصابت توپ به سينه صادقي را هند گرفت و اخراجش كرد!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها