کد خبر: ۳۸۴۳۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۲۱ تير ۱۳۹۵
دهقان:
نماینده مجلس گفت: ما محدودیتی برای خرید هواپیما از دیگر کشورهای دنیا نداریم. مگر کشورهای شرقی از آمریکا هواپیما می‌خرند که ما خودمان را به آمریکا محدود کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه 598، محمد دهقان، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با دانشجو، درباره اقدامات اخیر آمریکا و متحدانش علیه ایران به بهانه آزمایش موشک‌های بالستیک گفت: از همان آغاز مذاکرات برای افرادی که شناخت دقیقی از خوی استکباری آمریکا داشتند این وضعیت قابل پیش‌بینی بود. آمریکایی‌ها دنبال این هستند که صنعت هسته‌ای ما را متوقف کنند اما حق طبیعی مردم ایران برای تجارت آزاد را ندهند.

وی افزود: الآن چند ماه از انعقاد قرارداد موسوم به برجام گذشته است. آمریکایی‌ها هنوز بخش مهمی از تحریم‌ها را نگه داشته‌اند و به دنبال این هستند که به ایران فشار بیاورند. برخی از سیاستمداران آمریکایی صراحتاً این نیت خودشان را بر زبان می‌آورند که زمانی ما تحریم‌ها لغو می‌کنیم که ایران رفتار منطقه‌ای خود را تغییر دهد و برنامه موشکی خود را متوقف کند.

دهقان با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران اظهار داشت: حتی اگر اوباما این قانون را وتو کند، شرایط لغو تحریم‌ها دچار پیچیدگی خاصی شده است. دوره ریاست جمهری اوباما رو به پایان است و نامزدهای انتخابات آتی هم در مخالفت با ایران دارند از هم سبقت می‌گیرند و انگیزه‌ای برای لغو تحریم‌ها ندارند.

نماینده طرقبه و چناران افزود: مسئولان ما باید مراقبت کنند با این بازی‌های آمریکا ملت ایران تحقیر نشود. ما محدودیتی برای خرید هواپیما از دیگر کشورهای دنیا نداریم. مگر کشورهای شرقی از آمریکا هواپیما می‌خرند که ما خودمان را به آمریکا محدود کرده‌ایم?

وی افزود: کشورهایی مثل روسیه و چین هواپیماهای خوبی تولید می‌کنند که میلیاردها نفر از مردم دنیا از آنها استفاده می‌کنند. اگر هدف خرید هواپیما است چرا باید ملت ایران را دربرابر غربی‌ها کوچک کنیم؟ به نظر من این اشتباهی بود که دولتمردان ما با هر انگیزه‌ای انجام دادند و ادامه این روند به نفع کشور نیست.

دهقان درباره وضعیت اجرای برجام گفت: مقام معظم رهبری از نظارت بر برجام گلایه کردند. به نظر من در موضوع برجام نیاز به نظارت دقیقی داریم. نمی‌شود خود مجریان ناظر هم باشند. الآن اینگونه است و اینها به خاطر تعصبی که نسبت به حرف‌های گذشته خودشان دارند خیلی تمایل ندارند نظارت را جدی بگیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها