کد خبر: ۳۸۳۰۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۰ تير ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، رئیس جمهور فرانسه برگزاری هرگونه همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا را رد کرده است.

به گزارش رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز پنجشنبه در سخنانی ضمن رد احتمال برگزاری همه پرسی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تاکید کرد: انتخابات آتی ریاست جمهوری فرصتی برای رای دهندگان خواهد بود تا در خصوص سیاست اروپایی که خواستار آن هستند، تصمیم گیری کنند.

با روشن شدن نتایج همه پرسی هفته گذشته بریتانیا، درخواست ها برای برگزاری همه پرسی مشابه در فرانسه نیز افزایش یافته است. 52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند.

امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد فرانسه و آلن ژوپه نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری 2017 این کشور خواستار اصلاحات ساختاری در پروژه اروپایی شده اند.

تنها جبهه ملی فرانسه تاکنون خواستار برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا شده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که 55 درصد فرانسوی ها خواستار برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا نیستند و 45 درصد مردم از این همه پرسی حمایت می کنند.

مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی تاکید کرد که انگلیس بعد از همه پرسی خروج به آخر راه نرسیده است. هیچ کدام از عواقب فاجعه باری که پیش بینی شده بود اتفاق نیافتاده است.

وی همچنین تاکید کرد که اگر وی سال آینده به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شود یک همه پرسی درباره اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. ما می خواهیم استقلال خود را برگردانیم. ما نمی خواهیم اتحادیه اروپا برای ما تصمیم بگیرد که چه کسی به کشور ما بیاید و چه کسی اجازه دارد در اینجا بماند.

لوپن این اظهار نظر مبنی بر اینکه خروج فرانسه از اتحادیه اروپا خودکشی اقتصادی است را رد کرده و ضمن تمجید کشور سوئیس گفت: کشورهایی وجود دارند که ( خارج از این اتحادیه) خوب پیش می روند؛ از جمله کشور سوئیس.

وی افزود: برای اروپا به عنوان یک پروژه صلح بزرگ تنها تمسخر و تحقیر باقی مانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها