کد خبر: ۳۸۵۲۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۸ تير ۱۳۹۵
اولين محموله از موشك‌هاي سامانه اس ۳۰۰ وارد ايران شد؛ موشك‌هايي كه وارد كشور شده، مخصوص استفاده در سامانه موشكي S۳۰۰-PMU۲ هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، قرارگاه پدافند هوايي ارتش كه از ساليان اخير كار ايجاد يك شبكه يكپارچه پدافندي را پيگيري مي‌كرد، پس از انجام مراحل امنيتي و نظامي، در ساليان اخير موفق به تاسيس اين شبكه پدافندي شده است. اين قرارگاه حالا توسط اين شبكه يكپارچه كه سراسر كشور را دربرگرفته، امنيتي بسيار بالا براي آسمان كشور به وجود آورده است.

اما در ماه‌هاي اخير با ورود و رونمايي از اولين محموله از ادوات سامانه موشكي اس 300، توان پدافندي اين قرارگاه به شدت افزايش يافته است، به‌طوري كه تا پايان سال جاري و بنابر آنچه كه امير اسماعيلي فرمانده اين قرارگاه اعلام كرده، اولين سامانه موشكي اس 300 تا پايان امسال، استقرار عملياتي خواهد يافت.

اولين محموله از "موشك‌هاي سامانه موشكي اس 300" نيز اخيراً وارد كشور شده و اين نشان از عزم جدي ايران و قرارگاه پدافند هوايي براي واردكردن اين سامانه موشكي پيشرفته به چرخه پدافند هوايي كشور، دارد.

در حال حاضر 3700 نقطه كشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوايي قرار دارد كه حاصل زحمات شبانه‌روزي قرارگاه پدافندي هوايي است، به‌طوري كه ايكائو يا همان سازمان بين‌المللي هوانوردي نيز امنيت بالاي آسمان ايران را ستوده است.

براساس اين گزارش، اس300 در حال حاضر يك خانواده است و انواع مختلفي از اين سامانه با كاربردهاي متفاوت در وزارت دفاع روسيه توليد شده است. هم‌اكنون اس300 پي‌ام‌يو (S-300PMU) به‌عنوان يكي از مرگبارترين و پيشرفته‌ترين سامانه‌هاي موشكي خانواده اس300 شناخته مي‌شود. آن‌ طور كه روس‌ها اعلام كرده‌اند، زمان آماده‌سازي اين نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقيقه‌ است كه اين خود يكي از ويژگي‌هاي مهم سامانه موشكي اس300 پي‌ام‌يو به شمار مي‌رود.

يكي از بهترين مدل‌هاي سري P سامانه موشكي اس 300، سامانه‌هاي پي ام يو 2 هستند كه رادار كشف هدف اين سامانه 64N6E Big Bird نام دارد و مي‌تواند حدود 200 هدف را كشف و همزمان 12 هدف را رهگيري كرده و اطلاعات به‌دست آمده را به رادار كنترل آتش يا همان رادار درگيري سامانه موشكي منتقل كند.

برد درگيري با اهداف توسط سامانه موشكي اس 300، 200 كيلومتر اعلام شده است.


رادار پرنده بزرگ (Big Bird) در ايران

در مراسم رژه همچنين، ادوات ديگري از سامانه موشكي اس 300 رونمايي شده بود كه به تفكيك تصاوير آنها را در ذيل مي‌توانيد ببينيد:



پست فرماندهي


سامانه UNIVERSAL


رله ارتباطي اس 350


خودرو كِشنده

علاوه بر اين تجهيزات، چند روز بعد نيز شبكه خبري العالم تصاويري پخش كرد كه نشان مي‌داد، پرتابگرهاي اين سامانه موشكي نيز وارد كشور شده است، تصويري از اين پرتاب‌گر در يكي از بزرگراه‌هاي كشور را در ذيل ببينيد:

با ورود اين تجهيزات، مشخص شد كه قطعا پيشنهاد قبلي روس‌ها مبني بر فروش سامانه موشكي آنتي 2500 محقق نشده و با اصرار ايران، سامانه موشكي اس 300 پي ام يو، وارد كشور شده است اما اين تجهيزات نشان نمي‌داد كه كدام مدل از اس 300ها وارد كشور شده است.

ايران، در سال 2007 قرارداد خريد سامانه موشكي S300-PMU1 را با روس‌ها امضا كرده بود كه با عدم تحويل آن به ايران و گذشت ساليان دراز، خط توليد اين سامانه در روسيه، كلا متوقف شده بود و ايران هم ديگر خواهان آن مدل از اس 300 نبود، لذا ايران و روسيه توافق كردند كه قرارداد را به‌روز كنند كه اين اتفاق سال گذشته رخ داد و تهران - مسكو، قرارداد جديدي براي فروش اس 300 به ايران امضا كردند اما مدل سامانه‌اي كه قرار بود به ايران تحويل داده شود، هيچ وقت اعلام نشد.

حالا با ورود ادوات مربوط به اس 300 و "موشك‌ها"، مشخص شده است كه ايران سامانه S300-PMU2 كه يكي از بهترين سامانه‌هاي دفاعي و پدافندي حال حاضر جهان است را تحويل گرفته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
۰
۰
الحمدالله انشاءالله همچنان زورگویان بین المللی (آمریکا، اسرائیل...) به ایران حتی فکر بد نکنند!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها