کد خبر: ۳۸۵۲۷۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۸ تير ۱۳۹۵
اقدام آتي اردوغان پس از كودتا، تسلط بر ارتش و پيگيري آشتي آنكارا-تل‌آويو خواهد بود به گونه‌اي كه تركيه بيش از پيش متحد مهم رژيم اشغالگر قدس خواهد شد و به خصومت عليه سوريه ادامه مي‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس در دمشق، آمريكا، غرب و ناتو از جمله بسياري از طرف‌هايي بودند كه در پي وقوع كودتاي نظامي در تركيه حمايت خود را از نظام اردوغان اعلام كردند در حالي كه برخي از ديگر كشورها با اتخاذ موضع بي طرف و ديپلماتيك، موضع عدم خصومت با هيچ طرف را در پيش گرفتند.

در اين بين رژيم صهيونيستي به زبان سخنگوي وزارت خارجه خود با محكوم كردن كودتا در تركيه، اعلام كرد كه تل‌آويو به روند دموكراتيك در تركيه احترام مي‌گذارد.

وي تاكيد كرد كه تل‌آويو خواستار ادامه روند آشتي ميان تركيه و اسرائيل است.

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي همچنين از شركت هواپيمايي تركيه نيز خواست فورا پروازها به اسرائيل را از سر گيرد بخصوص كه هزاران اسرائيلي تعطيلات خود را در منطقه توريستي آنتاليا در جنوب تركيه سپري مي‌كنند.

تل‌آويو حادثه تلاش براي كودتا در تركيه را فرصتي براي نزديكي با نظام اردوغان مي‌بيند و از همين رو ضمن اعلام حمايت از او مخالفت خود را با كودتا اعلام كرد.

برخي ناظران معتقدند، كودتاي تركيه صرفا نمايش شخص اردوغان بود كه با اجراي آن به دنبال نشان دادن شدت حمايت غرب و اسرائيل از حكومت تركيه بود.

در هر حال، گام پيش روي اردوغان تسلط بر ارتش تركيه خواهد بود كه با پيگيري آشتي بين تركيه و اسرائيل همزمان خواهد بود به گونه‌اي كه ارتش تركيه به ارتش اخوان المسلمين و بيش از قبل به متحد مهم ارتش رژيم اشغالگر قدس مبدل خواهد شد.

عادي شدن روابط تركيه و اسرائيل به اردوغان نيز كمك خواهد كرد چون آمريكا از كساني كه با تل آويو روابط محكمي دارند حمايت مي‌كند و اردوغان از اين قضيه استفاده خواهد كرد.

از سوي ديگر پشتيباني اسرائيل از اردوغان مي‌تواند بازتاب‌هاي ديگري بر پرونده‌هاي منطقه همچون بحران سوريه داشته باشد، به گونه‌اي كه آنكارا و تل‌آويو را براي دشمني با دولت سوريه هم‌پيمان كند.

رژيم صهيونيستي به دنبال تحريك جبهه جنوب از سمت جولان اشغالي و قنيطره است اما نظام تركيه به دنبال ايجاد منطقه امن در شمال سوري است، از همين رو اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا آنكارا و تل آويو طرحي را براي تحريك همزمان 2 جبهه طي مدت پيش رو در خاك سوريه وضع خواهد كرد كه مطمئنا چنين چيزي نيز تا قبل از تسلط اردوغان بر اركان ارتش تركيه محقق نخواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها