کد خبر: ۳۸۲۴۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب در مراسم گرامی داشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رعایت اخلاق انتخاباتی را یک اصل مهم عنوان و نامزدهای انتخابات را به رعایت این نکات توصیه کرد.

وی بیان داشت: یک خطر بزرگ که از لحاظ اخلاقی جامعه را تهدید می کند این است که به نام افشاگری سعی کنیم با غیبت و تهمت همدیگر را خراب و ضایع کنیم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در همین یکی دو روز اخیر با وجود اینکه من در صحنه نیستیم و سعی کرده ام در حاشیه باشم، اما در عین حال با تلفن ها و پیام های زیاد مرتب ما را زیر فشار قرار می دهند که باید این گونه و آن گونه شود.

وی همه گروه ها و افراد را به رعایت قانون فراخواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که تاییدات و رد صلاحیت ها باید در حد معقول باشد، نه افراط و نه تفریط.

رییس دانشگاه قم اضافه کرد: اگر بنا باشد افراط صورت گیرد، ممکن است کار به جایی برسد که عمرو عاص ها و ابوموسی اشعری ها هم اگر ثبت نام کنند تایید شوند، از سویی دیگر اگر تفریط شود مالک اشترها، محمدبن ابی بکرها، ابوذرها و سلمان فارسی ها هم اگر ثبت نام کنند و سخت گیری زیاد باشد ممکن است اینها هم رد صلاحیت شوند و باید توجه داشته باشیم که هر دو روش درست نیست.

وی بداخلاقی های انتخاباتی را نکوهش کرد و گفت: دیشب آقایی که در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده حضور داشت، به من زنگ زد و نسبت به رقیب خود یک سری حرف هایی بیان کرد که از کفر و ارتداد و فساد اخلاقی بالاتر نمی شود اسمی برای آن گفت. وقتی از مقامات امنیتی ذیربط سؤال می کنیم که وضعیت چگونه است آنها می گویند چیزی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی اضافه کرد: یک شخصیت امروز به من گفت درباره یک شخص تاکنون از ما سؤال شده و ما گفتیم هیچ مشکلی نسبت به نظام و ولایت ندارد، من امروز پیگیری کردم دیدم رقیب انتخاباتی او به من زنگ می زند و طوری این آقا را معرفی می کرد که گویی از کافر و بوش خیانتکار و جنایتکار بدتر است.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن ناپسند توصیف کردن این گونه برخوردها و بداخلاقی های سیاسی و انتخاباتی ابراز داشت: چرا باید ما این گونه باشیم، برای اینکه پست و مقامی بدست آوریم این گونه رقیب خود را تخریب می کنیم؟

وی با تاکید براینکه باید از ظن و بدگمانی پرهیز کنیم و به بهانه مسائل انتخاباتی و سیاسی همدیگر را تخریب نکنیم، اظهار داشت: همه بایستی اخلاق انتخاباتی و سیاسی را مراعات کنند، اخلاق باید در حوزه سیاست بسیار کاربرد داشته باشد، چراکه اخلاق تنها شخصی نیست.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی زعما و رؤسای قوا، بیان داشت: نباید به گونه ای رفتار کنیم که قصورات خود را به گردن دیگران بیندازیم، این مساله آفاتی را به دنبال دارد، اگر عیب و نقصی دارید و به شما گفته می شود، قبول کنید و در صدد رفع آن برآیید.

رییس دانشگاه قم با تاکید بر اینکه اخلاق اسلامی در حوزه سیاست و حکومت باید مراعات شود، اظهار داشت: راه خروج از مشکلات اقتصادی، سیاسی و نظامی رعایت تقوا و توکل به ذات اقدس اله است.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود نظام اسلامی ایران را مورد عنایت و توجه حضرت صاحب الامر(عج) دانست و با اشاره به در پیش بودن 22 بهمن، تصریح کرد: مردم در 22 بهمن بهتر از همیشه در صحنه حاضر خواهند شد و حماسه دیگری را خلق خواهند کرد و با فریادهای شان گوش دشمنان را کر خواهند کرد.

وی گفت: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که 12 اسفندماه برگزار خواهد شد نیز ملت انقلابی و متعهد ما همچون گذشته و حتی پرشورتر از همیشه در صحنه حاضر شده و بهترین ها را برای نمایندگی مجلس انتخاب خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها