کد خبر: ۳۸۲۲۴۴
زمان انتشار: ۱۶:۰۳     ۰۵ تير ۱۳۹۵
ملي‌پوشان واليبال كشورمان در سومين و آخرين ديدار هفته دوم ليگ جهاني مقابل صربستان ميزبان، تنها تيم بدون شكست اين مسابقات صف آرايي مي‌كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومي فدراسيون واليبال، تيم ملي واليبال ايران در سومين ديدار هفته دوم ليگ جهاني شنبه شب از ساعت 21:30 به مصاف ميزبان اين هفته از رقابت ها، صربستان خواهد رفت. حريف سوم ايران كه روزهاي بسيار خوبي را پشت سر مي گذارد تا قبل از ديدار مقابل ايران در تمام بازي هاي خود برنده ميدان بوده است و تمام اين پيروزي ها با 3 امتياز همراه بود. آنها روسيه، لهستان، بلغارستان (2 بار) و برزيل را شكست داده اند و حالا در ديداري خانگي و در سالن 8500 نفري آلكساندر نيكوليچ ميزبان ايران هستند تا با بهترين نمايش هفته دوم ليگ جهاني را هم پشت سر بگذارند.

تيم ملي واليبال كشورمان هم كه در طول يك ماه اخير با پشت سر گذاشتن رقابت هاي انتخابي المپيك در ژاپن عازم تهران و سپس ريو و بعد از آن بلگراد شده است و در اين مدت چهار نوع آب و هوا و زمان را تجربه كرده، با وجود همه اين شرايط و خستگي ها آخرين مسابقه خود را در هفته دوم مقابل صربستاني كه در روز هاي خوبش به سر مي برد، برگزار خواهد كرد.

از نكات جالب توجه اين ديدارايران و صربستان مي توان به موارد زير اشاره كرد:

* صربستان ركورد دار ليگ جهاني 2016 تا به اينجاي كار است چرا كه آنها تنها تيم بدون شكست و 15 امتيازي مسابقات محسوب مي شوند.
* دو تيم در حالي به مصاف هم مي روند كه ايران با 2 برد در مكان هشتم و صربستان با 5 پيروزي صدرنشين است.
* ايران و صربستان سابقه 5 بازي مقابل يكديگر را دارند كه اين اولين ديدار دو تيم به ميزباني صربستان خواهد بود.
* ايران بارها براي برگزاري اردوها و بازي هاي تداركاتي راهي صربستان شده است اما اين اولين بازي رسمي آنها در بلگراد است.
* اين ديدار سومين بازي دو تيم در تاريخ ليگ جهاني محسوب مي شود كه در بازي هاي گذشته سهم هر تيم يك برد 3 بر 2 مقابل ديگري بوده است و هر دو بازي در تهران سالن 12 هزار نفري برگزار شده است.
* در 3 بازي ديگر دو تيم اين طور رقم خورده است: ايران 3 – صربستان 2 (جام جهاني 2011)، ايران صفر – صربستان 3 (انتخابي المپيك 2010 لندن) و ايران 3 – صربستان يك (قهرماني جهان 2014)
* ايران تا به حال 4 مربي صربستاني را در راس كادر فني تيم هاي ملي خود ديده است كه كياچ، زوران گاييچ و اسلبودان كواچ در تيم ملي بزرگسالان مربيگري كرده اند و يويستا ستكويچ مدت ها سرمربيگري تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان ايران را بر عهده داشت.
* به گفته سرمربيان تيم ها سخت ترين بازي ها در بلگراد مقابل ميزبان است چرا كه دماي شهر بالا و شرجي است و جمعيت حاضر در سالن براي تشويق تيم ميزبان محل بازي را گرم تر از هميشه مي كند كه معمولا تيم هاي حريف عادت به بازي در چنين شرايطي را ندارند.
* بر خلاف ساير تيم ها كه بازيكنان پشت خط امتيازآورترين هاي تيم محسوب مي شوند براي صربستان سرعتي زن آنها سركو ليسيناچ با 69 امتياز و براي ايران محمد جواد معنوي نژاد با 60 امتياز، بيشترين سهم را در جمع آوري امتياز داشتند. اين در حاليست كه امير غفور به دليل مصدوميت در تهران به سر مي برد و شهرام محمودي احساس درد را در زانو در مسابقات به همراه خود دارد.
* ليسيناچ و محمد موسوي رقابت نزديكي در جدول بهترين مدافعان ليگ جهاني دارند و پا به پاي هم در جمع 10 بازيكن برتر قرار دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها