کد خبر: ۳۸۲۸۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۰۹ تير ۱۳۹۵
مسؤولین دانشگاه کاشان در مقابل درخواست توضیحات بیشتر و روشنگری پیرامون یک واقعه آشکار توسط دبیر جامعه اسلامی دانشجویان وی را به صورت تلگرامی به هیات نظارت دعوت کرد!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دانشگاه کاشان در یکی دو سال گذشته به واسطه برخوردهای شدید با بورسیه ها، اعلام عدم نیاز به آنان و اخیرا به دلیل حواشی صورت گرفته در مورد یک اتفاق هولناک دیگر، به خبرسازترین دانشگاه در سطح نظام آموزش عالی ایران تبدیل شده است.

مسؤولین این دانشگاه به صورت مداوم با اقدامات و فشارهای خود شگفتی جدیدی خلق می کنند و در مقابل واکنش های منفی افکار عمومی نیز، در کنار عدم پاسخگویی از روش‌های خاص خود در سرکوب کردن نگاه های مخالف، استفاده می کنند.

یکی از عجیب ترین اقدامات مسؤولین دانشگاه کاشان، اخیرا در مواجهه با دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان، اتفاق افتاده است.

مسؤولین این دانشگاه در مقابل درخواست توضیحات بیشتر و روشنگری پیرامون یک واقعه آشکار توسط دبیر جامعه اسلامی دانشجویان، پرونده وی را با عنوان شگفت آور " نشر اکاذیب و افترا" به هیات نظارت دانشگاه برده اند تا آخرین کورسوهای نقد منصفانه و آزادیخواهی را درون تشکل های دانشجویی این دانشگاه کور کنند. این نوع رفتار دقیقا بر خلاف مشی مورد پسند مقام معظم رهبری در زمینه آرمانخواهی تشکل های دانشجویی است.

پیش از رسیدن نامه رسمی به دبیر تشکل، معاون فرهنگی دانشگاه کاشان، از دبیر جامعه اسلامی برای حضور در هیات نظارت به صورت تلگرامی دعوت کرده است که اینگونه دعوت ها تنها در دانشگاه کاشان، مرسوم بوده و رسمیت دارد.

سکوت نهادها و مجامع قضایی در مقابل اتفاقات رخ داده در دانشگاه کاشان در دو سال گذشته بالاخص در قضیه بورسیه ها، سبب شده است که مسؤولین این دانشگاه، تاب کمترین نقد یا سخن مخالفی را از دست داده و به هر ترتیب ممکن در صدد خاموش کردن تفکر مقابل برآیند.

مسؤولین دانشگاه کاشان در سال‌های اخیر به صورت کاملا غیر قانونی، اساتید نخبه، متعهد و انقلابی را از دانشگاه اخراج کرده و در مقابل سوالات بی پایان افکار عمومی، راه سکوت را در پیش گرفته اند.

در میان اساتید بورسیه اخراج شده از این دانشگاه، نام یکی از اساتید به چشم می خورد که در سال 2015،چندین رتبه اول تا پنجم را در زمینه تعداد نشر مستندات علمی در نمایه اسکوپوس به دست آورده است.

این دانشگاه علت برخورد با این اساتید انقلابی، ازجمله استاد مورد وصف را ناتوانی علمی عنوان کرده و پیگیری موضوع بازگشت اساتید را نشر اکاذیب تلقی می کند.

در هر حال انتظار می‌رود ساختار مدیریتی دانشگاه دارالمومنین کاشان، با تغییرات مدیریتی صحیح به روال گذشته خود بازگردد و از حاشیه آفرینی بی پایان و تمام نشدنی در موارد مختلف و تحمیل کردن صدمات جدی به بورسیه‌ها و نظام، دست بردارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
۰
۰
با سلام و احترام
صحبت شما در مورد برخورد چكشي مسئولين دانشگاه كاشان بسيار صحيح و منطقي است.
برخورد آنها با دانشجويان بورسيه و حتي فارغ التحصيلان آن، نه تنها چكشي، بلكه توهين آميز و همراه با تحقير و توهين است.
بنده فارغ التحصيل دكتري برنامه ريزي درسي هستم. هم در زمان دانشجويي جهت جايابي به آنها مراجعه نمودم و با توهين و تحقير و بي حرمتي مواجه شدم.
هم حدود يك ماه پيش كه تلفني پيگير نامه جايابي خود شدم ، با رفتار تند و چكشي و مغرضانه آنان در برابر نيروهاي متدين بورسيه مواجه شدم. در صورت لزوم مي توانم نام اشخاص توهين كننده را هم براي شما بيان كنم.
به هر حال خدا به داد دل دانشجويان بورسيه آنان برسد. بندگان خدا بايد هم سختي گذران دوره دكتري را تحمل كنند و هم رفتارهاي مغرضانه و تند همراه با توهين و تحقير متوليان دانشگاه را متحمل شوند.
البته اين رفتارها نشان از بغض و كينه آنان نسبت به توانمندي موجود دانشجويان بورسيه و احساس ضعف و حقارت در وجود خودشان است.
با تشكر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها