کد خبر: ۳۸۳۳۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۳ تير ۱۳۹۵
شمارش آراء انتخابات پارلمانی استرالیا همچنان ادامه دارد با این حال بسیاری از کارشناسان می گویند که دولت آینده نیز ائتلافی خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، شمارش آراء انتخابات پارلمانی استرالیا همچنان ادامه دارد و نتیجه قطعی آن هم با توجه به فشرده بودن رقابت میان احزاب محافظه کار و کارگر حداقل تا چند روز آینده نامعلوم خواهد بود.

تا اینجای کار سرنوشت  هفت کرسی از ۱۵۰ کرسی مجلس نمایندگان همچنان نامعلوم است اما با برآورد کمیسیون انتخاباتی استرالیا حزب اپوزیسیون کارگر موفق به کسب ۷۰ کرسی در برابر ۶۸ کرسی شده است که به  ائتلاف لیبرال ملی حاکم تعلق خواهد گرفت. در این میان پنج کرسی هم به نمایندگان مستقل و احزاب اقلیت رسیده است.

البته انتظار می رود که با معلوم شدن تکلیف هفت کرسی باقی مانده، «مالکوم ترنبول» نخست وزیر فعلی و رهبر ائتلاف محافظه کار به ۷۶ کرسی لازم برای تشکیل دولت جدید دست یابد حال آنکه به باور بسیاری از تحلیلگران در این انتخابات پارلمانی نیز هیچ یک از احزاب موفق به کسب رای اکثریت نشده و در نهایت مجبور به تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.

اگر چنین حالتی پیش بیاید، هم ترنبول و هم «بیل شورتن» رقیب وی از حزب کارگر، شانس رایزنی با نماینگان مستقل و احزاب خرد را برای تشکیل دولت ائتلافی خواهند داشت.

در انتخابات دیروز شنبه استرالیا، برای نخستین بار در تاریخ این کشور ۱۵۰ کرسی مجلس نمایندگان و ۷۶ کرسی مجلس سنا به طور همزمان به رای گذاشته شد. این همزمانی محصول انحلال پارلمان از سوی ترنبول با استناد به قانونی بود که به وی اجازه می داد در صورت عدم موافقت مجلس سنا با یک لایحه برای دو دور متوالی از قدرت خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام استفاده کند.

امید وی در اجرای این تصمیم، تغییر ترکیب سنا و جایگزینی نمایندگان مستقلی بود که با اصلاحات اقتصادی وی مخالف هستند – تصمیمی که به عقیده بسیاری از کارشناسان یک قمار سیاسی  با نتیجه ای غیر قابل پیش بینی است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها