کد خبر: ۳۸۳۶۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۵ تير ۱۳۹۵
نمونه ای از تفکر اصلاحاتی صاحبان فیش های نجومی:
بنابر اطلاعات موجود، با تقسیم این مبلغ بین هفت نفر عضو هیات مدیره، متوجه میشویم که هر یک از آنها علاوه بر دستمزد سالیانه، مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. این میزان پاداش از پاداش پرداختی بزرگترین بانکهای خصوصی کشور هم بیشتر است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شرکت "فروسيليس ايران (سهامي عام)"، بر اساس مصوبات مجمع عمومي نود و چهار، پاداش هيئت مديره را بیش از يك ميليارد و هفتصد میلیون تومان در نظر گرفته است كه اين ميزان پاداش به اعضاي هيئت مديره (که تنها در انحصار یک خانواده است) در طول نيم قرن فعاليت بورس اوراق بهادار تهران بي‌ سابقه بوده است.

بنابر اطلاعات موجود، با تقسیم این مبلغ بین هفت نفر عضو هیات مدیره، متوجه میشویم که هر یک از آنها علاوه بر دستمزد سالیانه، مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند که با یک حساب ساده میتوان پی برد این مبلغ پاداش برابر با حقوق سیصد کارگر (بر اساس حداقل دستمزد هشتصد و دوازده هزار تومانی امسال) و یا به بیان دیگر برابر با حقوق بیست و پنج سال یک کارگر است.



جالب است بدانید این میزان پاداش از پاداش پرداختی بزرگترین بانکهای خصوصی کشور هم بیشتر است. نکته دیگر آنکه بنیان گذار این شرکت در دوران اصلاحات به مدت چهار سال عضو شورای مشورتی وزیر صنایع و معادن بود.

این را هم بدانید که بر اساس مصوبه مجلس در مهر ماه نود و چهار ،پاداش هیات مدیره شرکتهای سهامی عام نباید از سقف سه درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام پرداخت میکنند تجاوز کند و برای هر عضو موظف هیات مدیره این میزان نباید از معادل یک سال حقوق پایه وی بیشتر شود.

جا دارد نهادهای مسئول به صورت قاطع علاوه بر حقوقهای نجومی، پاداشهای نجومی را هم رصد و رسیدگی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
۱
۰
باید مجموع سالانه حقوق و مزایا و پاداش و کارانه و حق جلسه و .... ، مجموعشان در سال تا یک عدد معین باشد .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
۲
۰
پول ها باید به بیت المال برگردد.
پاسخ
lمحمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۵
۲
۰
نمیدونم حرف درستی است که آقای جهانگیری قبل از معاون اول بودن بیش از 700 میلیون تومان بعنوان پاداش از بیت المال غارت کرده است اگه واقعا درست باشد وای بر دولت تدبیر وامید که سر دسته دزدها را معاون اول کرده است ضرب المثل است میگن هر چه بکند نمکش میزنند وای به روزی که بکندد نمک ناسلامتی آقای جهانگیری رئس مبارزه با فساد اقتصادی است یه نفر لازم که یقه جهانگیری بگیرد اون نفر واقعا وجود دارد یه نه .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۵
۰
۱
این را هم بدانیم که
اینها چند صد سال هم بدوند
به پای محمود نمی رسند
پاسخ
مهدی
United States
۲۱:۵۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۵
۱
۰
مدیران در برابر پزشکان متخصص چیزی نمیگیرند . یک پزشک متخصص ماهی از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان پول میگیرد ولی صدایی از کسی در نمیاد. یعنی یک پزشک متخصص حقوق صد سال کارگر را یک ماهه میگیرد. هم مدیران و هم پزشکان نباید این میزان حقوق دریافت کنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
۱
۰
این که تازگی نداره بیچاره کرباسچی شهردار سابق تهران هم به مدیرهاش کلی پاداش می داد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها